Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik heb genoeg eigen verstand om geen toekomst voorspelling te vragen aan een AI en een antwoord met dezelfde scepsis te zien als een voorspelling van madame Soleil. Voor pipo's zonder verstand is chatGPT natuurlijk het einde hé, zelfs op de meest idiote vragen krijgen ze een antwoord, of dat een zinnig antwoord is kunnen ze door gebrek aan eigen verstand toch niet beoordelenchesini schreef: ↑18 augustus 2025, 11:45 Laat u gaan hé. Nog zo een bierkaai-profiel dat de waarheid in pacht heeft. Stel de volgens u zinnige vragen aan Chatgpt. Waarop wacht je eigenlijk ? Chatgpt is nog altijd free te installeren. Stel al uw bitneukersvragen aan Chatgpt, zoveel je maar wil. Begint die hier te neuten over het verloop van de grafiek van 2010 tot 2016. En maar neuten.

-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
NEE! Gij snapt er geen ballen van !chesini schreef: ↑18 augustus 2025, 11:53
Je snapt er echt niets van. De huidige 4 jaar van Trump gaan de grafiek niet neerwaarts doen afbuigen maar horizontaal houden. De daar opvolgende presidenten gaan de grootste moeite hebben om de curve terug te doen afbuigen.
Trump is de kapitein van een schip dat uit koers is geslagen door zijn toedoen en dat aan de grond gaat lopen. Want een schip trek je zomaar niet terug op koers. En het klimaat is nog veel moeilijker te besturen. Maar jij snapt er de ballen van. Het je ooit een cursus meet- en regeltechniek gevolgd ? En besef je hoe moeilijk het klimaat te regelen is ovv gevolgen van de CO2-uitstoot ? Triestige figuur ben je.
Je komt hier debiteren en je snapt er geen ballen van.
Is nochtans heel simpel. Sommigen...

Hier ga ik geen moeite meer voor doen... hopeloos geval ! Zegt hier ook een heel groepje dat meegevolgd heeft en daar zitten nogal wat programmeurs onder die met chatgpt werken.
Ge hebt uw eigen goed belachelijk gemaakt chesini, proficiat

Zoiets makkelijk en dat niet snappen. Jongens toch, je houdt het niet voor mogelijk.
EN ge snapt niet eens de werking van Chatgpt er nog erbovenop.
Laatst gewijzigd door the_bishop op 18 augustus 2025, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Een begaafd mens die gebruikt Chatgpt om te toetsen hoe goed hun eigen verstand nog is. De meesten die Chatgpt zogezegd niet nodig hebben zitten ofwel te liegen dat het niet schoon is ofwel zitten te stoefen over hun zogenaamde intellectuele capaciteiten terwijl hun eigen IQ onder de 100 ligt.vortex schreef: ↑18 augustus 2025, 12:13Ik heb genoeg eigen verstand om geen toekomst voorspelling te vragen aan een AI en een antwoord met dezelfde scepsis te zien als een voorspelling van madame Soleil. Voor pipo's zonder verstand is chatGPT natuurlijk het einde hé, zelfs op de meest idiote vragen krijgen ze een antwoord, of dat een zinnig antwoord is kunnen ze door gebrek aan eigen verstand toch niet beoordelenchesini schreef: ↑18 augustus 2025, 11:45 Laat u gaan hé. Nog zo een bierkaai-profiel dat de waarheid in pacht heeft. Stel de volgens u zinnige vragen aan Chatgpt. Waarop wacht je eigenlijk ? Chatgpt is nog altijd free te installeren. Stel al uw bitneukersvragen aan Chatgpt, zoveel je maar wil. Begint die hier te neuten over het verloop van de grafiek van 2010 tot 2016. En maar neuten.![]()
-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Wel... er zijn er ook anderen vortex

chesini bijvoorbeeld vraagt AI wél om de toekomst te voorspellen. Tot in 2060 (!!) om precies te zijn.
De uitkomst van die voorspelling neemt hij voor waar aan

Ja, 't is ongelofelijk maar ... zo lopen er dus écht rond

Vraag aan al die would be chatgpt-programmeurs rondom u dat ze een meet- en regelmodel maken van de aarde en haar atmosfeer en de impact van een CO2-input op dat model met name vooral de impact op de opwarming van de aarde. Als ze dan toch zoooooo goed zijn. Dan moet dat voor die mensen piece of cake zijn. Zeker als ze met een hele groep zijn. Zet de bierkaai daar bij jullie maar even aan het werk. Ze hebben niets anders te doen blijkbaar. Vraag eerst hun IQ even na want anders gaan ze brokken maken in het model.the_bishop schreef: ↑18 augustus 2025, 12:18NEE! Gij snapt er geen ballen van !chesini schreef: ↑18 augustus 2025, 11:53
Je snapt er echt niets van. De huidige 4 jaar van Trump gaan de grafiek niet neerwaarts doen afbuigen maar horizontaal houden. De daar opvolgende presidenten gaan de grootste moeite hebben om de curve terug te doen afbuigen.
Trump is de kapitein van een schip dat uit koers is geslagen door zijn toedoen en dat aan de grond gaat lopen. Want een schip trek je zomaar niet terug op koers. En het klimaat is nog veel moeilijker te besturen. Maar jij snapt er de ballen van. Het je ooit een cursus meet- en regeltechniek gevolgd ? En besef je hoe moeilijk het klimaat te regelen is ovv gevolgen van de CO2-uitstoot ? Triestige figuur ben je.
Is nochtans heel simpel. Sommigen...![]()
Hier ga ik geen moeite meer voor doen... hopeloos geval ! Zegt hier ook een heel groepje dat meegevolgd heeft en daar zitten nogal wat programmeurs onder die met chatgpt werken.
Ge hebt uw eigen goed belachelijk gemaakt chesini, proficiat![]()
Zoiets makkelijk en dat niet snappen. Jongens toch, je houdt het niet voor mogelijk.
EN ge snapt niet eens de werking van Chatgpt er nog erbovenop.
En dat ze dan als inputsignalen de afbouw van Trump op de vergroening in de VS of maw de extra CO2-uitstoot van Trump in de VS in het model injecteren. Van nu 2025 tot 2060.
Ik denk dat uw zogenaamd leger chatgpt-ers zich belachelijk zal maken. Jij zegt dat dit makkelijk is. Pardon. Dit is van het moeilijkste dat er is. Dit geeft nog eens aan dat u een idioot in het kwadraat bent. Je snapt echt niet waarover het gaat. En u hebt wiskunde gestudeerd ? Waarschijnlijk veel op café gezeten in de Overpoortstraat in Gent of de Grote Markt in Leuven.
Maar ik wacht op uw model. En vraag uw baas eerst toelating om het te mogen bouwen tijdens de werkuren. Want anders gaat dat niet goed aflopen voor u.
Laatst gewijzigd door chesini op 18 augustus 2025, 12:54, 5 keer totaal gewijzigd.
Ik moet u toch helaas corrigeren m.b.t. tot uw vergelijking over het corrigeren van de koers van een schip.chesini schreef: ↑18 augustus 2025, 11:53Je snapt er echt niets van. De huidige 4 jaar van Trump gaan de grafiek niet neerwaarts doen afbuigen maar horizontaal houden. De daar opvolgende presidenten gaan de grootste moeite hebben om de curve terug te doen afbuigen.the_bishop schreef: ↑18 augustus 2025, 11:19 Nu... de belangrijkste fout is nog van een heel andere aard.
Meer is er eigenlijk zelfs niet nodig om die grafiek naar de prullenbak te verwijzen.
En daar kunt gij weinig aan doen. Uw vraagstelling aanpassen helpt niet.
Ge stelt een vraag over wat er gebeurt tot in het jaar 2060 op basis van het beleid van die 3 personen.
Wat chatgpt doet is hun beleidsregels en plannen die ze willen uitvoeren opzoeken, verwerken en doortrekken tot het jaar 2060.
Terwijl na 4 jaar hun termijn afloopt en er in de 32 jaar die rest 8 nieuwe presidenten met nieuwe beleidsregels en plannen komen.
Dus na 4 jaar gaan die 3 lijnen al anders lopen maar chatgpt kan niet in de toekomst kijken en kan dus ook geen rekening houden met nieuwe presidenten.
Die trekt gewoon zoals reeds gezegd het beleid van de 3 presidenten die gij opsomt vanaf nu 35 jaar door in de toekomst.
Compleet absurd natuurlijk om zo'n grafiek dus als waar aan te nemen, laat staan dat het uitkomt.
Simpel gezegd... de lijnen op deze grafiek zijn FOUT. Niks meer of niks minder en dat gaat in 2060 en véél vroeger ook wel blijken met 99,999999999% zekerheid.
Geen 100% ! Want er kan random wel de juiste grafiek getekend zijn, maar dat is dan puur toeval en nergens op gebaseerd.
Gij hebt ook wiskunde gehad want de meeste mensen weten niet eens wat een integraal is, dus ge zult dat wel snappen.
Allemaal nogal vrij duidelijk. Ge moet daar geen genie voor te zijn om dat te snappen.
U mag dan vele uren, naar uw mening, aan wiskunde hebben besteed. Echter in mijn ogen als scheepsbouwkundige, (universitaire studie in NL), weet u niet echt waarover u praat.
Ik neem het u niet kwalijk dat u zoveel mogelijk argumenten aanhaalt teneinde uw gelijk te halen, echter onzinnige argumenten versterken uw gelijk n.m.m. geenszins.
Zoveel te beter voor de scheepsbouwingenieurs dat ze een supertanker van 235.000 ton binnen de kortste keren terug op koers krijgen. Maar vergeet het wat betreft de impact van CO2-uitstoot op de opwarming van de aarde. Daar spreken we over andere tijdsconstantes.JOKER247 schreef: ↑18 augustus 2025, 12:41Ik moet u toch helaas corrigeren m.b.t. tot uw vergelijking over het corrigeren van de koers van een schip.chesini schreef: ↑18 augustus 2025, 11:53
U mag dan vele uren, naar uw mening, aan wiskunde hebben besteed. Echter in mijn ogen als scheepsbouwkundige, (universitaire studie in NL), weet u niet echt waarover u praat.
Ik neem het u niet kwalijk dat u zoveel mogelijk argumenten aanhaalt teneinde uw gelijk te halen, echter onzinnige argumenten versterken uw gelijk n.m.m. geenszins.
-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Sorry chesini, no can do

We hebben hier veel belangrijker zaken te doen.
Ge hebt het trouwens volledig verkorven vrees ik. Die gaan aan u geen tijd willen verspillen, ze zijn ook te kostbaar daarvoor dat snap je wel, er zitten gedoctoreerden in computer science bij. Die werken niet voor spek en bonen

Ik heb nog geprobeerd daarstraks met... "zou 'm héél misschien niet ergens juist kunnen zitten ?"
Maar daar waren enkelen wel erg kort van stof over qua repliek...

Wie over u doorpraat maakt z'n eigen hier nu belachelijk vrees ik. Dus sorry 't is afgelopen.
Laatst gewijzigd door the_bishop op 18 augustus 2025, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Ze hebben bij jullie daar blijkbaar allemaal dezelfde overschattingsziekte. Mijn vraag is dus zoals ik dacht niet simpel. Bouw een model van de aarde en haar dampkring met als input de CO2-uitstoot vooral focus op de extra uitstoot door de VS owv Trump en als output de impact op de temperatuur van de aarde.the_bishop schreef: ↑18 augustus 2025, 12:54Sorry chesini, no can do![]()
We hebben hier veel belangrijker zaken te doen.
Ge hebt het trouwens volledig verkorven vrees ik. Die gaan aan u geen tijd willen verspillen, ze zijn ook te kostbaar daarvoor dat snap je wel, er zitten gedoctoreerden in computer science bij. Die werken niet voor spek en bonen![]()
Ik heb nog geprobeerd daarstraks met... "zou 'm héél misschien niet ergens juist kunnen zitten ?"
Maar daar enkelen wel erg kort van stof over qua repliek...![]()
Wie over u doorpraat maakt z'n eigen hier nu belachelijk vrees ik. Dus sorry 't is afgelopen.
Maar het is al afgelopen. Zeker veel PhD's daar in de buurt. Die kunnen het ook heel goed uitleggen tot puntje bij paaltje komt en ze het moeten doen in the real world. Geef mij dan maar een clevere industrieel ingenieur.
Euh welk bedrijf is dat daar bij jullie ? Dan kan ik eens solliciteren om de AI-afdeling daar op scherp te stellen. Ik denk dat ik op basis van deze chat direct aangeworven wordt. Jullie zitten daar immers te veel uit jullie nek te kletsen in my humble opinion.
En Bisschop, je vloekt nu zelf een stuk in je eigen kerk. Je doet een Taco a la Trump. Trump always chickens out. U ook blijkbaar. De grootste blaaskaken hebben meestal de minste inhoud. Ik spreek van veel ervaring hoor.
Het is hier weer een gezellig boeltje, met wederzijds respect alom en nergens wordt op de man gespeeld...een voorbeeldig draadje...
Dat klopt. Maar het is niet omdat leden als The Bishop hier menen alles en iedereen belachelijk te moeten maken dat ik me door dat bierkaaigespuis laat doen. Daarvoor ben ik wel effen te oud geworden. The Bishop denkt net als Trump dat hij alles en iedereen belachelijk kan maken. Wel niet met mij. Over my dead body.
En als je ietwat tegenwind geeft druipen ze af. Dan doen ze een Taco. Op zoek naar een volgende prooi voor hun bierkaai.
Laatst gewijzigd door chesini op 18 augustus 2025, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kom af en toe eens op het forum en dit is echt diep triest.
Je zou denken dat mensen op Spaargids nog wel enige vorm van intelligentie hebben maar met o.a. dit topic twijfel ik daar hard aan.
Meningsverschillen zijn niet erg, kan zelfs goed zijn om verder te komen maar hier is het vooral modder gooien naar elkaar.
Hier zitten enkele personen die de "discussie" volledig verpesten, jammer genoeg dat de moderatoren niet sneller ingrijpen. Op deze manier gaat het jammer genoeg steil bergaf hier.
Bij deze. Ik heb een CO2-grafiek van VincentVega verdedigd. Ik heb als gevolg vandaag drie uur shit over mij gehad van The Bishop en Vortex. Ik pik dat ook niet langer en ik ga dan in het verweer. Je kan dat moddergooien noemen maar assez est assez. Elke grafiek, elke bron, elk artikel, elke data, elk idee wordt van 's morgens tot 's avonds ronduit belachelijk gemaakt. En als je wat tegen argumenteert druipen ze na discussie af. Zonder uitkomst. Tot de volgende opstoot van de bierkaai er aan komt. Dan herbegint het draaiboek weer opnieuw.SVP46 schreef: ↑18 augustus 2025, 13:32Ik kom af en toe eens op het forum en dit is echt diep triest.
Je zou denken dat mensen op Spaargids nog wel enige vorm van intelligentie hebben maar met o.a. dit topic twijfel ik daar hard aan.
Meningsverschillen zijn niet erg, kan zelfs goed zijn om verder te komen maar hier is het vooral modder gooien naar elkaar.
Hier zitten enkele personen die de "discussie" volledig verpesten, jammer genoeg dat de moderatoren niet sneller ingrijpen. Op deze manier gaat het jammer genoeg steil bergaf hier.
Mr Bisschops kan je net zoals enkele andere Trumpies best blokkeren . Veel zinnigs komt daar niet uit. Gelieve zijn schrijfsels ook niet te quoten aub.