Federale regering zomerakkoord
TIP
Re: Federale regering zomerakkoord
Wees eerlijk, mocht jij een werkloosheidsuitkering krijgen die amper minder of soms zelfs meer oplevert dan een horeca job met late uren, zou je ook wel blijven liggen in die hangmat. Het systeem heeft het gefaciliteerd en er zelfs voor gezorgd (met dank aan de PS) dat uitkeringen veel te toegankelijk zijn en praktisch evenveel opleveren als minimum lonen, geen wonder dat er zoveel passiviteit en zoveel openstaande vacatures zijn. De Hangmat van eindeloze werkloosheid wordt tenminste al aangepakt, nu nog de niet zieke langdurig zieken en domicilie fraude.VincentVega schreef: ↑16 augustus 2025, 11:40 Onderbetaalde job?
Het is eerst en vooral een job (in tegenstelling tot een uitkering waar je niets voor moet doen) en het wordt redelijk betaald (er zijn nog zoiets als minimumlonen in België, voor iemand die +21 is bedraagt het minimumuurloon 14,06 euro) .
Werken voor een inkomen is voor sommigen hier blijkbaar "not done"![]()
Jij moet zeker bij de sociale inspectie gaan werken. Je hebt je roeping echt gemist.vortex schreef: ↑16 augustus 2025, 12:08Wees eerlijk, mocht jij een werkloosheidsuitkering krijgen die amper minder of soms zelfs meer oplevert dan een horeca job met late uren, zou je ook wel blijven liggen in die hangmat. Het systeem heeft het gefaciliteerd en er zelfs voor gezorgd (met dank aan de PS) dat uitkeringen veel te toegankelijk zijn en praktisch evenveel opleveren als minimum lonen, geen wonder dat er zoveel passiviteit en zoveel openstaande vacatures zijn. De Hangmat van eindeloze werkloosheid wordt tenminste al aangepakt, nu nog de niet zieke langdurig zieken en domicilie fraude.VincentVega schreef: ↑16 augustus 2025, 11:40 Onderbetaalde job?
Het is eerst en vooral een job (in tegenstelling tot een uitkering waar je niets voor moet doen) en het wordt redelijk betaald (er zijn nog zoiets als minimumlonen in België, voor iemand die +21 is bedraagt het minimumuurloon 14,06 euro) .
Maar je hebt ook nog de keuze uit lobbyist voor de nucleaire sector. Jij als aanhanger van BE vol kerncentrales zal daar ook gedijen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ze hadden beter begonnen met de loonkloof veel groter te maken en dan beginnen met strenger op te treden, dan heb je een wortel en een zweep tegelijkertijd !vortex schreef: ↑16 augustus 2025, 12:08Wees eerlijk, mocht jij een werkloosheidsuitkering krijgen die amper minder of soms zelfs meer oplevert dan een horeca job met late uren, zou je ook wel blijven liggen in die hangmat. Het systeem heeft het gefaciliteerd en er zelfs voor gezorgd (met dank aan de PS) dat uitkeringen veel te toegankelijk zijn en praktisch evenveel opleveren als minimum lonen, geen wonder dat er zoveel passiviteit en zoveel openstaande vacatures zijn. De Hangmat van eindeloze werkloosheid wordt tenminste al aangepakt, nu nog de niet zieke langdurig zieken en domicilie fraude.VincentVega schreef: ↑16 augustus 2025, 11:40 Onderbetaalde job?
Domiciliefraude en andere fraudes moeten resulteren in alles ooit verkregen terug te betalen en nooit nog een rotte centiem krijgen behalve uit arbeid !
Make Spaargids " Great Again ! "
Dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, voor een hoger loon of lagere loonlasten heeft men niet het geld en korten op de uitkeringen, zelfs enkel nog maar via een indexsprong ligt nogal moeilijk bij de sossen om het zacht uit te drukken. Blijft dus over de mogelijkheden tot oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid afsluiten en meer mensen aan (en langer) het werk krijgen zodat er meer belastinginkomsten en minder uitgaven zijn.voorheenCP1234 schreef: ↑16 augustus 2025, 12:35
Ze hadden beter begonnen met de loonkloof veel groter te maken en dan beginnen met strenger op te treden, dan heb je een wortel en een zweep tegelijkertijd !
Vrees dat er bij die groep niet veel terug te halen zal zijn. Men moet vooral voorkomen dat ze de kans krijgen om te frauderen en ook iedereen die er aan mee helpt er eveneens voor aanpakken, bv de OCMW voorzitter die onterecht kwistig leeflonen uitdeelt, de dokter die onterecht ziekenbriefjes schrijft, enz...voorheenCP1234 schreef: ↑16 augustus 2025, 12:35 Domiciliefraude en andere fraudes moeten resulteren in alles ooit verkregen terug te betalen en nooit nog een rotte centiem krijgen behalve uit arbeid !
Er is niets mis met mijn eigenwaarde. Onnozel zeg. Ik schrijf op een forum als mij dat uitkomt. I owe you nothingvortex schreef: ↑16 augustus 2025, 07:30Voor mij moet je je woord niet houden, maar wie enige eigenwaarde heeft...
Als ik het hierboven zo lees, zijn er inderdaad genoeg argumenten langs mijn kant, jij komt niet verder dan antwoorden met "framing" en mij woorden zoals "het zijn allemaal profiteurs" in de mond leggen. Of het profiteurs zijn of niet maakt mij zelfs niet uit, zoals ik al eerder schreef begrijp ik best dat als de hangmat gelegenheid zich biedt dat sommigen daar dan gebruik van maken en begrijp is ook dat het voor diegene, die er naar eigen inzicht voor de rest van hun leven in liggen, een onaangename aanpassing zal worden. Op compassie langs mijn kant hoef je echter niet te rekenen, twee jaar werkloosheidsuitkering is meer dan lang genoeg. Wie medisch ongeschikt is om nog te werken hoort niet in werkloosheid thuis, daar heeft onze sociale zekerheid andere vangnetten voor. En wie geen goesting meer heeft om nog te werken, ook alle begrip voor trouwens, kan twee jaar van de werkloosheidsuitkering genieten en moet dan maar voor zichzelf uitmaken wat hij of zij doet, weer gaan werken, iets zelfstandig beginnen, rentenieren, ten laste van de partner, leefloon, ziekenkas,.. meer dan genoeg opties, er is geen dwangarbeid, wel eigen verantwoordelijkheid

Je probeert er een semantische discussie van te maken. En verder afleidingsmaneuvers. De kiezers zijn zoals de partij blijkbaar

-
- Full Member
- Contacteer:
Wat voor een rare opmerking is dit nu weer?platin schreef: ↑16 augustus 2025, 11:27Zelf ook kandidaat of is het voor een ander die onderbetaalde jobkierkegaard schreef: ↑16 augustus 2025, 09:49
Nog voor je je cv goed en wel hebt afgegeven, zal er al een schort om je heen hangen.
Zou het verhaal van pereboom eens lezen.
Of zijn dat jullie eigen profijtjes.
Ik heb een betaalde job, uit arbeid. En laat me heel duidelijk zijn: mocht ik die verliezen en ik vind niets anders op hetzelfde niveau, ja, dan zal ik die schort omgorden en glazen wassen als het moet. Meteen.
Toch mooi dat hier mensen zijn die alles weten. Beter dan de mensen in kwestie zelf
. En ze hebben echt in alle horecazaken voortdurend mensen nodig? You don't say
.
Je eigen veronderstellingen als zekerheden poneren, wat moet dat bewerkstelligen? Het zegt alleen iets over de mensen in kwestie zelf.

Je eigen veronderstellingen als zekerheden poneren, wat moet dat bewerkstelligen? Het zegt alleen iets over de mensen in kwestie zelf.
Op basis van wat durf jij te veronderstellen dat jouw mening de enige juiste is? Als jij eindeloos wil bijdragen aan mensen in hun hangmat. Be my guest. Maar verwacht dat niet van iedereen.mver schreef: ↑16 augustus 2025, 14:11 Toch mooi dat hier mensen zijn die alles weten. Beter dan de mensen in kwestie zelf. En ze hebben echt in alle horecazaken voortdurend mensen nodig? You don't say
.
Gewoon laten doen die aanhangers, ze weten niet betermver schreef: ↑16 augustus 2025, 14:11 Toch mooi dat hier mensen zijn die alles weten. Beter dan de mensen in kwestie zelf. En ze hebben echt in alle horecazaken voortdurend mensen nodig? You don't say
.

Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Niet te veel op ingaan.mondeo17 schreef: ↑16 augustus 2025, 17:04Op basis van wat durf jij te veronderstellen dat jouw mening de enige juiste is? Als jij eindeloos wil bijdragen aan mensen in hun hangmat. Be my guest. Maar verwacht dat niet van iedereen.mver schreef: ↑16 augustus 2025, 14:11 Toch mooi dat hier mensen zijn die alles weten. Beter dan de mensen in kwestie zelf. En ze hebben echt in alle horecazaken voortdurend mensen nodig? You don't say
.
Mver verdenkt vortex er van aan framing te doen maar hijzelf wil niks anders dan vortex te framen als iemand die ALLE werklozen profiteurs zou vinden. Terwijl ik al tot 2 maal toe mver er op heb gewezen dat vortex toch duidelijk een onderscheid maakt tussen werklozen die niet KUNNEN werken, werklozen die niet WILLEN werken, enz … Maar dat onderscheid negeert hij moedwillig omdat het nu eenmaal niet past in zijn framing van vortex

Of zoals Merol zingt: als je vol bent van jezelf …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, want links weet het altijd beterIndalo schreef: ↑16 augustus 2025, 20:20Gewoon laten doen die aanhangers, ze weten niet betermver schreef: ↑16 augustus 2025, 14:11 Toch mooi dat hier mensen zijn die alles weten. Beter dan de mensen in kwestie zelf. En ze hebben echt in alle horecazaken voortdurend mensen nodig? You don't say
.
Je eigen veronderstellingen als zekerheden poneren, wat moet dat bewerkstelligen? Het zegt alleen iets over de mensen in kwestie zelf.![]()

Inderdaad hebben ze in alle horecazaken dringend mensen nodig, of je het nu gelooft of niet.mver schreef: ↑16 augustus 2025, 14:11 Toch mooi dat hier mensen zijn die alles weten. Beter dan de mensen in kwestie zelf. En ze hebben echt in alle horecazaken voortdurend mensen nodig? You don't say
.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
flexi-jobbers hebben ze nodig niets anders, volwaardige jobs kennen ze niet meer al heeft de horeaca daar altijd wel los mee omgegaan ...JOKER247 schreef: ↑16 augustus 2025, 22:02Inderdaad hebben ze in alle horecazaken dringend mensen nodig, of je het nu gelooft of niet.mver schreef: ↑16 augustus 2025, 14:11 Toch mooi dat hier mensen zijn die alles weten. Beter dan de mensen in kwestie zelf. En ze hebben echt in alle horecazaken voortdurend mensen nodig? You don't say
.
en zoveel andere jobs worden bedreigd oor flexi-jobbers, zoals jobs in warenhuizen; in de winkels rond mij zie je nog enkel bejaarden die rekken bijvullen, het "gewone" personeel wordt tot een algemeen minimum gehouden want die moeten ze meer betalen, premies, ...
en nee, flexi-jobs zijn geen uitvinding van Bartje Quisling maar hij heeft de doos van Pandora wel verder opengezet; aan al die met een groot bakkes hier over een job vinden als je werkloos wordt, weet dan al dat je al die flexi-jobs op je buik kan schrijven !
"hamburger" jobs zijn een vergiftigd geschenk dat per direct zou moeten worden afgeschaft, maar het patronaat heeft het zo graag dus Bartje Quisling zal luisteren naar zijn baasjes als een trouwe hond dat doet ...

Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je meent wederom de naam Quisling te moeten misbruiken.voorheenCP1234 schreef: ↑16 augustus 2025, 22:37 … flexi-jobs zijn geen uitvinding van Bartje Quisling maar hij heeft de doos van Pandora wel verder opengezet; aan al die met een groot bakkes hier over een job vinden als je werkloos wordt, weet dan al dat je al die flexi-jobs op je buik kan schrijven !
"hamburger" jobs zijn een vergiftigd geschenk dat per direct zou moeten worden afgeschaft, maar het patronaat heeft het zo graag dus Bartje Quisling zal luisteren naar zijn baasjes als een trouwe hond dat doet ...![]()

Wel, dan moet ik wederom jou er op wijzen dat die Vidkun Quisling een Noorse collaborateur, fascist en racist was … en dus veel beter past bij de donkerbruine Blokkers zoals Filip Den Chinees Dewinter en Gerolf Baardemans.
Alleen met dat verschil dat Quisling ooit echt wel heeft bestuurd en Flipke Dewinter en Gerolf Baardemans enkel hun broek hebben versleten (en hun zakken goed gevuld) vanop de oppositiebanken.

+1voorheenCP1234 schreef: ↑16 augustus 2025, 22:37flexi-jobbers hebben ze nodig niets anders, volwaardige jobs kennen ze niet meer al heeft de horeaca daar altijd wel los mee omgegaan ...
en zoveel andere jobs worden bedreigd oor flexi-jobbers, zoals jobs in warenhuizen; in de winkels rond mij zie je nog enkel bejaarden die rekken bijvullen, het "gewone" personeel wordt tot een algemeen minimum gehouden want die moeten ze meer betalen, premies, ...
en nee, flexi-jobs zijn geen uitvinding van Bartje Quisling maar hij heeft de doos van Pandora wel verder opengezet; aan al die met een groot bakkes hier over een job vinden als je werkloos wordt, weet dan al dat je al die flexi-jobs op je buik kan schrijven !
"hamburger" jobs zijn een vergiftigd geschenk dat per direct zou moeten worden afgeschaft, maar het patronaat heeft het zo graag dus Bartje Quisling zal luisteren naar zijn baasjes als een trouwe hond dat doet ...![]()