Federale Arizona-regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Voor mijn part mag iedereen stoppen met werken wanneer hij of zij wil, maar dan moet men ook niet verwachten dat andere mensen daarvoor opdraaien, dan moeten ze ook financieel hun eigen boontjes doppen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het is niet iedereen gegeven om 65 te worden, laat staan om gezond 65 te worden.Charlesvdw schreef: ↑11 juni 2025, 22:13 Werken tot je 65 én van het leven genieten hoeft toch niet in tegenspraak met elkaar te zijn ?
Je zal waarschijnlijk wel bijdraaien naarmate je ouder wordt en/of kwaaltjes begint te krijgen waardoor je niet veel meer kan genieten.
Inderdaad, in plaats van allerlei zaken die minder werken of vroeger stoppen mogelijk maken af te schaffen, schaf enkel de bijhorende uitkeringen af. Idem met die pensioen leeftijd, schaf dat gewoon af en evolueer naar een systeem waarbij je tijdens je loopbaan een pensioen budget opbouwt. Voor dat opbouwen kijk niet meer naar loopbaan jaren die uit minsten x dagen moeten bestaan maar tel over gans de loopbaan de gewerkte en gelijk gestelde dagen of desnoods uren. Wie vroeger wil stoppen, geen probleem, die zal zijn budget over meer jaren moeten verdelen. Dit zal ook wat meer eigen verantwoordelijkheid geven voor het opbouwen van een pensioen.Charlesvdw schreef: ↑11 juni 2025, 22:13 Voor mijn part mag iedereen stoppen met werken wanneer hij of zij wil, maar dan moet men ook niet verwachten dat andere mensen daarvoor opdraaien, dan moeten ze ook financieel hun eigen boontjes doppen.
vortex schreef: ↑Gisteren 06:49+1. Mensen verantwoordelijk maken voor hun eigen beslissingen. I.p.v alles te subsidiëren. Bij ons op het werk zijn er papa's die ouderschapsverlof hebben genomen. En nu het afgelopen is, willen ze niet meer fulltime werken. Hoe wil je oudere werknemers dan motiveren om aan de slag te blijven?Charlesvdw schreef: ↑11 juni 2025, 22:13 Voor mijn part mag iedereen stoppen met werken wanneer hij of zij wil, maar dan moet men ook niet verwachten dat andere mensen daarvoor opdraaien, dan moeten ze ook financieel hun eigen boontjes doppen.
Inderdaad, in plaats van allerlei zaken die minder werken of vroeger stoppen mogelijk maken af te schaffen, schaf enkel de bijhorende uitkeringen af. Idem met die pensioen leeftijd, schaf dat gewoon af en evolueer naar een systeem waarbij je tijdens je loopbaan een pensioen budget opbouwt. Voor dat opbouwen kijk niet meer naar loopbaan jaren die uit minsten x dagen moeten bestaan maar tel over gans de loopbaan de gewerkte en gelijk gestelde dagen of desnoods uren. Wie vroeger wil stoppen, geen probleem, die zal zijn budget over meer jaren moeten verdelen. Dit zal ook wat meer eigen verantwoordelijkheid geven voor het opbouwen van een pensioen.
+1. Mensen verantwoordelijk maken voor hun eigen beslissingen. I.p.v alles te subsidiëren. Bij ons op het werk zijn er papa's die ouderschapsverlof hebben genomen. En nu het afgelopen is, willen ze niet meer fulltime werken. Hoe wil je oudere werknemers dan motiveren om aan de slag te blijven?vortex schreef: ↑Gisteren 06:49+1. Mensen verantwoordelijk maken voor hun eigen beslissingen. I.p.v alles te subsidiëren. Bij ons op het werk zijn er papa's die ouderschapsverlof hebben genomen. En nu het afgelopen is, willen ze niet meer fulltime werken. Hoe wil je oudere werknemers dan motiveren om aan de slag te blijven?Charlesvdw schreef: ↑11 juni 2025, 22:13 Voor mijn part mag iedereen stoppen met werken wanneer hij of zij wil, maar dan moet men ook niet verwachten dat andere mensen daarvoor opdraaien, dan moeten ze ook financieel hun eigen boontjes doppen.
Inderdaad, in plaats van allerlei zaken die minder werken of vroeger stoppen mogelijk maken af te schaffen, schaf enkel de bijhorende uitkeringen af. Idem met die pensioen leeftijd, schaf dat gewoon af en evolueer naar een systeem waarbij je tijdens je loopbaan een pensioen budget opbouwt. Voor dat opbouwen kijk niet meer naar loopbaan jaren die uit minsten x dagen moeten bestaan maar tel over gans de loopbaan de gewerkte en gelijk gestelde dagen of desnoods uren. Wie vroeger wil stoppen, geen probleem, die zal zijn budget over meer jaren moeten verdelen. Dit zal ook wat meer eigen verantwoordelijkheid geven voor het opbouwen van een pensioen.
Welke debiel gelooft dit ? ( Het is van een nigeriaanse oplichtersadvertentie, ze zetten gratis je bankrekening op nul. )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Is het nu echt zo moeilijk i.v.m. pensionering?Charlesvdw schreef: ↑11 juni 2025, 22:13 Voor mijn part mag iedereen stoppen met werken wanneer hij of zij wil, maar dan moet men ook niet verwachten dat andere mensen daarvoor opdraaien, dan moeten ze ook financieel hun eigen boontjes doppen.
Als we er van uitgaan dat alles blijft zoals het is en was, t.t.z. een WERKLOOPBAAN is 45 jaar. Het is misschien niet nodig in dit geval om er 47 jaar van te maken.
Dus als men start op 20 jaar, kan men op pensioen op 65 jaar. Start men daarentegen op 25 à 27 jaar (zoals vandaag veel het geval is want er moet eerst één of meerdere tussenjaren genomen worden) zal men moeten doorwerken tot 70 à 72 jaar voor een volledige loopbaan.
En wordt er geen volledige werkloopbaan gemaakt dan is het x vijfenveertigsten van het volledige pensioen en dit voor IEDEREEN en de zij- en achterpoortjes sluiten!
Ik ben beginnen werken op mijn 16 jaar. 2 jaar 2 ploegen, dan legerdienst, dan 42 jaar 4 ploegendienst in de zware industrie. Dat was genoeg voor mij.E10ne schreef: ↑Gisteren 16:55Is het nu echt zo moeilijk i.v.m. pensionering?Charlesvdw schreef: ↑11 juni 2025, 22:13 Voor mijn part mag iedereen stoppen met werken wanneer hij of zij wil, maar dan moet men ook niet verwachten dat andere mensen daarvoor opdraaien, dan moeten ze ook financieel hun eigen boontjes doppen.
Als we er van uitgaan dat alles blijft zoals het is en was, t.t.z. een WERKLOOPBAAN is 45 jaar. Het is misschien niet nodig in dit geval om er 47 jaar van te maken.
Dus als men start op 20 jaar, kan men op pensioen op 65 jaar. Start men daarentegen op 25 à 27 jaar (zoals vandaag veel het geval is want er moet eerst één of meerdere tussenjaren genomen worden) zal men moeten doorwerken tot 70 à 72 jaar voor een volledige loopbaan.
En wordt er geen volledige werkloopbaan gemaakt dan is het x vijfenveertigsten van het volledige pensioen en dit voor IEDEREEN en de zij- en achterpoortjes sluiten!
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ai, veel NVA kiezers gaan dan vandaag opgelicht zijn ...

Make Spaargids " Great Again ! "
40 jaar werken lijkt me meer dan voldoende mits de ambtenarenpensioenen drastisch verlaagd worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Onze geldverbrandende omgekeerde koning Midas:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Die vent is echt een ongelooflijke sukkel. Bestaan er eigenlijk sectoren waar hij nog geen miserie aangericht heeft?