Hoera meerwaardebelasting!
TIP
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Opties, je kan er €1000 mee verdienen per maand of zelfs €10.000.
Dus dat de overheid daar geld ruikt begrijp ik.
Ik ga ervan uit dat ze de kleine garnalen hier niet mee gaan lastig vallen daar het sop de kolen niet waard is.
Dus dat de overheid daar geld ruikt begrijp ik.
Ik ga ervan uit dat ze de kleine garnalen hier niet mee gaan lastig vallen daar het sop de kolen niet waard is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ga ervan uit dat iemand die OTM puts schrijft op bv. een index als de S&P500 en het daarvoor vereiste onderpand ter beschikking heeft, geen speculant is. Ik begrijp dat je met opties aan speculatie kan doen, maar dat is in mijn ogen niet het geval voor mensen die beredeneerd opties schrijven.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dus u vindt dat 1000€ per maand (en zelfs 10 000 per maand) geen 'toevallig inkomen' is.
Plak dan eens een bedrag op wat u wel een 'toevallig inkomen' vindt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat is het verschil met iemand die iwda heeft gekocht en 10000 euro meerwaarde realiseert?
De optiepremies zullen ook wel onder de fameuze meerwaardebelasting vallen, dus 10% wordt afgegeven. Iedereen content.
Hoe zit het trouwens met die wetteksten?
De optiepremies zullen ook wel onder de fameuze meerwaardebelasting vallen, dus 10% wordt afgegeven. Iedereen content.
-
- Hero Member
- Contacteer:
imo is het probleem niet die 10% op zich (als het daar bij zou blijven)
wel de combinatie met TOB
TOB (2x 0.35) op zich is al 10% bijdrage op een winst van ong 7%
maar ook te betalen bij verliesposities
Nee het zit nog wat gemener in elkaar. Voorbeeld zonder aan- of verkoopkosten en T.O.B.:Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 21:55 Wat is het verschil met iemand die iwda heeft gekocht en 10000 euro meerwaarde realiseert?
Je koop 100 aandelen à 25 euro (= 2.500 eur.) het aandeel gaat naar 27,50. Je schrijft er een call sept 30 op voor 2,5.
Mocht het aandeel naar 22,5 zakken, dan heb je tenminste geen verlies. (Goede huisvader!).
Stijgt het aandeel verder naar de expiratie van sept. toe en plots is er een overname of iets anders en vliegt het aandeel naar 40 euro (geen uitzondering tegen woordig ineens veel omhoog of omlaag). De optie wordt uitgeoefend door de koper, Dan heb je toch 30% winst (goede huisvader!).
Wat zegt de fiscus met met de meerwaardebelastingwet in de hand:
U verdiende 250 euro met de optie. OK
U verdiende met de aandelen 4.000 (koers op moment van uitoefening van de optie door de koper) -2.500 aankoopkoers = 1.500 euro.
De bank dient in te houden 10% over 1.500 + 250 = 1.750 euro.
Wat was echter de winst van de goede huisvader: 500 + 250 = 750 euro min T.O.B. en kosten. M.a.w. u betaald 175 euro over een winst van 700 na kosten, dat is wel 25%.
U vergeet de Reyndertaks nog.doorwinterd schreef: ↑Gisteren 22:39 imo is het probleem niet die 10% op zich (als het daar bij zou blijven)