Balta
TIP
Re: Balta
Bij mij 0,00.
Een kameraad van mij is ingenieur en manager bij Balta, hij weet dat ik beleg in aandelen en heeft me destijds afgeraden om er te kopen. Situatie zou nu iets beter zijn volgens hem maar nog niet in die zin om er al te kopen.
Ik ben er gaan solliciteren in mijn tussenperiode. Zowel de manier waarop je daar ontvangen wordt als de staat waarin de infrastructuur zich bevindt is voor mij genoeg om daar nooit een aandeel van te kopen (of er te willen gaan werken).
Ondertussen duikt er links en rechts wel hoopgevend nieuws op over Balta. De winstgevendheid is er tov Q3 vorig jaar op vooruit gegaan, en daardoor is ook schuld en schuldgraad kunnen afnemen. Het aandeel staat nog altijd maar op nog geen tiende van de introductieprijs, een goeie 3 jaar geleden.
Beursblik: gemengde cijfers Balta
Door ABM Financial News op 12 mei 2021 10:37
(ABM FN) Balta heeft een gemengde set resultaten over het eerste kwartaal gepresenteerd. Dit concludeerden analisten Maxime Stranart en David Vagman van ING woensdag in reactie op het kwartaalrapport van de tapijtfabrikant.
De omzet van 152,6 miljoen euro kwam onder de verwachtingen uit. ING rekende op een omzet van 181 miljoen euro.
De aangepaste EBITDA van 21,2 miljoen euro daarentegen was wel beter dan verwacht. ING mikte op 17,6 miljoen euro.
Deze cijfers bevestigen volgens de analisten dat de winstgevendheid van de Rugs divisie sterk profiteert van de grondstoffenprijzen en de kostenbesparingen. Grondstoffen zorgden de afgelopen kwartalen voor een gunstige meewind, maar nu zullen prijsverhogingen nodig zijn, aldus de analisten, om de oplopende materiaal- en transportkosten op te vangen. En in het verleden was Balta hier volgens ING niet erg bedreven in.
ING handhaafde het Houden advies met een koersdoel van 1,50 euro. Het aandeel Balta daalde woensdag 1,5 procent naar 2,55 euro.
Door ABM Financial News op 12 mei 2021 10:37
(ABM FN) Balta heeft een gemengde set resultaten over het eerste kwartaal gepresenteerd. Dit concludeerden analisten Maxime Stranart en David Vagman van ING woensdag in reactie op het kwartaalrapport van de tapijtfabrikant.
De omzet van 152,6 miljoen euro kwam onder de verwachtingen uit. ING rekende op een omzet van 181 miljoen euro.
De aangepaste EBITDA van 21,2 miljoen euro daarentegen was wel beter dan verwacht. ING mikte op 17,6 miljoen euro.
Deze cijfers bevestigen volgens de analisten dat de winstgevendheid van de Rugs divisie sterk profiteert van de grondstoffenprijzen en de kostenbesparingen. Grondstoffen zorgden de afgelopen kwartalen voor een gunstige meewind, maar nu zullen prijsverhogingen nodig zijn, aldus de analisten, om de oplopende materiaal- en transportkosten op te vangen. En in het verleden was Balta hier volgens ING niet erg bedreven in.
ING handhaafde het Houden advies met een koersdoel van 1,50 euro. Het aandeel Balta daalde woensdag 1,5 procent naar 2,55 euro.
Na de melding dat Joris Ide z'n positie verhoogd heeft was mijn interesse in dit aandeel gewekt.
Dinsdagavond heb ik de financiële publicaties gelezen en probeerde ik een waardering op het aandeel te plakken maar zonder succes.
Heeft iemand van jullie dit aandeel al geanalyseerd?
Zo ja, welke waarderingsmethoden hebben jullie gebruikt?
Ik ben benieuwd naar jullie visie op dit aandeel.
Dinsdagavond heb ik de financiële publicaties gelezen en probeerde ik een waardering op het aandeel te plakken maar zonder succes.
Heeft iemand van jullie dit aandeel al geanalyseerd?
Zo ja, welke waarderingsmethoden hebben jullie gebruikt?
Ik ben benieuwd naar jullie visie op dit aandeel.