De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Veel onzinnige speculatie in dit topic. Ondertussen zijn heeft er dus WEL een militeire actie heeft plaatsgevonden door de US. Maar de beurs lijkt er dan weer niet van wakker te liggen. Nu is de vraag wat de volgende stap zal zijn. Ook hier kunnen we weer over speculeren, maar uiteindelijk zie je toch dat de toekomst moeilijk te voorspellen is.
Bron: het internet.
De beurs heeft beslist dat de interventie van de US maar cosmetisch is. Een paar wormgaten in de grond. Daarmee krijg je Iran niet plat. Het enige wat de beurs gaat doen crashen is boots on the ground. Maar dat durven Israel en de VS niet. Zij zijn adepten van steriel bommetjes gooien en snel wegwezen. En tonnen blablabla-persconferenties achteraf.JustSpike schreef: ↑Gisteren 13:34 Veel onzinnige speculatie in dit topic. Ondertussen zijn heeft er dus WEL een militeire actie heeft plaatsgevonden door de US. Maar de beurs lijkt er dan weer niet van wakker te liggen. Nu is de vraag wat de volgende stap zal zijn. Ook hier kunnen we weer over speculeren, maar uiteindelijk zie je toch dat de toekomst moeilijk te voorspellen is.
Laatst gewijzigd door chesini op 23 juni 2025, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet je wanneer ik een crash verwacht, (toch in de VS, en bijgevolg van de westerse marktcap gewogen indices)?
Bij de aanstelling van de nieuwe FED voorzitter...
Powell doet dat goed ( niet volgens Trump)
Trump heeft al gezegd dat hij het gewoon zelf gaat doen (worst case) maar minstens komt er een hardliner die de rentes fors verlaagd en dus de dollar ook ( best case)
Dus dan weet je al wat er gaat gebeuren..
Erdogan doet het in Turkije ook zelf
Trump heeft al gezegd dat hij het gewoon zelf gaat doen (worst case) maar minstens komt er een hardliner die de rentes fors verlaagd en dus de dollar ook ( best case)
Dat risico zit er in. Een hardliner die de rente zo doet dalen dat niemand nog US-bonds wil kopen. Net terwijl Trump kopers nodig heeft voor zijn big bill zijn golden dome zijn extravagante uitgavenAerolla schreef: ↑Gisteren 14:38 Weet je wanneer ik een crash verwacht, (toch in de VS, en bijgevolg van de westerse marktcap gewogen indices)?
Laatst gewijzigd door chesini op 23 juni 2025, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel volgende meesterzet van Poetin. Ik lever jullie Iran 20 kant en klare kernbommen maar de inzet is mijn definitieve beslissing. Israel zal jullie niet meer aanvallen. Trump zal jullie niet meer aanvallen. Ze zullen heel braaf bij mij in Moskou op de koffie komen. Wat denk je dat dit met de beurzen zou doen ?
Ooh boy.chesini schreef: ↑Gisteren 14:52 Stel volgende meesterzet van Poetin. Ik lever jullie Iran 20 kant en klare kernbommen maar de inzet is mijn definitieve beslissing. Israel zal jullie niet meer aanvallen. Trump zal jullie niet meer aanvallen. Ze zullen heel braaf bij mij in Moskou op de koffie komen. Wat denk je dat dit met de beurzen zou doen ?

Rusland moet bij Iran gaan bedelen om raketten en drones te kunnen krijgen omdat ze anders hun eigen oorlog tegen een relatief klein land dat zich nucleair ONTwapend heeft verliezen, maar ze zouden wel zomaar eventjes hun eigen nucleaire arsenaal stiekem met DHL Express naar Iran laten opsturen die dan plots op een of andere magische alle kennis en facilteiten in huis hebben om het wapen operationeel te maken, te stockeren, te onderhouden,...
BE mag anders wel kernkoppen van de VS stockeren. Alsof ze hier veel kennis van kernkoppen hebben. Wel als BE dat mag stockeren dan mag Rusland dat ook in Iran want dat zijn ook bondgenoten. En dan zit Trump met een nieuw nog groter probleem opgezadeld. Moest ik van Poetin zijn, ik zou het die kant opsturen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Of het geweld dan ophoudt, betwijfel ik sterk. Iran zou die kernwapens dan wel eens kunnen gebruiken en er eentje op Israël droppen. De Mullahs hebben al meermaals gezegd Israël volledig te willen genieten.chesini schreef: ↑Gisteren 17:40 BE mag anders wel kernkoppen van de VS stockeren. Alsof ze hier veel kennis van kernkoppen hebben. Wel als BE dat mag stockeren dan mag Rusland dat ook in Iran want dat zijn ook bondgenoten. En dan zit Trump met een nieuw nog groter probleem opgezadeld. Moest ik van Poetin zijn, ik zou het die kant opsturen.
Maar goed om weten dat de Mullahs ook op SG fans hebben …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik zie het eerder als een mogelijke zet op het schaakbord. Misschien wil Poetin die weg nooit opgaan. En kan die zet geschrapt worden.VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:56Of het geweld dan ophoudt, betwijfel ik sterk. Iran zou die kernwapens dan wel eens kunnen gebruiken en er eentje op Israël droppen. De Mullahs hebben al meermaals gezegd Israël volledig te willen genieten.chesini schreef: ↑Gisteren 17:40 BE mag anders wel kernkoppen van de VS stockeren. Alsof ze hier veel kennis van kernkoppen hebben. Wel als BE dat mag stockeren dan mag Rusland dat ook in Iran want dat zijn ook bondgenoten. En dan zit Trump met een nieuw nog groter probleem opgezadeld. Moest ik van Poetin zijn, ik zou het die kant opsturen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Jouw scenario is nog dommer dan absurd ... Iran zo sowieso zo'n bom gebruiken tegen hun aartsvijand en nadien zal Iran weggevaagd worden net als Rusland. Israel heeft genoeg kernkoppen om beide landen van de kaart te vegen. ja, dat gaat Putin echt doen, om wat, nog wat wapens van Iran te krijgen ?? Denk niet dat zij nog veel zullen hebben en nog minder zullen kunnen leveren nu hun wapenfabrieken 24/24 onder vuur liggen ...chesini schreef: ↑Gisteren 19:15Ik zie het eerder als een mogelijke zet op het schaakbord. Misschien wil Poetin die weg nooit opgaan. En kan die zet geschrapt worden.VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:56
Of het geweld dan ophoudt, betwijfel ik sterk. Iran zou die kernwapens dan wel eens kunnen gebruiken en er eentje op Israël droppen. De Mullahs hebben al meermaals gezegd Israël volledig te willen genieten.
Ik zie een ander scenario, Iran doet weer iets doms en wordt van de kaart geveegd, al de Soenitische moslimlanden vieren feest en dan kunnen we weer verder gaan met dagelijkse nieuws ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Schaken dat is omgaan met scenarios. De gevaarlijkste zijn meestal deze die men niet in acht neemt of wil nemen. Poetin wil maar al te graag een grote bondgenoot in het Midden-Oosten behouden. We zullen wel zien. De installaties zijn niet uitgeschakeld. De bommen raken geen 90m diep. Iran heeft nu de tijd zich te reorganiseren. Trump en Nethanyanu zitten tot over hun oren in een uitzichtloos conflict. De ayatollas hebben veel tijd. Poetin heeft veel tijd.We zullen zien.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 20:51Jouw scenario is nog dommer dan absurd ... Iran zo sowieso zo'n bom gebruiken tegen hun aartsvijand en nadien zal Iran weggevaagd worden net als Rusland. Israel heeft genoeg kernkoppen om beide landen van de kaart te vegen. ja, dat gaat Putin echt doen, om wat, nog wat wapens van Iran te krijgen ?? Denk niet dat zij nog veel zullen hebben en nog minder zullen kunnen leveren nu hun wapenfabrieken 24/24 onder vuur liggen ...
Ik zie een ander scenario, Iran doet weer iets doms en wordt van de kaart geveegd, al de Soenitische moslimlanden vieren feest en dan kunnen we weer verder gaan met dagelijkse nieuws ...
Iran heeft 450kg uranium verrijkt tot 60% U235. Die zijn niet vernietigd. Ze gaan er nu alles aan doen om zo snel mogelijk te verrijken tot 90%. In plaats van de toestand te stabiliseren is het juist gevaarlijker geworden.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je kent er echt niets van maar dat was in andere postings al duidelijk ...chesini schreef: ↑Gisteren 21:28Schaken dat is omgaan met scenarios. De gevaarlijkste zijn meestal deze die men niet in acht neemt of wil nemen. Poetin wil maar al te graag een grote bondgenoot in het Midden-Oosten behouden. We zullen wel zien. De installaties zijn niet uitgeschakeld. De bommen raken geen 90m diep. Iran heeft nu de tijd zich te reorganiseren. Trump en Nethanyanu zitten tot over hun oren in een uitzichtloos conflict. De ayatollas hebben veel tijd. Poetin heeft veel tijd.We zullen zien.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 20:51
Jouw scenario is nog dommer dan absurd ... Iran zo sowieso zo'n bom gebruiken tegen hun aartsvijand en nadien zal Iran weggevaagd worden net als Rusland. Israel heeft genoeg kernkoppen om beide landen van de kaart te vegen. ja, dat gaat Putin echt doen, om wat, nog wat wapens van Iran te krijgen ?? Denk niet dat zij nog veel zullen hebben en nog minder zullen kunnen leveren nu hun wapenfabrieken 24/24 onder vuur liggen ...
Iran heeft 450kg uranium verrijkt tot 60% U235. Die zijn niet vernietigd. Ze gaan er nu alles aan doen om zo snel mogelijk te verrijken tot 90%. In plaats van de toestand te stabiliseren is het juist gevaarlijker geworden.
1- hoeveel jaren hebben ze erover gedaan om aan hun 450 kg verrijkt uranium te kopen met hoeveel werkende centrifuges ?
2- kan best zijn dat niet heel de basis is vernietigd maar dat wil niet zeggen dat deze niet operationeel is of het nog jaren kan duren vooraleer die terug operationeel is
3- hoe lang duurt het om verrijkt uranium van 60% ter verrijken tot 90%, als je er iets van zou kennen weet je dat dat veel langer en ingewikkelder is ?
- hoeveel werkende centrifuges hebben ze nog, de andere faciliteiten zijn 99% vernietigd, veel zullen ze er niet meer hebben ?
Conclusie, het gaat nog lang, heel lang duren, jouw conclusie dat ze en Putin nog veel tijd hebben is gewoon BS, Putin leeft max nog een paar jaar met zijn kanker en de toplui van Iran misschien nog een paar dagen ...

Make Spaargids " Great Again ! "
1- Niet relevant, hun eerste centrifuges moesten ze importeren, nu maken ze die zelf en hun laatste versie is zelfs heel performant.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:11 1- hoeveel jaren hebben ze erover gedaan om aan hun 450 kg verrijkt uranium te kopen met hoeveel werkende centrifuges ?
2- kan best zijn dat niet heel de basis is vernietigd maar dat wil niet zeggen dat deze niet operationeel is of het nog jaren kan duren vooraleer die terug operationeel is
3- hoe lang duurt het om verrijkt uranium van 60% ter verrijken tot 90%, als je er iets van zou kennen weet je dat dat veel langer en ingewikkelder is ?
- hoeveel werkende centrifuges hebben ze nog, de andere faciliteiten zijn 99% vernietigd, veel zullen ze er niet meer hebben ?
Conclusie, het gaat nog lang, heel lang duren, jouw conclusie dat ze en Putin nog veel tijd hebben is gewoon BS, Putin leeft max nog een paar jaar met zijn kanker en de toplui van Iran misschien nog een paar dagen ...![]()
![]()
2- Dat weet men dus niet en jij al zeker niet. En zelfs al is die site permanent buiten gebruik, niemand kan garanderen dat ze niet elders reeds een backup hadden of nog ergens reserve centrifuges hebben liggen. Waar men wel van uit gaat is dat die 450kg niet vernietigd is.
3-Slechts een fractie van de tijd die nodig is om tot 450kg 60% te komen, daarvoor moet je immers vertrekken met ca. 50ton uranium en een nog veel grotere hoeveelheid uraniumerts. Maar ook dit is irrelevant, maakt niet uit of het nog 2 maand of 1 jaar zou duren, ze zouden sowieso een kernwapen in handen krijgen.
Poetin of die mullahs dood betekent nog geen regime wissel, dergelijke leiders hebben namelijk de gewoonte om hun oppositie uit te roeien, idem voor vrije menig en pers en zich te omringen door getrouwen waaruit de opvolging zal volgen.
Conclusie, je kent er al even weinig van. Het was dringend nodig om dat kernprogramma te vertragen maar zonder regime wissel is er niks opgelost, in tegendeel, die gekken zijn nu alleen maar meer vastberaden om een kernwapen tegen Israël te gebruiken.
Sterker nog: naar verluidt IS er een 4de belangrijke site, en die is volgens het Iraanse regime "ongenaakbaar".
Overigens las ik ook de schade aan Fordow allesbehalve is wat Trump ervan maakt. Volgens een analyse is de enige mogelijkheid om de site te vernielen door het inzetten van... een (taktisch) kernwapen. Met de bunkerbusters die er gebruikt zijn, zou de schade veruit onvoldoende zijn.
Ondertussen is de olieprijs gedaald, is de tegenreactie van Iran puur symbolisch en is er sprake van een al dan niet geschonden staakt-het-vuren tussen Israel en Iran. De VIX is behoorlijk laag en beleggers zien geen risico's.
"Anything is possible on the stock market. Even the opposite."
-- André Kostolany
1.Om van 60% naar 90% te gaan duurt een paar weken. Hoe hoger de vertrekconcentratie, hoe sneller het gaat.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:11Je kent er echt niets van maar dat was in andere postings al duidelijk ...chesini schreef: ↑Gisteren 21:28
Schaken dat is omgaan met scenarios. De gevaarlijkste zijn meestal deze die men niet in acht neemt of wil nemen. Poetin wil maar al te graag een grote bondgenoot in het Midden-Oosten behouden. We zullen wel zien. De installaties zijn niet uitgeschakeld. De bommen raken geen 90m diep. Iran heeft nu de tijd zich te reorganiseren. Trump en Nethanyanu zitten tot over hun oren in een uitzichtloos conflict. De ayatollas hebben veel tijd. Poetin heeft veel tijd.We zullen zien.
1- hoeveel jaren hebben ze erover gedaan om aan hun 450 kg verrijkt uranium te kopen met hoeveel werkende centrifuges ?
Conclusie, het gaat nog lang, heel lang duren, jouw conclusie dat ze en Putin nog veel tijd hebben is gewoon BS, Putin leeft max nog een paar jaar met zijn kanker en de toplui van Iran misschien nog een paar dagen ...![]()
![]()
2.Fordow is niet vernietigd. Geen enkele conventionele bom raakt door 90m graniet.
3.U kent als zogenaamd expert zelfs niet eens de basisformules van verrijking. De duurtijd is omgekeerd evenredig met de vertrekconcentratie. Iran vertrekt van 60%.
4.U bent de enigste die zo goed op de hoogte is van de gezondheidstoestand van Poetin. De ayatollahs gaan zelf nooit opstappen.
Conclusie: VS en Israel hebben geen enkel probleem opgelost. Ze zullen Iran moeten binnenvallen en het regime omverwerpen. Zolang dat niet gebeurt doen Iran en Poetin rustig verder. Want ze hebben veel tijd.
En een andere conclusie is dat er mensen op de SG zijn die er blijkbaar niet mee kunnen leven dat er buiten hun denken nog andere ideeen bestaan.