Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Klopt , en de Amerikanen waren hiermee akkoord met het uitzicht dat de vloot van F16 ging worden gebeuren door F35.spaarfreakje schreef: ↑22 juni 2025, 17:29 Bij een GEHEIME stemming in de Navo, vermoed ik dat de 5% zou verworpen worden.
Wat BE betreft, zijn ze eigenlijk maar 1 jaar te laat met de 2% norm. Er was een overeenkomst binnen de Navo om vanaf 2024 daarmee in orde te zijn, voor wie het nog niet was.
(Het soort van koehandel in NAVO diplomatieke kringen)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Aha, KV is eindelijk wakker geworden en heeft eindelijk ook door dat er vannacht “iets” gebeurd is in Iran.
Deze morgen had hij dat nog niet door, alhoewel de 2 voorgaande berichten dit al duidelijk hadden gemaakt (voor de geletterden onder ons tenminste).
Deze morgen had hij dat nog niet door, alhoewel de 2 voorgaande berichten dit al duidelijk hadden gemaakt (voor de geletterden onder ons tenminste).

Maar het is je vergeven … de zoveelste flater in een lange reeks … dat kan geen toeval meer zijnVincentVega schreef: ↑22 juni 2025, 09:06Je klok loopt een beetje achter, vrees ik…KV schreef: ↑22 juni 2025, 08:50 Maar mijn prono momenteel :
Israël zal nog eventjes volop verder doen met bombardementen , en extra bescherming van de VS genieten voor wat betreft luchtafweer.
Als Iran dermate verzwakt is zal Trump het nog een laatste kans geven aan de onderhandelingstafel , met de betrachting de volledige ontmanteling van hun nucleair apparaat.
Als Iran dan niet mee instemt , zal de VS rechtstreeks op de proppen komen met de B2- Bommenwerpers met de fameuze Bunker busters.![]()
![]()

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En ik had hem nochtans een paar dagen voordien nog gevraagd om wat aandachtiger te lezen wat medeposters schrijven. Helaas ...VincentVega schreef: ↑22 juni 2025, 18:44 Aha, KV is eindelijk wakker geworden en heeft eindelijk ook door dat er vannacht “iets” gebeurd is in Iran.
Deze morgen had hij dat nog niet door, alhoewel de 2 voorgaande berichten dit al duidelijk hadden gemaakt (voor de geletterden onder ons tenminste).![]()
En hij zal nu helemaal op de kast raken:
Diplomaten: álle NAVO-landen zijn het eens over hogere defensie-uitgaven
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/19 ... -migratie/
Ze durven het nu al geen grenscontroles meer noemen, het zijn binnenkomstcontroles
Wat een zielig land is dit toch. Een land waar je niets meer mag benoemen zoals het werkelijk is maar altijd politiek correct moet zijn.
Nu, veel zal het niet helpen want dit land is een zeef. Er zijn tig kleine boerenwegeltjes waar je het land binnen en buiten kan zonder enige vorm van controle. Alleen de dommerikken zullen zich laten klissen.
Ze durven het nu al geen grenscontroles meer noemen, het zijn binnenkomstcontroles

Wat een zielig land is dit toch. Een land waar je niets meer mag benoemen zoals het werkelijk is maar altijd politiek correct moet zijn.
Nu, veel zal het niet helpen want dit land is een zeef. Er zijn tig kleine boerenwegeltjes waar je het land binnen en buiten kan zonder enige vorm van controle. Alleen de dommerikken zullen zich laten klissen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Zelden dat ik het niet eens met je ben maar nu schiet jij serieus mis en neem je de msm klakkeloos en foutief over !CarpeNoctem schreef: ↑22 juni 2025, 22:57En ik had hem nochtans een paar dagen voordien nog gevraagd om wat aandachtiger te lezen wat medeposters schrijven. Helaas ...VincentVega schreef: ↑22 juni 2025, 18:44 Aha, KV is eindelijk wakker geworden en heeft eindelijk ook door dat er vannacht “iets” gebeurd is in Iran.
Deze morgen had hij dat nog niet door, alhoewel de 2 voorgaande berichten dit al duidelijk hadden gemaakt (voor de geletterden onder ons tenminste).![]()
En hij zal nu helemaal op de kast raken:
Diplomaten: álle NAVO-landen zijn het eens over hogere defensie-uitgaven
Spanje heeft via zijn premier heel duidelijk gezegd dat de 5% voor hun geen optie is en zelfs niet wordt besproken, maximum 2,1% voor hun. Tot daar de unanimiteit in de Navo, wat moet dat zijn als er ooit actie nodig is ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Helaas ben jij nog steeds niet wakker voor wat betreft uw jarenlang gehamer op de begrotingsdiscipline .....VincentVega schreef: ↑22 juni 2025, 18:44 Aha, KV is eindelijk wakker geworden en heeft eindelijk ook door dat er vannacht “iets” gebeurd is in Iran.
KV schreef: ↑22 juni 2025, 16:55En blijkbaar hoeft het voor Trump ook niet meer om er lid van te zijn.voorheenCP1234 schreef: ↑22 juni 2025, 16:32
Dat is toch ook zo , punt uit. Ga jij maar eens lid worden van een club en zeg direct dat je het lidgeld niet wil/ kan betalen of ga naar een winkel en zeg aan de kassa direct dat ze niets moeten scannen want dat je het niet wil/ kan betalen ...
Ons land kan het niet betalen en heeft het nooit betaald dus is uit de club stappen het enige eerbare, haalbare en gezien onze budgettaire toestand: logische !
Want hij blijkt zelf weinig animo te voelen voor het lidgeld te betalen (dat door hem werd vooropgesteld.... )
Maar Inderdaad , voor de rest treed ik je er ook in bij. Hoewel ik de opties open houd :
- Herzieningen in "NAVO-normen" zodat dit gedragen is door de landen en niet bij beloftes en intenties blijft.
Figuren als Vortex en Vega prediken enerzijds over begrotingsdiscipline , laken daarbij het gevoerde beleid van andere politieke partijen waardoor we tot deze toestand gekomen zijn.
- Laat uit de NAVO stappen geen taboe vormen, niet elk land in Europa is bij de NAVO en er wordt meer en meer openlijk gesproken in verschillende landen en het lidmaatschap ervan in vraag te stellen.
Het verenigen van landen of een aantal allianties vormen onder elkaar , of een Europees leger , of ... dat dit maar allemaal eens ten gronde doorsproken kan worden.
Maar gaan anderzijds probleemloos mee in een ondoordacht idee om meer dan 22miljard extra per jaar aan defensie toe te stoppen.
De WEVER stelde het ooit aan de PS : "show me te money"
Wel nu is het aan hem uit te leggen hoe hij die 20miljard Extra aan defensie gaat verwezenlijken
Show us the money Bart
Of laat je uw begrotingsdiscipline ook varen ? Wat je notabene jarenlang andere politieke partijen verweet ?
In dat geval komen we weerom bij hetzelfde uit .....

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Waarom zouden we die moeten laten varen? Het is slechts een politieke keuze waar de overheid geld aan uit geeft, wij geven in vergelijking met andere Europese landen veel meer uit aan sociale zekerheid en minder op vlak van defensie. Het is dus gewoon een kwestie van die balans een beetje te verschuiven, geven we prioriteit aan comfortabele hangmatten of toch wat meer aan onze en Europese veiligheid. Je hoeft niet antwoorden hoor, jou keuze is gekend

De navo norm is vrijblijvend, niet afdwingbaar, meteen de reden waarom landen ze niet volgen.
In Trumpland wordt gesproken over landen die hun lidgeld niet betalen. Welk lidgeld? Het is een vrijblijvende steunkaart. Spanje, Frankrijk, Belgie, Duitsland, maak je geen illusies. Geen van die landen gaat die norm halen.
In Trumpland wordt gesproken over landen die hun lidgeld niet betalen. Welk lidgeld? Het is een vrijblijvende steunkaart. Spanje, Frankrijk, Belgie, Duitsland, maak je geen illusies. Geen van die landen gaat die norm halen.
Binnen een paar jaar als Vortex op pensioen gegaan is....vortex schreef: ↑Gisteren 10:24Waarom zouden we die moeten laten varen? Het is slechts een politieke keuze waar de overheid geld aan uit geeft, wij geven in vergelijking met andere Europese landen veel meer uit aan sociale zekerheid en minder op vlak van defensie. Het is dus gewoon een kwestie van die balans een beetje te verschuiven, geven we prioriteit aan comfortabele hangmatten of toch wat meer aan onze en Europese veiligheid. Je hoeft niet antwoorden hoor, jou keuze is gekend![]()
Benieuwd hoe je houding zal zijn over uw pensioen dat veel te laag zal zijn ("het zijn tenslotte politieke keuzes") en dat je gans leven daarvoor gewerkt hebt en uw inkomsten uit arbeid gans uw loopbaan getaxeerd geweest zijn als de beste van de wereld.
"de hangmatten" ...

Dat is voor mij absoluut geen taboe.
Maar hoeveel EUROs denk je te bekomen bij het liquideren van "de hangmatten" ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb niets overgenomen, ik postte de link en de hoofding.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 07:41maar nu schiet jij serieus mis en neem je de msm klakkeloos en foutief over !
Voor één keer dat ik mijn mening er niet bij geef

Back on topic:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 23 juni 2025, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mijn mening daarover zal nog exact hetzelfde zijn, en pensioen te laag? Wie een ganse loopbaan heeft bijgedragen heeft geen te laag pensioen.KV schreef: ↑Gisteren 10:47
Binnen een paar jaar als Vortex op pensioen gegaan is....
Benieuwd hoe je houding zal zijn over uw pensioen dat veel te laag zal zijn ("het zijn tenslotte politieke keuzes") en dat je gans leven daarvoor gewerkt hebt en uw inkomsten uit arbeid gans uw loopbaan getaxeerd geweest zijn als de beste van de wereld.
Zoveel als nodig is. Trouwens met die hangmatten heb ik het niet enkel over leefloners, assielzoekers of OCMW uitkeringen, ook een flink deel van de meer dan half miljoen langdurig "zieken" zijn hangmat liggers die misbruik maken van het systeem. Idem voor langdurig werklozen, vervroegd pensioen, enz... Er zijn er veel te veel die omwille van comfort van dergelijke sociale systemen gebruik maken. Idem met massa consumptie van geneesmiddelen en geneeskunde omdat het bijna gratis is. Daar dient het sociaal stelsel niet voor en dat maakt het onbetaalbaar en op termijn onhoudbaar, dus ruimte genoeg voor saneringen en besparingen.
Laat ons hopen dat de geplande legeraankopen aan de strengste milieunormen voldoen. Ik pleit voor zero emissie voertuigen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Kan een Dacia Spring niet dienen als een soort van elektrische legervrachtwagen?

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Theo Francken zal dat wel in zijn lastenboeken zetten. Komt in orde. Bvb alles op waterstof. En de 1,5% gebruiken voor de aanleg van een Navo-waterstofnet. Dan gebeurt er iets nuttigs mee met die 1,5%
De Wever komt net te zeggen op de VRT dat BE tot 2029 het defensiebudget op 2% zal houden.