Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
ik weet het , ik dacht dat er in griekenland reeds sommige mensen op 30 jaar op pensioen konden.
Heb zo eens gelezen dat iemand in TURKIJKE dan, elke maand het pensioend van zijn overleden moeder kwam ontvangen op de bank. Hij verkleedde zich dan als zijn moeder.
Heb zo eens gelezen dat iemand in TURKIJKE dan, elke maand het pensioend van zijn overleden moeder kwam ontvangen op de bank. Hij verkleedde zich dan als zijn moeder.
Hm, iedereen wil een kleinere overheid, maar uiteindelijk zijn het zo'n zaken die de overheid massa's tijd, personeel en geld kosten. Uiteindelijk betalen wij allemaal voor degenen die het niet zo nauw nemen met de regels.paul schreef:Ik vind wel dat men zich niet zomaar zonder meer naar de slachtbank moet laten voeren. Enige creativiteit om het de fiscus niet te makkelijk te maken hoort allemaal bij dat spel
( niet dat ik schulden heb, en na het lezen van al die teksten hier zal ik ervoor zorgen dat ik geen schulden bij de fiscus heb )
Als je in jouw recht bent is het niet meer dan logisch dat je jou niet laat doen. Maar hoeveel zijn er niet die bewust niet/te laat betalen, geen aangifte doen, tegenwerken (ook al weten ze dat ze in fout zijn), ...
We hebben ongeveer hetzelfde voor met de belastingen mijn vriend heeft beslag op loon via deurwaarder en de belastingen omdat we 'iet kunnen betalen hebben beslag gelegd op de banksaldo en dit is al maanden aan een stuk we worden van het kastje naar de muur gestuurd OCMW is er ook mee bezig we weten niet meer wat we moeten doen gaat over een som van meer als 1000€
Gewoon betalen ?
Neem contact op met de fiscus en stel een afbetalingsplan voor, als je niet in 1 keer kan betalen.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Ga beide extra flexi werken ipv te janken, 1 maand en die 1000 is afbetaald ! Jullie moeten gedurende 1 maand welgeteld een 38u/ elk extra flexi-klussen en het probleem is opgelost, nog minder als ze wat beter betaald als de slechtste. Dat is een 9u/ week elk, lijkt het nu al wat haalbaarder ?Bieke2006 schreef: ↑17 augustus 2025, 10:14 We hebben ongeveer hetzelfde voor met de belastingen mijn vriend heeft beslag op loon via deurwaarder en de belastingen omdat we 'iet kunnen betalen hebben beslag gelegd op de banksaldo en dit is al maanden aan een stuk we worden van het kastje naar de muur gestuurd OCMW is er ook mee bezig we weten niet meer wat we moeten doen gaat over een som van meer als 1000€
Misschien beter zorgen dat je je rekeningen kan betalen ipv domme uitgaven te doen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Bieke2006 schreef: ↑17 augustus 2025, 10:14 We hebben ongeveer hetzelfde voor met de belastingen mijn vriend heeft beslag op loon via deurwaarder en de belastingen omdat we 'iet kunnen betalen hebben beslag gelegd op de banksaldo en dit is al maanden aan een stuk we worden van het kastje naar de muur gestuurd OCMW is er ook mee bezig we weten niet meer wat we moeten doen gaat over een som van meer als 1000€
Bij de vtm bestaat er zo een "40-40" ( of zoiets ) telefoonlijst, waar je alle blunders kan melden.
Mogelijk is het een kortsluiting tussen de verschillende diensten van de FOD die onderling niet met elkaar meer willen klappen.
-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Tja, de fiscus heeft altijd voorrang. Niet kunnen betalen staat daar niet in het woordenboek. Je had op tijd moeten betalen.Bieke2006 schreef: ↑17 augustus 2025, 10:14 We hebben ongeveer hetzelfde voor met de belastingen mijn vriend heeft beslag op loon via deurwaarder en de belastingen omdat we 'iet kunnen betalen hebben beslag gelegd op de banksaldo en dit is al maanden aan een stuk we worden van het kastje naar de muur gestuurd OCMW is er ook mee bezig we weten niet meer wat we moeten doen gaat over een som van meer als 1000€
De Staat heeft zijn bankrekening laten blokkeren en je vriend heeft al loonsbeslag, waarschijnlijk om schuldeisers of alimentatie te betalen. De Staat kan en mag dat.
Dus zo vlug mogelijk contact opnemen met de FOD Financiën voordat ie daarmee ook in de problemen komt. Dring aan op een gesprek op kantoor dan kun je de situatie uitleggen en een afbetalingsplan opmaken dat past binnen het loonbeslag dat al bestaat. Betalen moet je toch ! Dat het langer duurt is voor de fiscus normaal geen probleem zolang ze daarvan op de hoogte worden gebracht en mee akkoord gaan. Zo snel mogelijk doen want niet betalen van uw belastingen daar komen snel boetes bovenop.
Uw vriend die financieel in de penarie zit heet die toevallig KleineSpaarder ?
Stel hem dan voor dat ie misschien wat kan gaan flexi-jobben, zoals voorheenCP1234 hier voorstelde, ipv de hele dag Nazi-prentjes op fora te posten. Doe het wel voorzichtig Bieke want hij kan behoorlijk hysterisch worden, wij kennen hem hier misschien beter dan gij.
Het zou over een vergelijkbare situatie met tocpicstarter van 10 jaar geleden gaan.
Het is ronduit schandalig dat de ROVERHEID zomaar een rekening blokkeert zonder te verwittigen. Loonbeslag is niet hetzelfde dan op een boertige manier een rekening blokkeren.
Ze mochten de ROVERHEID voor dergelijke gangsterpraktijken door het Internationaal Strafhof laten veroordelen door bv. 20 jaar geen belastingen te mogen innnen.
De ROVERHEID heeft blijkbaar geen deurwaarders nodig.
Er bestaat nog zoiets als een minimum dat niet voor beslag vatbaar is, en waardoor de mensen nog wat kunnen leven.
Dit zijn praktijken om de mensen uit te hongeren.
Het verhaal van topicstarter vind je onderaan :
"Door een vergissing heb ik een rekening van 301,09 euro aan de belastingen niet betaald voor de vervaldatum, 16 juli, ik heb de rekening geklasseerd in de overtuiging dat ik ze betaald had, een geval van verstrooidheid, het overkomt een mens al eens, mij toch.
Eind augustus krijg ik per brief een herinnering voor deze rekening (niet aangetekend!), 3 werkdagen later, op dinsdag 2 september wordt er beslist om mijn rekeningen te blokkeren, op vrijdag 5 september sta ik aan de kassa en stel ik vast dat ik niet meer kan betalen, niet met gewone bankkaart, niet met Visa. Ondertussen zijn we 12 september en ga ik een nieuw weekend in zonder dat ik enige verrichting kan doen, zonder dat ik aan mijn geld kan.
De gevolgen zijn niet min, als alleenstaande mama word ik met een kind van 3 gedurende langer dan een week zonder geld gezet, ik stel vrijdagavond vast dat ik niet met mijn kind naar de geplande doktersafspraak kan, ik kan geen medicatie halen, geen voedsel, daar sta ik dan, allemaal het gevolg van het feit dat ik me vergist heb, een mens zal eens een fout maken.
Ik begrijp niet hoe onze overheid dergelijke praktijken kan laten doorgaan, hoe ze dit kunnen verantwoorden naar mij maar vooral naar mijn dochter van 3 jaar. Dit is een onmenselijk beleid en ik wil iedereen waarschuwen zodat ze niet hetzelfde moeten meemaken als waar ik nu in zit."
Het is ronduit schandalig dat de ROVERHEID zomaar een rekening blokkeert zonder te verwittigen. Loonbeslag is niet hetzelfde dan op een boertige manier een rekening blokkeren.
Ze mochten de ROVERHEID voor dergelijke gangsterpraktijken door het Internationaal Strafhof laten veroordelen door bv. 20 jaar geen belastingen te mogen innnen.
De ROVERHEID heeft blijkbaar geen deurwaarders nodig.
Er bestaat nog zoiets als een minimum dat niet voor beslag vatbaar is, en waardoor de mensen nog wat kunnen leven.
Dit zijn praktijken om de mensen uit te hongeren.
Het verhaal van topicstarter vind je onderaan :
"Door een vergissing heb ik een rekening van 301,09 euro aan de belastingen niet betaald voor de vervaldatum, 16 juli, ik heb de rekening geklasseerd in de overtuiging dat ik ze betaald had, een geval van verstrooidheid, het overkomt een mens al eens, mij toch.
Eind augustus krijg ik per brief een herinnering voor deze rekening (niet aangetekend!), 3 werkdagen later, op dinsdag 2 september wordt er beslist om mijn rekeningen te blokkeren, op vrijdag 5 september sta ik aan de kassa en stel ik vast dat ik niet meer kan betalen, niet met gewone bankkaart, niet met Visa. Ondertussen zijn we 12 september en ga ik een nieuw weekend in zonder dat ik enige verrichting kan doen, zonder dat ik aan mijn geld kan.
De gevolgen zijn niet min, als alleenstaande mama word ik met een kind van 3 gedurende langer dan een week zonder geld gezet, ik stel vrijdagavond vast dat ik niet met mijn kind naar de geplande doktersafspraak kan, ik kan geen medicatie halen, geen voedsel, daar sta ik dan, allemaal het gevolg van het feit dat ik me vergist heb, een mens zal eens een fout maken.
Ik begrijp niet hoe onze overheid dergelijke praktijken kan laten doorgaan, hoe ze dit kunnen verantwoorden naar mij maar vooral naar mijn dochter van 3 jaar. Dit is een onmenselijk beleid en ik wil iedereen waarschuwen zodat ze niet hetzelfde moeten meemaken als waar ik nu in zit."
-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Tja paul... de Staat is nu eenmaal als 1ste aan de beurt om geld te innen, voor eender ander, als het van de Staat afhangt.
En de Staat bepaalt de regels voor wie een bank mag opleggen een rekening te blokkeren en wat blijkt... 't is toch wel de Staat zeker

Dubbele pech...
't Is niet omwille van het loonbeslag dat die mens zijn rekening is geblokkeerd, je zou kunnen vermoeden dat de Staat bang was dat er een andere schuldeiser met het geld zou gaan lopen, wat niet is. De fiscus wordt niet betaald en blokkeert de rekening(en) waar uw geld opstaat, simpel.
Conclusie: Altijd op tijd betalen !
Gaat dat niet, VOORAF contact opnemen met de fiscus voor een afbetalingsplan. Je krijgt de rekening een hele tijd voordat effectief betaald moet worden, dus er is tijd.
In geval van topicstarter die een rekening uit het oog was verloren... da's wel pech. Nu kan dat nog moeilijk want ge kunt zelf myminfin checken en krijgt herinneringsmails van niet gelezen berichten in uw ebox.
Dus die uitvlucht pakt niet meer.
Probleem is dat mensen met betalingsproblemen hun rekeningen nogal eens klasseren volgens prioriteit. Wie niet moelijk doet komt nogal eens vanonder te liggen.
De rekening voor een nieuwe TV en nutteloze prullaria liggen dikwijls prioritair bovenaan en als 't geld op is dan is dat pech voor die onderaan lagen.
Niet te veel medelijden hebben dus

Sommige zijn weer heel snel om te oordelen (veroordelen) zonder de echte feiten te kennen.
En elke blokkering heeft een reden.
Het zoveelste in het rijtje van de betrokkenen om te laat betalen ?
Hier zijn in verleden nog fantasten opgedoken met een verhaal dat met ogen en haken aan elkaar hing.
En daarna doodleuk melden het was verzonnen.
En elke blokkering heeft een reden.
Het zoveelste in het rijtje van de betrokkenen om te laat betalen ?
Hier zijn in verleden nog fantasten opgedoken met een verhaal dat met ogen en haken aan elkaar hing.
En daarna doodleuk melden het was verzonnen.
Estate Guru believer.