Hoera meerwaardebelasting!
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Tuurlijk wel:voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2025, 13:33En ook uw beleggingen ? Ik "dacht" van niet maar ik kan me vergissen ...
Per financiële instelling staan onder 'Rekeningen' zowel de zicht- als spaarrekeningen opgelijst met saldo (in volgorde van het rek nr bij die instelling).
Onder 'Contracten-Beleggingsdiensten' staan de termijn- en effectenrekeningen met saldo, die ge bij die instelling hebt en
onder 'Contracten-Levensverzekeringsovereenkomsten' staan de Tak 21 bvb met saldo.
Onderaan staat een overzicht van uw aangiften en wijzigingen van Buitenlandse rekeningen, die ge bij het CAP hebt ingegeven.
Overal staat zowel de openingsdatum als de evt. afsluitdatum vermeld.
Bij mij zijn zelfs nog rekeningen vermeld, die al 12 jaar geleden afgesloten werden.
Maar VERRICHTINGEN blijven bij de Financiële instelling, hoewel ze als bewijzen bij de belastingplichtige zelf kunnen opgevraagd worden.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Die "Tuurlijk wel" moet dus NEE zijn !spaarfreakje schreef: ↑30 juli 2025, 16:45Tuurlijk wel:voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2025, 13:33
En ook uw beleggingen ? Ik "dacht" van niet maar ik kan me vergissen ...
Per financiële instelling staan onder 'Rekeningen' zowel de zicht- als spaarrekeningen opgelijst met saldo (in volgorde van het rek nr bij die instelling).
Onder 'Contracten-Beleggingsdiensten' staan de termijn- en effectenrekeningen met saldo, die ge bij die instelling hebt en
onder 'Contracten-Levensverzekeringsovereenkomsten' staan de Tak 21 bvb met saldo.
Onderaan staat een overzicht van uw aangiften en wijzigingen van Buitenlandse rekeningen, die ge bij het CAP hebt ingegeven.
Overal staat zowel de openingsdatum als de evt. afsluitdatum vermeld.
Bij mij zijn zelfs nog rekeningen vermeld, die al 12 jaar geleden afgesloten werden.
Maar VERRICHTINGEN blijven bij de Financiële instelling, hoewel ze als bewijzen bij de belastingplichtige zelf kunnen opgevraagd worden.
Ik heb het over beleggingen, je kan dus niet zien hoeveel aandelen je hebt bij bank x, y en z; in Spanje wel en weten ze dus exact wat je hebt !
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- VIP member
- Contacteer:
Daarmee is dan het verschil tussen een Vermogensregister (Spanje) en onze CAP verduidelijkt.
De gepensioneerden die schrik voor de Fiscus hebben, zoeken best een andere bestemming dan Spanje

De gepensioneerden die schrik voor de Fiscus hebben, zoeken best een andere bestemming dan Spanje

Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 30 juli 2025, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Andorra.
Maar onder het miljoen € Net Worth & een inkomen kleiner dan 10.000€/maand kom je er echt niet binnen hoor als buitenlander...
En de bereikbaarheid is crap, ja er is een bus vanuit de El Prat of Carcassonne luchthavens maar dan nog.
Tenzij je een helicopter service neemt. Vastgoed is er wel nog 'relatief' betaalbaar, geen Monaco prijzen.
Maar onder het miljoen € Net Worth & een inkomen kleiner dan 10.000€/maand kom je er echt niet binnen hoor als buitenlander...
En de bereikbaarheid is crap, ja er is een bus vanuit de El Prat of Carcassonne luchthavens maar dan nog.
Tenzij je een helicopter service neemt. Vastgoed is er wel nog 'relatief' betaalbaar, geen Monaco prijzen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Op het vlak van digitalisering lopen ze daar echt jaren op ons vooruit.spaarfreakje schreef: ↑30 juli 2025, 17:53 Daarmee is dan het verschil tussen een Vermogensregister (Spanje) en onze CAP veduidelijkt.
De gepensioneerden die schrik voor de Fiscus hebben, zoeken best een andere bestemming dan Spanje![]()
![]()
![]()
Meer dan 10 jaar geleden kon mijn bank direct alle info online vinden over mijn vastgoed door op een speciale site het kadaster nummer in te geven. Daarmee bepalen ze daar de verzekering omdat alles er zou moeten instaan.
Hetzelfde met je rijksregisternummer, als je dat daar geeft heeft elke gevolmachtigde, bv. water/ stroom, ...; direct alle info die ze moeten hebben.
Heel handig allemaal maar "Big Brother" weet alles. Daarom dat cash daar nog steeds koning is ...

Make Spaargids " Great Again ! "
Ja, ook je beleggingen bij Belgische brokers.voorheenCP1234 schreef: ↑30 juli 2025, 13:33En ook uw beleggingen ? Ik "dacht" van niet maar ik kan me vergissen ...