Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik vraag me af of je berichten satire zijn ofwel dat je onder de 6j oud bent, ik ken letterlijk 10-jarigen waarmee je betere gesprekken kan voeren.
Het is duidelijk dat met jou niet te discussiëren valt (eens zijn hoeft zelfs niet

Ja lol, dergelijke simplistische conclusies zijn natuurlijk te verwachten van een wereldvreemde naïveling die per 1/1/2026 CO2 en plastiek wil verbieden

Wat die SUP's betreft; natuurlijk ben ik er voor om die te beperken wanneer de alternatieven niet schadelijker zijn. Dus niet iets zoals "papieren" rietjes, bekers, enz.. invoeren ter vervanging van plastiek wanneer dat papier om het water en vet bestendig te maken gecoat wordt met voor het milieu veel schadelijker en niet te recycleren plastiek. Maar ja, zover reikt het inzicht van die klimaat en milieuridders natuurlijk niet hé.
"lol, dergelijke simplistische conclusies zijn natuurlijk te verwachten van een wereldvreemde naïveling die per 1/1/2026 CO2 en plastiek wil verbiedenvortex schreef: ↑30 juli 2025, 14:00Ja lol, dergelijke simplistische conclusies zijn natuurlijk te verwachten van een wereldvreemde naïveling die per 1/1/2026 CO2 en plastiek wil verbieden![]()
Wat die SUP's betreft; natuurlijk ben ik er voor om die te beperken wanneer de alternatieven niet schadelijker zijn. Dus niet iets zoals "papieren" rietjes, bekers, enz.. invoeren ter vervanging van plastiek wanneer dat papier om het water en vet bestendig te maken gecoat wordt met voor het milieu veel schadelijker en niet te recycleren plastiek. Maar ja, zover reikt het inzicht van die klimaat en milieuridders natuurlijk niet hé.

Zeer volwassen, intelligente manier van communiceren en conclusies trekken.

Gelukkig zijn we het eens over de SUPs! Ik deel je mening dat we voorzichtig moeten zijn met de alternatieven.
Wat ik bv wel zie in mijn omgeving (werk, privé, evenementen,...) is dat door dit soort richtlijnen er wel degelijk betere oplossingen komen en ook de industrie aanzet tot komen met wél goede alternatieven.
Is het perfect? Nee, wel vooruitgang in mijn mening.
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen groene purist, ik ben niet links, ik ben niet rechts.
Wat ik wel kan is langetermijndenken en kansen zien.
Hierboven heb ik al een korte opsomming gedaan van het potentieel voor een algemene groene transitie, we kunnen hier op vele concrete plannen inzoomen waarmee ik het ook zeker niet altijd eens zal zijn met het beleid.
Trump niet dementerend ? Kom aan zeg , hij vertoont alle kenmerken.
Kunnen trollen nu ook al op afstand neurologische diagnoses stellen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat hij na zijn 'bevrijding' van Jeruzalem zijn kruistocht maar doortrekt, de Chinese muur over om ze daar duidelijk te maken dat het op 1/1/26 moet gedaan zijn:CarpeNoctem schreef: ↑27 juli 2025, 12:48Met al je moeilijke vragen![]()
Chesini gaat de volgende kruistocht om het Heilig Land te bevrijden (poging nummer 10) natuurlijk zelf leiden![]()
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien één van hun speciale krachten behalve hun stank en rot gedrag ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Mr/mevr/x was toch de trol ? Of u stinkt dat kan ik niet beoordelen. Scandinaven zijn overigens doorgaans propere mensen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
De Denen zijn inderdaad een proper volk, daarom dat ze Trollen ook uitroeien, zeker een aanrader voor jou om eens op verlof te gaan ...

Make Spaargids " Great Again ! "
Er is toch iemand die op kruistocht moet gaan en er is toch iemand die deadlines moet stellen. Anders lukt het nooit.CarpeNoctem schreef: ↑30 juli 2025, 15:55Dat hij na zijn 'bevrijding' van Jeruzalem zijn kruistocht maar doortrekt, de Chinese muur over om ze daar duidelijk te maken dat het op 1/1/26 moet gedaan zijn:CarpeNoctem schreef: ↑27 juli 2025, 12:48 Met al je moeilijke vragen![]()
Chesini gaat de volgende kruistocht om het Heilig Land te bevrijden (poging nummer 10) natuurlijk zelf leiden![]()
![]()

By the way, Godfried van Bouillon staat wel in de geschiedenisboeken (en waarschijnlijk ook in de canon), wie weet lukt het mij ook.

Sta ik voor het jaar 2025 mooi te blinken naast Trump.

Maar los daarvan, en als boodschap hier op het forum. Wat zal de kernramp in Fukushima in totaal gaan kosten ?
Tot 2025 zijn er naar schatting al $80‑200 miljard besteed, met officiële cijfers rond $188 miljard.
Afhankelijk van toekomstige ontwikkelingen (zeker rond radioactief water en ontmanteling) kan de totale rekening verder stijgen tot $250‑500 miljard of meer.
Dat zijn duizelingwekkende bedragen. Dus met kernenergie weet je waaraan je begint maar niet waar het eindigt. Tel daar nog eens de overrunkost bij van 80Miljard EUR voor maar 5 lopende projecten in de EU die bijlange nog niet operationeel zijn.
Dus we ronden af op 580 Miljard EUR.
Dat staat voor 116.000 on-shore turbines met een capaciteit van 580 GigaWatt of 1.200 TWh/jaar.
De vraag herhaalt zich: wie wil er nog zwaar investeren in kernenergie ? Enkel de Fransen waarschijnlijk. Op dat vlak blijven ze erg eigenzinnig.
Tot 2025 zijn er naar schatting al $80‑200 miljard besteed, met officiële cijfers rond $188 miljard.
Afhankelijk van toekomstige ontwikkelingen (zeker rond radioactief water en ontmanteling) kan de totale rekening verder stijgen tot $250‑500 miljard of meer.
Dat zijn duizelingwekkende bedragen. Dus met kernenergie weet je waaraan je begint maar niet waar het eindigt. Tel daar nog eens de overrunkost bij van 80Miljard EUR voor maar 5 lopende projecten in de EU die bijlange nog niet operationeel zijn.
Dus we ronden af op 580 Miljard EUR.
Dat staat voor 116.000 on-shore turbines met een capaciteit van 580 GigaWatt of 1.200 TWh/jaar.
De vraag herhaalt zich: wie wil er nog zwaar investeren in kernenergie ? Enkel de Fransen waarschijnlijk. Op dat vlak blijven ze erg eigenzinnig.
Laatst gewijzigd door chesini op 1 augustus 2025, 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In tempore non suspecto, toen ze in het VK nog hun mening mochten geven:vortex schreef: ↑10 juli 2025, 06:23Och, de massa is volgens mij nooit hysterisch geweest en is het nu nog minder. De doorsnee burger is dat geleuter over het klimaat, de bijhorende geldklopperij en de schijnheiligheid (goed voor de portemonnee en goed voor de planeet) al lang beu en ziet ook wel dat het tot niks leidt. Het enige wat telt is dit, na 29 COP's nog steeds in een sterk stijgende trend:
Yes, Minister die toen al haarfijn uitlegde hoe ze ons bij onze cojones gingen hebben

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De laatste Trends Talk gaat over het klimaat. Met David Van Reybrouck. Is het nu 5 voor 12 of 5 na 12 ?
https://trends.knack.be/trends-z/?bb_ci ... &bb_app=ch
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Is dat een pleidooi om de meest CO2-vriendelijke energiebronnen gebruiken?chesini schreef: ↑3 augustus 2025, 17:30 De laatste Trends Talk gaat over het klimaat. Met David Van Reybrouck. Is het nu 5 voor 12 of 5 na 12 ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid