Hoera meerwaardebelasting!
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Nee, bij een opt-out maakt de Belgische broker een fiscale fiche aan van de gerealiseerde meerwaarden in een bepaald jaar.
Buitenlandse brokers/banken nemen het op in een CRS (met een jaar vertraging), zoals ze dat nu ook al doen met intresten op buitenlandse (spaar)rekeningen.
Buitenlandse brokers/banken nemen het op in een CRS (met een jaar vertraging), zoals ze dat nu ook al doen met intresten op buitenlandse (spaar)rekeningen.
Buitenlandse brokers zullen niets veranderen. Als je een buitenlandse broker gebruikt zal.je alles zelf moeten doen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, een opt-out lijkt me de handigste keuze. Zeker daar ze in de toekomst toch volledige toegang hebben tot je vermogen. Ik zie dat in Spanje nu al, daar kan ik online op een site van de staat beter mijn rekeningen checken dan bij mijn bank ...spaarfreakje schreef: ↑29 juli 2025, 16:15 Nee, bij een opt-out maakt de Belgische broker een fiscale fiche aan van de gerealiseerde meerwaarden in een bepaald jaar.
België krijgt trouwens jaarlijks een foto van mijn Buitenlands vermogen, dus al wie met een buitenlandse broker werkt, jullie vermogen is helemaal gekend bij de fiscus, dus meerwaardes vergeten aan te geven lijkt me geen goede optie, zelfs al blijf je onder de 10 000 en ben je in principe niets verschuldigd !
Make Spaargids " Great Again ! "