Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Zelfs niet als die op een gegeven moment 50, 60, 70% van je portefeuille uitmaakt?
Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar aan de andere kant... je wilt toch ook een beetje spreiding (geografisch & sectoren & groei vs value)? Dan is 8 wel heel weinig.
Je doet wat je wilt, maar ik vind 8 te weinig. Daar zou ik nu echt nerveus van worden. Als er 1 van de 8 flink verkeerd gaat, is dat hup, meteen 10% van de portefeuille door de afvoer. Ik wil naar circa 20-25 (maar ben daar nog niet), en dan moet daar ook nog een deel holdings van zijn, anders vind ik dat ik te weinig spreiding heb.
Natuurlijk, als de omstandigheden veranderen moet je herbekijken of die positie nog wel aantrekkelijk is. Maar vaak is de koers dan ook al flink gedaald. Op basis van de oude koers zou je er niet meer instappen, gezien de vooruitzichten, maar op basis van de actuele koers kan het nog steeds wel een aantrekkelijke investering zijn, dus waarom dan eruit?
Ik ga ervan uit dat iedere aandeel een 'correcte' prijs heeft, zelfs een aandeel van het meest onderperformante bedrijf. En als de actuele koers lager is dan de 'correcte' prijs is het een aantrekkelijke investering, zelfs al is het een flutbedrijf. Probleem is: zo zijn er best wel veel, en dan kom je weer aan meer posities dan je eigenlijk wil.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
HDSN
The firm's channel checks indicate that HFC refrigerant prices are beginning to increase with the arrival of peak cooling season. While HFC prices at the end of the first quarter were below $6 per pound, representing a 40% year-over-year decline, B.Riley believes current prices have rebounded to over $7 per pound. The company's strong financial position, with a current ratio of 3.84 and minimal debt-to-equity of 0.03, provides stability during market fluctuations.
The price improvement aligns more closely with the approximately $7.50 per pound realized in the second quarter of 2024. B.Riley notes that pricing has likely been affected by tariff-related supply constraints and tightening availability of newer refrigerants such as 454B and R-32, which are driving increased aftermarket demand.
https://m.investing.com/news/analyst-ra ... ?ampMode=1
The firm's channel checks indicate that HFC refrigerant prices are beginning to increase with the arrival of peak cooling season. While HFC prices at the end of the first quarter were below $6 per pound, representing a 40% year-over-year decline, B.Riley believes current prices have rebounded to over $7 per pound. The company's strong financial position, with a current ratio of 3.84 and minimal debt-to-equity of 0.03, provides stability during market fluctuations.
The price improvement aligns more closely with the approximately $7.50 per pound realized in the second quarter of 2024. B.Riley notes that pricing has likely been affected by tariff-related supply constraints and tightening availability of newer refrigerants such as 454B and R-32, which are driving increased aftermarket demand.
https://m.investing.com/news/analyst-ra ... ?ampMode=1
Danny zegt:
We kopen vandaag, 16 juni, 120 deelbewijzen in de WisdomTree Brent Crude Oil ETF voor de voorbeeldportefeuille van Trends Beleggen.
Slim of dom gokje?
We kopen vandaag, 16 juni, 120 deelbewijzen in de WisdomTree Brent Crude Oil ETF voor de voorbeeldportefeuille van Trends Beleggen.
Slim of dom gokje?
Hangt af van wat er voor de rest in je port zit, wat je visie is...
Verdedigbaar in die van hun.
Het is niet echt een gok, zij zien dat als hedge.
Verdedigbaar in die van hun.
Het is niet echt een gok, zij zien dat als hedge.