Digitale meter
Re: Digitale meter
Het voordeel is wel als je per ongeluk "dom" hebt gedaan, dat je voor de rest van de kalendermaand niet meer moet opletten. Waar dan dat voordeel zit om pieken te vermijden in het net is me een raadsel. Die pieken zouden op dagelijkse basis moeten worden berekend om mensen te motiveren. Maar ja, we weten allemaal best wel waar het om draait bij Fluvius (en Vlaanderen)Charlesvdw schreef: ↑31 augustus 2025, 20:46 Ik heb al een 6kw gescoord als piek en heb de meter nog maar 1 week. Warmtepomp voor zwembad, droogkast, vaatwas én koken tegelijkertijd was niet het beste idee.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik vind de mogelijkheid van een maandelijkse afrekening anders wel een voordeel, hier geen ripoff voorschotten en prijs berekening volgens verbruiksprofielen meer, enkel betalen wat je afgelopen maand werkelijk verbruikt hebt.
Dat piektarief is gewoon een zoveelste taks die niet tot gevolg zal hebben dat mensen hun verbruik gaan spreiden, immers geen zinnig mens houdt het vol om die onzin te blijven opvolgen. Gewoon idioot, een misser op een maand en je hebt eraan voor de moeite. Het is ook nog eens tegengesteld aan de elektrificatie doelstelling, wie gek genoeg is om een EV of warmte pompen aan te schaffen wordt gestraft met het piektarief.Lukske schreef: ↑Gisteren 08:48 Het voordeel is wel als je per ongeluk "dom" hebt gedaan, dat je voor de rest van de kalendermaand niet meer moet opletten. Waar dan dat voordeel zit om pieken te vermijden in het net is me een raadsel. Die pieken zouden op dagelijkse basis moeten worden berekend om mensen te motiveren. Maar ja, we weten allemaal best wel waar het om draait bij Fluvius (en Vlaanderen)
zwijg me van syndicussen. Een maffia is het. Geld cashen en niks doen. Heb een tweede verblijf gehad aan de kust en ik kan u zeggen het is één maffiabende met mooie praatjes.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Wij ook, mits >5 graden en zon + 1 week niet gestrooid.
Lagere temp kan natuurlijk perfect maar de moderne staat op vrij sportieve Pilot Sport 4S banden en die houden niet van koude / nattigheid en de andere is een oldtimer van >50 jaar & blijft dan lekker zijn winterslaap aan de lader houden.
Bij mijn huurders was de installatie van de digitale teller echt klunzig. Kast waarin de vorige teller zat kon niet meer dicht. Gelukkig werkt die man in een schrijnwerkerij en heeft ie het voor een kratje bier netjes gefixt.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
In Spanje bv. hebben ze dit wel slim aangepakt, hun gigantische panne van enkele maanden geleden zegt misschien iets anders mij zij hebben wel een logisch verhaal. In Spanje kies je namelijk een verbruik met een max. piekvermogen waar je NIET over kan. Standaard ligt dat meestal, maar je kan zoveel naar onder of boven als je wil, rond de 4; dat wil zeggen dat als je zo'n abo hebt, je op geen enkel moment meer kan verbruiken, je stroom valt gewoon uit. Wat is hier nu het voordeel aan, wel de stroomproducenten weten op elk moment hoeveel stroom er max. moet voorzien worden. Extra voordeel is dat je geen "domme" foutjes kan maken en dat de stroomprijs er spotgoedkoop is ...vortex schreef: ↑Gisteren 09:39Dat piektarief is gewoon een zoveelste taks die niet tot gevolg zal hebben dat mensen hun verbruik gaan spreiden, immers geen zinnig mens houdt het vol om die onzin te blijven opvolgen. Gewoon idioot, een misser op een maand en je hebt eraan voor de moeite. Het is ook nog eens tegengesteld aan de elektrificatie doelstelling, wie gek genoeg is om een EV of warmte pompen aan te schaffen wordt gestraft met het piektarief.Lukske schreef: ↑Gisteren 08:48 Het voordeel is wel als je per ongeluk "dom" hebt gedaan, dat je voor de rest van de kalendermaand niet meer moet opletten. Waar dan dat voordeel zit om pieken te vermijden in het net is me een raadsel. Die pieken zouden op dagelijkse basis moeten worden berekend om mensen te motiveren. Maar ja, we weten allemaal best wel waar het om draait bij Fluvius (en Vlaanderen)
Make Spaargids " Great Again ! "
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De stroompanne in Spanje van dit voorjaar was niet aan het (te hoge of te lage) verbruik te wijten maar aan een te hoge elektriciteitsproductie door met name de zonnepanelen. Lees: er was te veel zon en dus ook een teveel aan elektriciteit opgewekt door zonnepanelen.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 15:28In Spanje bv. hebben ze dit wel slim aangepakt, hun gigantische panne van enkele maanden geleden zegt misschien iets anders mij zij hebben wel een logisch verhaal. In Spanje kies je namelijk een verbruik met een max. piekvermogen waar je NIET over kan. Standaard ligt dat meestal, maar je kan zoveel naar onder of boven als je wil, rond de 4; dat wil zeggen dat als je zo'n abo hebt, je op geen enkel moment meer kan verbruiken, je stroom valt gewoon uit. Wat is hier nu het voordeel aan, wel de stroomproducenten weten op elk moment hoeveel stroom er max. moet voorzien worden. Extra voordeel is dat je geen "domme" foutjes kan maken en dat de stroomprijs er spotgoedkoop is ...vortex schreef: ↑Gisteren 09:39
Dat piektarief is gewoon een zoveelste taks die niet tot gevolg zal hebben dat mensen hun verbruik gaan spreiden, immers geen zinnig mens houdt het vol om die onzin te blijven opvolgen. Gewoon idioot, een misser op een maand en je hebt eraan voor de moeite. Het is ook nog eens tegengesteld aan de elektrificatie doelstelling, wie gek genoeg is om een EV of warmte pompen aan te schaffen wordt gestraft met het piektarief.
En ook het uitbalanceren van het net en het "solidariteitsmechnisme" met buurlanden (het befaamde Europese grid waarbij over- of onderproductie van het ene land kan worden opgevangen door andere landen) faalde.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wat die maffia bende betreft, de mede-eigenaars kunnen daar iets aan doen geloof me.
Natuurlijk met Nederlands, Waalse en Duitse eigenaars is hun vrij spel geven.
Hoe iets aan te wijzigen volmachten verzamelen voor de A.V met de Nl talige eigenaars.
Estate Guru believer.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Waar halen jullie altijd al die fake informatie ... om ze dan gretig te verspreiden. Kritiekloos, zonder te evalueren of het wel correcte info is.VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:36De stroompanne in Spanje van dit voorjaar was niet aan het (te hoge of te lage) verbruik te wijten maar aan een te hoge elektriciteitsproductie door met name de zonnepanelen. Lees: er was te veel zon en dus ook een teveel aan elektriciteit opgewekt door zonnepanelen.
En ook het uitbalanceren van het net en het "solidariteitsmechnisme" met buurlanden (het befaamde Europese grid waarbij over- of onderproductie van het ene land kan worden opgevangen door andere landen) faalde.
Niets te veel zon. Het begon met een plotse val van de productie in enkele sekonden.
Het Spaanse net werd losgekoppeld uit voorzorg. Dat heeft dus goed gewerkt in plaats van slecht werken zoals jij beweert.
Het had ook niets te maken met overschot of tekort van productie dat via het solidariteitsmechanisme zou geabsorbeerd of gecompenseerd zou moeten worden. Dat fantaseer jij erbij. Er was plots een veel te hoge netspanning en daarom werd de verbinding met Europa losgekoppeld. Dat heeft dus prima gewerkt.
Hier het echte verhaal:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2025_Ib ... a_blackout
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Nee, Spanje is een groot land en heeft maar 1 groot buurland, zijnde Frankrijk. Ze zijn een uithoek van Europa en de connectie met Marokko is er nog niet voor zover ik weet.VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:36 En ook het uitbalanceren van het net en het "solidariteitsmechnisme" met buurlanden (het befaamde Europese grid waarbij over- of onderproductie van het ene land kan worden opgevangen door andere landen) faalde.
Wij zijn een klein land + liggen centraal, maar hebben Nederland, Frankrijk, Duitsland en het UK als buren. Dan werkt het "grid mechanisme" beter. Tegen welke prijs is een ander verhaal.
Portugal als buffer ?
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Dat weet ik, maar ik schreef het er gewoon bij om juist reacties te vermijden van: " Ze doen het zo goed dat hun stroomnet dagen plat lag ... "VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:36De stroompanne in Spanje van dit voorjaar was niet aan het (te hoge of te lage) verbruik te wijten maar aan een te hoge elektriciteitsproductie door met name de zonnepanelen. Lees: er was te veel zon en dus ook een teveel aan elektriciteit opgewekt door zonnepanelen.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 15:28
In Spanje bv. hebben ze dit wel slim aangepakt, hun gigantische panne van enkele maanden geleden zegt misschien iets anders mij zij hebben wel een logisch verhaal. In Spanje kies je namelijk een verbruik met een max. piekvermogen waar je NIET over kan. Standaard ligt dat meestal, maar je kan zoveel naar onder of boven als je wil, rond de 4; dat wil zeggen dat als je zo'n abo hebt, je op geen enkel moment meer kan verbruiken, je stroom valt gewoon uit. Wat is hier nu het voordeel aan, wel de stroomproducenten weten op elk moment hoeveel stroom er max. moet voorzien worden. Extra voordeel is dat je geen "domme" foutjes kan maken en dat de stroomprijs er spotgoedkoop is ...
Ik vind het principe wel heel slim, in het begin heb ik zelfs enkele keren een stroomonderbreking gehad, gewoon omdat je er niet bij stil staat, bv. niet eerst douchen en dan direct koken in combo met nog andere tijdelijke groot-stroomverbruikers. Maar op zich is het heel slim om steeds te weten hoeveel stroom je maximaal moet voorzien.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dus dan heb ik geluk ? Het was in augustus en de meter is pas half augustus aangesloten.Lukske schreef: ↑Gisteren 08:48Het voordeel is wel als je per ongeluk "dom" hebt gedaan, dat je voor de rest van de kalendermaand niet meer moet opletten. Waar dan dat voordeel zit om pieken te vermijden in het net is me een raadsel. ...Charlesvdw schreef: ↑31 augustus 2025, 20:46 Ik heb al een 6kw gescoord als piek en heb de meter nog maar 1 week. Warmtepomp voor zwembad, droogkast, vaatwas én koken tegelijkertijd was niet het beste idee.
Tussen haakjes, ik heb een mooie auto met een open dak dus het is geen of/of verhaal. Cabrio zou ik zelfs niet willen (tenzij een Targa dan).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dus dan heb ik geluk ? Het was in augustus en de meter is pas half augustus aangesloten.Lukske schreef: ↑Gisteren 08:48Het voordeel is wel als je per ongeluk "dom" hebt gedaan, dat je voor de rest van de kalendermaand niet meer moet opletten. Waar dan dat voordeel zit om pieken te vermijden in het net is me een raadsel. ...Charlesvdw schreef: ↑31 augustus 2025, 20:46 Ik heb al een 6kw gescoord als piek en heb de meter nog maar 1 week. Warmtepomp voor zwembad, droogkast, vaatwas én koken tegelijkertijd was niet het beste idee.
Vanaf vandaag weer opletten dan...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.