Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Hier meer over de Stand van Zaken i.v.m. de meerwaardebelasting en de aanvankelijke intentie om daar dit weekend over te beslissen.
(ook hier staat het recentste in de laatste alinea's onder punten 3 en 4)
(ook hier staat het recentste in de laatste alinea's onder punten 3 en 4)
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 26 juni 2025, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat bewijst nog maar eens dat er weinig of geen verschil is tussen extreem-links en extreem-rechts!spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 11:06 Ondertussen hebben PvdA, PS en Groen/Ecolo tesamen met hun 'aartsvijand' Vl Belang; den Bart en de Conner goed liggen: Oppositie blokkeert stemming rond hervormingen
(wat ik vertel staat pas in de laatste alinea van het artikel...)
Komt ervan beslissingen uit te stellen tot op het laatste nippertje![]()

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
En ook een aantal sociale maatregelen worden geblokkeerd.
Maar daar liggen ze bij extreem-links en extreem-rechts niet van wakker ...

Maar daar liggen ze bij extreem-links en extreem-rechts niet van wakker ...

... allemaal voorlopig uitgesteldEr stonden nog meer hervormingen op de planning :
* Winsten van fondsbeheerders worden extra belast, net als wie vanuit België met een bedrijf vertrekt.
* De vliegtaks wordt verhoogd tot 5 euro en het btw-tarief op sloop en heropbouw van woningen daalt naar 6 procent voor wie een nieuwe, enige woning koopt van maximaal 175 vierkante meter.
* Bij de pensioenen was het initieel de bedoeling om de hoogste pensioenen een tijdje niet meer te indexeren, maar het compromis is dat de aanpassing voorlopig wordt beperkt tot een vast bedrag: maximaal 36 euro per maand. De aanpassingen van de pensioenen aan de index zijn dus uitgesteld.
* Ook pleeggezinnen zouden binnenkort recht krijgen op vier maanden ouderschapsverlof per ouder, als het om langdurige pleegzorg gaat.

-
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, het zijn allemaal democratisch verkozen parlementsleden.VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:18Dat bewijst nog maar eens dat er weinig of geen verschil is tussen extreem-links en extreem-rechts!spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 11:06 ...
Komt ervan beslissingen uit te stellen tot op het laatste nippertje![]()
![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
.. maar met een minder democratisch gedachtegoedspaarfreakje schreef: ↑Gisteren 11:27Inderdaad, het zijn allemaal democratisch verkozen parlementsleden.VincentVega schreef: ↑Gisteren 11:18
Dat bewijst nog maar eens dat er weinig of geen verschil is tussen extreem-links en extreem-rechts!![]()

-
- VIP member
- Contacteer:
Tja, als er ooit een (2/3de) meerderheid de sharia in België wil installeren via Grondwetswijziging is dat ook een 'democratisch' recht, wat weinigen zich realiseren.
Vandaar dat ik 'soepeler' sta tov extreme partijen in de politiek. Van welke slag ook.
BDW moet ook ni proberen het Romeinse Keizerrijk terug in te voeren hé.
Checks en balances en dat moeten we koesteren, vind ik.
Vandaar dat ik 'soepeler' sta tov extreme partijen in de politiek. Van welke slag ook.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je bent een echte Blokker, je hebt nog net niet de term “omvolking” gebruikt.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 13:00 Tja, als er ooit een (2/3de) meerderheid de sharia in België wil installeren via Grondwetswijziging is dat ook een 'democratisch' recht, wat weinigen zich realiseren.
Alles bijhouden en wachten op volgende regering is ook geen optie, meer rechts dan nu gaan we wellicht niet meer krijgen.
Ja, maar dan verhuis ik.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 13:00 Tja, als er ooit een (2/3de) meerderheid de sharia in België wil installeren via Grondwetswijziging is dat ook een 'democratisch' recht, wat weinigen zich realiseren.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Maar als we dat doen dan halen “ze” zeker een 2/3de meerderheidpatrick4 schreef: ↑Gisteren 15:28Ja, maar dan verhuis ik.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 13:00 Tja, als er ooit een (2/3de) meerderheid de sharia in België wil installeren via Grondwetswijziging is dat ook een 'democratisch' recht, wat weinigen zich realiseren.