Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Geloof je nu echt zelf dat ze in Qatar gaan opgevangen worden? Is het dan niet beter ze in Gaza te laten wonen? Zou dat misschien, heel misschien, ook niet rechtvaardiger zijn?VincentVega schreef: ↑21 september 2025, 23:29Waarom “moeten die hier opgevangen worden”? Zijn er dichterbij geen opvangmogelijkheden![]()
Wat met wat hulp van hun Arabische broeders? Qatar bijvoorbeeld, waar de leiders van Hamas in luxe leven …
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom zouden wij - het Westen - steeds weer voor opvang moeten zorgen als er ergens in de wereld een conflict is? Als er ergens iets gebeurt en we komen tussenbeide dan zijn we imperialisten of kolonisten. Doen we niks, dan zijn we ook de pineut en moeten we maar voor opvang zorgen.Qwan schreef: ↑21 september 2025, 23:36Geloof je nu echt zelf dat ze in Qatar gaan opgevangen worden? Is het dan niet beter ze in Gaza te laten wonen? Zou dat misschien, heel misschien, ook niet rechtvaardiger zijn?VincentVega schreef: ↑21 september 2025, 23:29
Waarom “moeten die hier opgevangen worden”? Zijn er dichterbij geen opvangmogelijkheden![]()
Wat met wat hulp van hun Arabische broeders? Qatar bijvoorbeeld, waar de leiders van Hamas in luxe leven …
Waarom wijst niemand naar andere grootmachten zoals China of Rusland om hun deel te doen?
Waarom spreekt niemand over de rijke Arabische oliestaten (die bovendien dichterbij liggen en geen gevaarlijke oversteek vereisen)?
Waarom zoveel focus op het Palestijnse conflict? Er zijn volgens de VN en het Rode Kruis nog heel wat conflicten gaande in de wereld, conflicten die echter de krantenkoppen niet halen.
https://www.unhcr.org/be/nl-be/vergeten-conflicten
https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... n-in-2023/
https://www.stampmedia.be/artikel/overz ... dit-moment
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Mijn laatste poging (maar misschien moet je eens antwoorden op de vraag), daarna mag je weer volop je eigen gelijk proberen te verkondigen: geloof je nu echt zelf dat er de overgrote meerderheid van die Palestijnse vluchtelingen niet in Europa zal terechtkomen?VincentVega schreef: ↑21 september 2025, 23:56Waarom zouden wij - het Westen - steeds weer voor opvang moeten zorgen als er ergens in de wereld een conflict is? Als er ergens iets gebeurt en we komen tussenbeide dan zijn we imperialisten of kolonisten. Doen we niks, dan zijn we ook de pineut en moeten we maar voor opvang zorgen.
Waarom wijst niemand naar andere grootmachten zoals China of Rusland om hun deel te doen?
Waarom spreekt niemand over de rijke Arabische oliestaten (die bovendien dichterbij liggen en geen gevaarlijke oversteek vereisen)?
Omdat Israël een "beschaafd", "westers" en "democratisch" land is? Misschien omdat we van de grootste en sterkste jongens in de klas soms ook verwachten dat ze verstandiger zijn? Of misschien toch eerder omdat de sancties die we Israël zouden kunnen opleggen, hen veel meer pijn zouden doen dan enige andere partij in een ander conflict?VincentVega schreef: ↑21 september 2025, 23:56 Waarom zoveel focus op het Palestijnse conflict? Er zijn volgens de VN en het Rode Kruis nog heel wat conflicten gaande in de wereld, conflicten die echter de krantenkoppen niet halen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, die piste is reeds geprobeerd. In 2005 werden de Joden er tot de allerlaatste man auto-geradierd door Israël zelf! De Gazanen vonden daarop de PA nog niet haatdragend genoeg en verkozen dan maar Hamas. Die zorgen dan maar twintig jaar lang voor een rakettenregen op Israël. En culmineerde in 7 oktober.
Volgens onze gullible Europese medemensen was Gaza voor 7 oktober al naargelang een openlucht-gevangenis terwijl ze nu eerder beweren dat het een paradijs was ...
De EU is er alleszins oikofoob genoeg voor

De Broekzeelse hellhole zendt zijn zonen uit.Trivium schreef: ↑21 september 2025, 21:13 https://www.hln.be/roeselare/man-45-en- ... ~a9e5febf/
https://www.hln.be/hoeilaart/15-jongere ... ~ae8c977b/
En het linkse gespuis maar elke dag schreeuwen over Gaza terwijl hun kornuiten en geïmporteerden hier dood en verderf zaaien.

Wat Roeselare betreft: ondertussen reeds 3 doden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zoals gewoonlijk zal er een paar dagen over gezeverd worden en de dooddoener "dit is onvergeeflijk" zal weer boven gehaald worden waarna we overgaan tot de orde van de dag zijnde schreeuwen over Gaza.CarpeNoctem schreef: ↑22 september 2025, 06:37 De Broekzeelse hellhole zendt zijn zonen uit.
Op naar het volgende zware incident.
In Engeland en Nederland beginnen mensen het recht in eigen handen te nemen. Dat krijg je natuurlijk als politiek en gerecht constant de andere kant uitkijken. Benieuwd hoe lang het hier nog zal duren voor de bevolking er genoeg van heeft.
Over een genocide mag geschreeuwd worden.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wat was jouw vraag ook alweer?Qwan schreef: ↑22 september 2025, 00:10Mijn laatste poging (maar misschien moet je eens antwoorden op de vraag), daarna mag je weer volop je eigen gelijk proberen te verkondigen: geloof je nu echt zelf dat er de overgrote meerderheid van die PalestijnseVincentVega schreef: ↑21 september 2025, 23:56
Waarom zouden wij - het Westen - steeds weer voor opvang moeten zorgen als er ergens in de wereld een conflict is? Als er ergens iets gebeurt en we komen tussenbeide dan zijn we imperialisten of kolonisten. Doen we niks, dan zijn we ook de pineut en moeten we maar voor opvang zorgen.
Waarom spreekt niemand over de rijke Arabische oliestaten (die bovendien dichterbij liggen en geen gevaarlijke oversteek vereisen)?vluchtelingen niet in Europa zal terechtkomen?

Mijn standpunt blijft hetzelfde: ik zie niet in waarom ze in Europa zouden moeten terecht komen.
Wij (Europa) moeten niet bij elk conflict ergens in de wereld de eventuele vluchtelingen opvangen. Opvang is in principe tijdelijk (totdat het conflict voorbij is) en dient om in tussentijd de veiligheid van burgers te garanderen. Dat kan dus gerust dichterbij gebeuren, zeker als er in de nabije omgeving een aantal rijke olielanden zijn. Qatar zorgt momenteel enkel voor de “opvang” van de kopstukken van Hamas.

Ook andere mogendheden buiten het Westen mogen gerust hun steentje bijdragen.
Of is het omdat sommige mensen nu eenmaal graag zich op een conflict willen focussen waarbij ze het verfoeide Westen (want Israël wordt daar dan toch bij gerekend) graag “exposen”?Qwan schreef: ↑22 september 2025, 00:10Omdat Israël een "beschaafd", "westers" en "democratisch" land is? Misschien omdat we van de grootste en sterkste jongens in de klas soms ook verwachten dat ze verstandiger zijn? Of misschien toch eerder omdat de sancties die we Israël zouden kunnen opleggen, hen veel meer pijn zouden doen dan enige andere partij in een ander conflict?VincentVega schreef: ↑21 september 2025, 23:56 Waarom zoveel focus op het Palestijnse conflict? Er zijn volgens de VN en het Rode Kruis nog heel wat conflicten gaande in de wereld, conflicten die echter de krantenkoppen niet halen.
Jouw redenering volgende: in landen zoals Soedan, Ethiopië, Nigeria, Congo en Myanmar kan het dus geen kwaad dat er mensen, voornamelijk ook kinderen, sterven want de oorlogvoerende partijen zijn niet Westers en niet beschaafd? In sommige van die conflicten komen er trouwens meer mensen om dan in Palestina. Ik vind jouw redenering dan ook maar een rare redenering, een mensenleven is een mensenleven heb ik altijd geleerd.
Dus in andere landen is het OK dat er gewapende conflicten zijn, dat er hongersnood heerst (vele malen groter dan in Palestina) en dat er mensen sterven ... want diel landen behoren niet tot de grootste en sterkste jongens van de klas?
Pijn doen met maatregelen? We doen vooral onszelf pijn, vrees ik. België (bij uitbreiding Europa) is niet van vitaal belang voor Israël. Doen trouwens ook China, Rusland en andere landen buiten Europa Israël pijn met een boycot? Of nemen ze gewoon onze plaats in als wij Israël boycotten. Ik vrres het laatste ...
By the way, enkel de USA kan Israël (politiek, economisch maar vooral ook militair) pijn doen. We moeten onszelf geen blaasjes wijsmaken ...
Ik denk trouwens dat we de machtshebbers van andere landen (zoals Congo) meer pijn kunnen doen dan Israël … maar dan worden we weer afgeschilderd als het “koloniale monster” dat zich overal mee moeit. Het zal nooit goed zijn: komen we tussenbeide, dan zijn we imperialisten. Komen we niet tussenbeide dan "staan we aan de verkeerde zijde van de geschiedenis". En andere grootmachten moeten niks doen. Het zal altijd wel iets zijn ...
Laatst gewijzigd door VincentVega op 22 september 2025, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Schreeuwen mag …. maar anderen hinderen of kwetsen (zie gevaarlijke toestanden in de Vuelta) dingen vernielen (zie grafschennis op Joodse graven), censuur en discriminatie (zie dirigent Philharmoniker) mag dan weer niet.
+1VincentVega schreef: ↑22 september 2025, 08:36Wat was jouw vraag ook alweer?Qwan schreef: ↑22 september 2025, 00:10
Mijn laatste poging (maar misschien moet je eens antwoorden op de vraag), daarna mag je weer volop je eigen gelijk proberen te verkondigen: geloof je nu echt zelf dat er de overgrote meerderheid van die Palestijnsevluchtelingen niet in Europa zal terechtkomen?
![]()
Mijn standpunt blijft hetzelfde: ik zie niet in waarom ze in Europa zouden moeten terecht komen.
Wij (Europa) moeten niet bij elk conflict ergens in de wereld de eventuele vluchtelingen opvangen. Opvang is in principe tijdelijk (totdat het conflict voorbij is) en dient om in tussentijd de veiligheid van burgers te garanderen. Dat kan dus gerust dichterbij gebeuren, zeker als er in de nabije omgeving een aantal rijke olielanden zijn. Qatar zorgt momenteel enkel voor de “opvang” van de kopstukken van Hamas.![]()
Of is het omdat sommige mensen nu eenmaal graag zich op een conflict willen focussen waarbij ze het verfoeide Westen (want Israël wordt daar dan toch bij gerekend) graag “exposen”?Qwan schreef: ↑22 september 2025, 00:10
Omdat Israël een "beschaafd", "westers" en "democratisch" land is? Misschien omdat we van de grootste en sterkste jongens in de klas soms ook verwachten dat ze verstandiger zijn? Of misschien toch eerder omdat de sancties die we Israël zouden kunnen opleggen, hen veel meer pijn zouden doen dan enige andere partij in een ander conflict?
Jouw redenering volgende: in landen zoals Soedan, Ethiopië, Nigeria, Congo en Myanmar kan het dus geen kwaad dat er mensen, voornamelijk ook kinderen, sterven want de oorlogvoerende partijen zijn niet Westers en niet beschaafd? In sommige van die conflicten komen er trouwens meer mensen om dan in Palestina. Ik vind jouw redenering dan ook maar een rare redenering, een mensenleven is een mensenleven heb ik altijd geleerd.
Dus in andere landen is het OK dat er gewapende conflicten zijn, dat er hongersnood heerst (vele malen groter dan in Palestina) en dat er mensen sterven ... want diel landen behoren niet tot de grootste en sterkste jongens van de klas?
Pijn doen met maatregelen? We doen vooral onszelf pijn, vrees ik. België (bij uitbreiding Europa) is niet van vitaal belang voor Israël. Doen trouwens ook China, Rusland en andere landen buiten Europa Israël pijn met een boycot? Of nemen ze gewoon onze plaats in als wij Israël boycotten. Ik vrres het laatste ...
By the way, enkel de USA kan Israël (politiek, economisch maar vooral ook militair) pijn doen. We moeten onszelf geen blaasjes wijsmaken ...
Ik denk trouwens dat we de machtshebbers van andere landen (zoals Congo) meer pijn kunnen doen dan Israël … maar dan worden we weer afgeschilderd als het “koloniale monster” dat zich overal mee moeit. Het zal nooit goed zijn: komen we tussenbeide, dan zijn we imperialisten. Komen we niet tussenbeide dan "staan we aan de verkeerde zijde van de geschiedenis". En andere grootmachten moeten niks doen. Het zal altijd wel iets zijn ...
Lap. Het is al van dat. Zorgverzekeringpremie van 64EUR naar 100EUR.chesini schreef: ↑21 september 2025, 14:20De chantage van rechts op de minderbedeelden van de samenleving is anders ook niet mis. We gaan u zonder uitkering, zonder leefloon, zonder ziektevergoeding zetten. En we gaan uw geneesmiddelen en doktors peperduur maken. Dat kan ook tellen.VincentVega schreef: ↑21 september 2025, 13:03
Merk ook de logica van links op:
* zet de misbruikers niet zonder uitkering want de criminaliteit zou wel eens kunnen stijgen (noemt zoiets niet chantage);
* geen brugpensioen meer, dan gaan we ons in de ziekteverzekering nestelen (alsof je zomaar kan switchen van de ene uitkering naar de andere, ik hoop dat de heer minister professor daar een stokje tussen zal steken)
* langdurig werklozen schorsen, dan gaan we voor het leefloon (ook hier weer een easy switch tussen uitkeringen, alsof je naar een a la carte menu kijkt).
Wie echt werkzoekende of ziek is, hoeft niet te vrezen … maar de hangmatters mogen dat wel.![]()
Laatst gewijzigd door chesini op 22 september 2025, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja , "die werkende Vlaming" eindelijk eens onlasten van zijn marginale tarief op belasten op arbeid.... Federaal heeft de kans al laten schieten, de Vlaamse regering doet nog wat schepjes bovenop.
Stilaan mogen we toch concluderen dat zowel Vlaams als Federaal zich als een belastingsregering naar voor schuift.
Hun ""werkende Vlaming" ? Laat hem maar in de kou staan ....
VEGA zal natuurlijk komen repliceren dat Bartje Quisling en Mathias Quisling hier helaas niet aan kunnen doen, het nu éénmaal is omdat Vooruit mee in die regeringen zit ....

Dat Vooruit probeert op te komen voor langdurig zieken of werklozen , dat merken we...
Dat NVA zou opkomen voor de "werkende Vlaming" , daar merken we in de praktijk niets van ...
Tuurlijk hoeven die Gazanen en Palestijnen niet tot bij ons te komen als vluchteling.... en geniet de voorkeur dat buurlanden deze vluchtelingen eerder door omliggende Arabische landen worden opgevangen.Trivium schreef: ↑22 september 2025, 11:18+1VincentVega schreef: ↑22 september 2025, 08:36
Wat was jouw vraag ook alweer?![]()
Wij (Europa) moeten niet bij elk conflict ergens in de wereld de eventuele vluchtelingen opvangen. Opvang is in principe tijdelijk (totdat het conflict voorbij is) en dient om in tussentijd de veiligheid van burgers te garanderen. Dat kan dus gerust dichterbij gebeuren, zeker als er in de nabije omgeving een aantal rijke olielanden zijn. Qatar zorgt momenteel enkel voor de “opvang” van de kopstukken van Hamas.![]()
Of is het omdat sommige mensen nu eenmaal graag zich op een conflict willen focussen waarbij ze het verfoeide Westen (want Israël wordt daar dan toch bij gerekend) graag “exposen”?
Maar dat het Westen daar niets mee te maken heeft , is wel wat kort door de bocht.
Als je de agressor niet tot de orde roept, blijft van wapens voorzien (afgelopen week regering Trump opnieuw pakket van meer dan 6miljard wapens goedgekeurd voor Israël) , dan moet je als Westen beseffen dat met die Wapens een dood en vernieling wordt bewerkstelligt waar je een stroom van vluchtelingen mee op gang brengt.....
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Onze hamaslover Zjeremi maakt zich vrolijk over het feit dat deze namiddag een politieker het Vlaams Parlement gaat voorzitten die gedwongen gewapend moet rondlopen vanwege bedreigingen vanuit de Zjeremy zijn kiespoel.Trivium schreef: ↑22 september 2025, 06:43Zoals gewoonlijk zal er een paar dagen over gezeverd worden en de dooddoener "dit is onvergeeflijk" zal weer boven gehaald worden waarna we overgaan tot de orde van de dag zijnde schreeuwen over Gaza.CarpeNoctem schreef: ↑22 september 2025, 06:37 De Broekzeelse hellhole zendt zijn zonen uit.
Op naar het volgende zware incident.
In Engeland en Nederland beginnen mensen het recht in eigen handen te nemen. Dat krijg je natuurlijk als politiek en gerecht constant de andere kant uitkijken. Benieuwd hoe lang het hier nog zal duren voor de bevolking er genoeg van heeft.
We live in interesting times

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ja wat een tijden zjeremi. Tijden waar 17-jarige jongens (remember Oostende) neergeschoten worden.
Tijden waar de Brusselaars niet meer op een terras durven zitten omdat ze verdwaalde kogels moeten ontwijken.
Tijden waarin onze dochters op straat lastig gevallen worden door jongens wiens moeders en zussen in een tent met een kijkgaatje rondlopen.
Tijden waar in een boerengat als Roeselare 3 mensen in koelen bloede vermoord worden.
Uiteraard was de verdachte al gekend bij het gerecht. Waarschijnlijk kreeg hij ook gratis geld en een sociale woning.
Wat een tijden.
Tijden waar de Brusselaars niet meer op een terras durven zitten omdat ze verdwaalde kogels moeten ontwijken.
Tijden waarin onze dochters op straat lastig gevallen worden door jongens wiens moeders en zussen in een tent met een kijkgaatje rondlopen.
Tijden waar in een boerengat als Roeselare 3 mensen in koelen bloede vermoord worden.
Uiteraard was de verdachte al gekend bij het gerecht. Waarschijnlijk kreeg hij ook gratis geld en een sociale woning.
Wat een tijden.
Laatst gewijzigd door Trivium op 22 september 2025, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
VEGA gaat over de verhoging van 64 naar 100EUR just niks komen debiteren. Over alles wat van de NVA komt zwijgt hij als een heilig graf van Palestina.KV schreef: ↑22 september 2025, 11:59Tja , "die werkende Vlaming" eindelijk eens onlasten van zijn marginale tarief op belasten op arbeid.... Federaal heeft de kans al laten schieten, de Vlaamse regering doet nog wat schepjes bovenop.
Stilaan mogen we toch concluderen dat zowel Vlaams als Federaal zich als een belastingsregering naar voor schuift.
Hun ""werkende Vlaming" ? Laat hem maar in de kou staan ....
VEGA zal natuurlijk komen repliceren dat Bartje Quisling en Mathias Quisling hier helaas niet aan kunnen doen, het nu éénmaal is omdat Vooruit mee in die regeringen zit ....
Dat Vooruit probeert op te komen voor langdurig zieken of werklozen , dat merken we...
Dat NVA zou opkomen voor de "werkende Vlaming" , daar merken we in de praktijk niets van ...