Federale regering zomerakkoord
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Federale regering zomerakkoord
Die bedrijven zouden daar alsnog voor kunnen kiezen.
Blijkbaar zouden het vooral kleinere bedrijven zijn die er geen gebruik van maken door de nodige administratie.
Misschien moet dus eens bekeken worden hoe die administratie te verlichten ...
In die zin is het wellicht zinnig om enkel nog maaltijdcheques te behouden en het maximum te verhogen en die andere cheques (eco, cado) dan af te schaffen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of eerder:spaarfreakje schreef: ↑12 juli 2025, 23:39 Het feit dat BDW het hele regeerakkoord al na 6 mnd uitgevoerd wil hebben, moet ons ten zeerste verontrusten![]()
Hij geeft toe dat ze daardoor in het najaar hun handen vrij hebben om de begroting 2026 op orde te krijgen.
Het feit dat BDW het hele regeerakkoord al na 6 mnd uitgevoerd wil hebben, moet ons ten zeerste verheugen.
Hij wil dat doen om in het najaar hun handen vrij te hebben om de begroting 2026 op orde te krijgen.
Een begroting die door het wanbeheer in het verleden en de omstandigheden moeilijk is.
We moeten niet verontrust zijn, we moeten gewoon de noodzakelijke dingen beslissen en uitvoeren om het tij te keren.
-
- VIP member
- Contacteer:
En is er voor uw ideeën een meerderheid in het parlement?
Les Engagés begint zich momenteel trouwens steeds linkser op te stellen, CD&V ook.
Mahdi wil nu de malus voor VERVROEGD pensioen terug afzwakken...
Les Engagés begint zich momenteel trouwens steeds linkser op te stellen, CD&V ook.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 13 juli 2025, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ook BDW vindt belastingverlaging op arbeid niet echt een prioriteit om er nog voor 21 juli door te krijgen.
[EDIT]: op die manier hoopt hij de verlinksing van zijn regering de baas te kunnen.
[EDIT]: op die manier hoopt hij de verlinksing van zijn regering de baas te kunnen.
Dat moet natuurlijk niet, dat zou eventueel een politieke beslissing kunnen zijn, al is de kans, met sossen in de meerderheid, daartoe onbestaande. Nog maar het voorstel om uitkeringen een paar indexen te bevriezen was al een brug te ver.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat niet om "mijn ideëen", maar wel om de uitvoering van het regeerakkoord of liever nog "de noodzakelijke dingen beslissen en uitvoeren om het tij te keren".spaarfreakje schreef: ↑13 juli 2025, 17:59 En is er voor uw ideeën een meerderheid in het parlement?
Wanneer er waarover juist een meerderheid in het parlement is, is van ondergeschikt belang. Natuurlijk wel liefst zo doortastend en zo snel als mogelijk.
Ik begrijp niet dat men de maaltijdcheques verhoogd (zowel ik als mijn vriendin krijgen er dus voor ons is het financieel geen slechte zaak). Men zoekt overal geld en dan smijt men het terug naar buiten. In plaats van fiscale koterijen nog sterker te gaan stimuleren, zou men deze beter schrappen en de belastingtarieven op termijn verminderen.
Dit kost de regering niks hé, daar moeten of liever mogen de bedrijven voor opdraaien. een beetje zoals de sossen doen, andermans geld uitgeven en het verkopen als een enorme gestesimonvb schreef: ↑14 juli 2025, 14:02 Ik begrijp niet dat men de maaltijdcheques verhoogd (zowel ik als mijn vriendin krijgen er dus voor ons is het financieel geen slechte zaak). Men zoekt overal geld en dan smijt men het terug naar buiten. In plaats van fiscale koterijen nog sterker te gaan stimuleren, zou men deze beter schrappen en de belastingtarieven op termijn verminderen.

Graag dan ook maaltijdcheques voor de mensen die leven van een uitkering of van een minimum pensioen. Zelf heb ik ze niet nodig.
Vind ik ook. Schaf die onzinnig spondoring van Sodexo en consoorten af. Betaal werknemenrs met geld ipv bonnen.simonvb schreef: ↑14 juli 2025, 14:02 Ik begrijp niet dat men de maaltijdcheques verhoogd (zowel ik als mijn vriendin krijgen er dus voor ons is het financieel geen slechte zaak). Men zoekt overal geld en dan smijt men het terug naar buiten. In plaats van fiscale koterijen nog sterker te gaan stimuleren, zou men deze beter schrappen en de belastingtarieven op termijn verminderen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Dat zou helemaal onzinnig zijn. Die mensen betalen weinig belastingen, dus biedt een maaltijdcheque geen enkel voordeel voor hen.
(Maar jij dacht natuurlijk dat maaltijdcheques gratis uit de lucht vallen voor werknemers).
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Inderdaad ... Maar Vortex is nog niet rijp genoeg om de onzin van die dingen te snappenpatrick4 schreef: ↑14 juli 2025, 14:38Vind ik ook. Schaf die onzinnig spondoring van Sodexo en consoorten af. Betaal werknemenrs met geld ipv bonnen.simonvb schreef: ↑14 juli 2025, 14:02 Ik begrijp niet dat men de maaltijdcheques verhoogd (zowel ik als mijn vriendin krijgen er dus voor ons is het financieel geen slechte zaak). Men zoekt overal geld en dan smijt men het terug naar buiten. In plaats van fiscale koterijen nog sterker te gaan stimuleren, zou men deze beter schrappen en de belastingtarieven op termijn verminderen.
Om het dan niet te begrijpen en te beginnen schelden als 'slapjanus' :KV schreef: ↑13 juli 2025, 07:55
Een welgekomen nettokoopkracht
Velen hebben nu de zekerheid dat hun jaarlijkse zekerheid dat hun ecocheques, en cadeaucheques etc... nu zijn afgeschaft
Maar niet de zekerheid dat er een verhoging van de Maaltijdcheques komt (voor degenen die dat hebben) , want daar moeten dan werkgevers voor opdraaien en de reacties van VBO, VOKA, UNIZO , .... zijn al duidelijk hoe ze er over denken.
Niet echt correct van BDW dat hij hij een dergelijke goednieuws lanceert afgelopen weekend (nl : "burgers krijgen hogere maaltijdcheques") goedwetende dat de enige zekerheid daarin is dat momenteel niemand die al heeft ....
"welgekomen" noemt Vortex dat dan ....
En eerlijk gezegd verkies ik dat ook .... "loon naar werken" daar draait het om , je hebt de vrijheid om te besteden waaraan je wilt .
En met dat loon bouw je tenminste je andere zaken ook verder uit (vakantiegeld, pensioen, inkomen gewaarborgd loon, bijdragen in groepsverzekering, indexatie , ....)
En niet vast hangt aan 'voedingsbonnetjes' waar een kassierster moeilijk doet omdat je tevens ook een fles shampoo en deo wilt meenemen en wilt betalen met die bonnetjes.
Het eureka gevoel dat jij hier komt verspreiden, dat deel ik en anderen toch niet ....
Herinner het vorige upscalen van de maaltijdcheques in 2015 van 6€ naar 8€ ...Ook toen waren er velen gelukkig (zoals u ?)
2 jaar later constateerden die ook ineens , "alles wordt duurder, wordt geïndexeerd maar dit blijft maar vast staan op 8€" ?
Lang leve dit soort welgekomen nettokoopkracht verhogingen...![]()
Ze hebben er dus minstens 10jaar op mogen wachten hebben dat het 'misschien' eens naar omhoog getrokken zal worden.
Heel proper en correct toch hé zo een systeem ....![]()
En als je denkt dat die 2€ een 0-operatie is die maaltijdcheques ... (en geen bijkomende kosten en commissies voor zowel bedrijven en handelaars genereert, dan ben je heel naiëf (of je komt iedereen weerom iets wijsmaken)
Dat is nu éénmaal het systeem om uw totaalmodel van maatschappij te doen draaien, overal in de wereld ...;
Maar ik pleit toch voor het aanhouden van dit soort concept maar je hebt me zeker mee in dat de verschillen , bedragen , inhoudingen , .... ridicuul zijn en zeker ven moeten herzien worden.
De oplossing ligt daar in de taxshift (taxatie op arbeid) , waar we tot op heden weerom niets van grondige hervorming van zien...
En sinds de defensieplannen van Francken - De Wever gekend zijn -die trouwens eveneens ridicuul zijn in bedragen- is mijn hoop intussen opgegeven dat onder ARIZONA (notabene een regering zonder PS ) hier eindelijk de historische rechtzetting in zou gebeuren die moet gebeuren.
We blijven aan de top van de wereld wat belastingen op arbeid betreft. Waar bedrijven en werknemers het slachtoffer van zijn....
Laatst gewijzigd door KV op 14 juli 2025, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
… zegt Joske van de PVDA met zijn semi-salariswagen

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Heb ik nooit gehad....

Ik had een dienstwagen waar ik me mee op de baan diende te verplaatsen bij verschillende klanten.
Maar ondertussen is dat reeds verleden tijd, zit ik nu vast op kantoor en niet meer op de baan.