Nieuwe Vlaamse regering
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker 
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Denk je echt dat de kinderen van rijke ouders de gratis schoolmaaltijd gaan benutten of een broodje of kebab op de hoek van de straat gaan halen ?VincentVega schreef: ↑30 september 2025, 22:13… want de hogere inkomens kunnen het schoolgeld en de maaltijden van hun schoolgaande kinderen niet zelf betalenvoorheenCP1234 schreef: ↑30 september 2025, 22:08
Geloof het of niet Vincent maar bij deze ben ik het 100% met je eens met de uitzondering dat ik voor het volledig afschaffen van het kindergeld ben en school ( kleuter, lager en middelbaar volledig gratis wil inclusief schoolmaaltijd ) gratis wil. Dit laatste zal de kinderen uit arme gezinnen alvast ten goede komen en de rijken zullen er ook geen boterham om laten.
Mijn standpunt is: enkel subsidies geven aan diegenen die het nodig hebben en zelf niet kunnen betalen. Daar verschillen we dan blijkbaar toch nog van mening.
In de praktijk zal het enkel voor de minder rijke of eventueel kinderen van ouders die er niet naar omkijken ten goede komen en wie kan daar iets tegen hebben ?!
Make Spaargids " Great Again ! "
						- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker 
En hoe gaat hij weten hoveel fysiek goud je hebt ? Particulier verkopen of in het buitenland was perfect legaal, niemand kan bewijzen wat je nog hebt van aankopen die ze al zouden kunnen traceren uit het verre verleden. Ik ken hier in Spanje honderden winkels waar ze goud kochten die nu niet meer bestaan, kilo's heb ik daar verkocht en dan naar de meisjes van plezier ...JustSpike schreef: ↑1 oktober 2025, 09:53Het is nu net dat wat onze vriend Conner wilt veranderen. De assets die niet op een effectenrekening staan (zoals cash, crypto, fysiek goud, verzekeringen,...) ook te laten meetellen in je vermogen. Alleen woningen zouden niet meetellen. Rijke mensen zullen dus misschien meer huurwonignen gaan kopen?

Make Spaargids " Great Again ! "
						- 
				spaarfreakje
- VIP member 
- Contacteer:
En waarom tellen woningen niet mee?JustSpike schreef: ↑1 oktober 2025, 09:53Het is nu net dat wat onze vriend Conner wilt veranderen. De assets die niet op een effectenrekening staan (zoals cash, crypto, fysiek goud, verzekeringen,...) ook te laten meetellen in je vermogen. Alleen woningen zouden niet meetellen. Rijke mensen zullen dus misschien meer huurwonignen gaan kopen?
Iemand die 5 woningen bezit is sowieso miljonair. Zelfs iemand met 3 nieuwbouw-appartementen.
Persoonlijk vind ik een meerwaardebelasting bij verkoop van onroerend goed wel een betere maatregel.
Makkelijk te taxeren door de aankoopprijs te indexeren tot bvb 31/12/2025 en dat als referentie-waarde te gebruiken.
Wie vindt dat die referentie-waarde te laag is, kan (geïndexeerde) facturen van verbeteringswerken inbrengen of evt. een schatter betalen, waarop de overheid evt. een tegenschatting laat uitvoeren.
Verder zou ik de tarieven vennootschapsbelasting gelijkschakelen met die van de personenbelasting, dat is trouwens zo in Duitsland.
- EarthNvstr1
- VIP member 
- Contacteer:
Daar vallen kinderen/studenten toch quasi altijd wel onder hé.VincentVega schreef: ↑30 september 2025, 22:13… want de hogere inkomens kunnen het schoolgeld en de maaltijden van hun schoolgaande kinderen niet zelf betalenvoorheenCP1234 schreef: ↑30 september 2025, 22:08 Geloof het of niet Vincent maar bij deze ben ik het 100% met je eens met de uitzondering dat ik voor het volledig afschaffen van het kindergeld ben en school ( kleuter, lager en middelbaar volledig gratis wil inclusief schoolmaaltijd ) gratis wil. Dit laatste zal de kinderen uit arme gezinnen alvast ten goede komen en de rijken zullen er ook geen boterham om laten.
Mijn standpunt is: enkel subsidies geven aan diegenen die het nodig hebben en zelf niet kunnen betalen.
Ik kan beide standpunten begrijpen.
Langs de ene kant wil je kinderen beschermen en ondersteunen, ook/zeker als ouders het laten afweten.
Langs de andere kant wil je zoveel mogelijk vrije keuze laten aan mensen, ook aan ouders m.b.t. hun kinderen.
Goede oplossingen voor problemen lijken mij dus best gezocht te worden in dingen die deze 2 combineren.
Sommigen zijn heel blind.
Ga maar eens langs bij uw politie zone en vraag de cijfers eens op.(van huiselijk geweld)
Steekpartijen is ook geweld tussen man en vrouw.
Estate Guru believer.
						- EarthNvstr1
- VIP member 
- Contacteer:
https://igvm-iefh.belgium.be/nl/themas/ ... ld/cijfers
Ik verschiet daar wel van:
Ik zou verwachten dat dat quasi 100% is eigenlijk.1 op 3 mensen heeft minstens één keer in hun leven te maken gehad met seksueel, fysiek of psychologisch geweld tussen intieme partners
Veel zal afhangen van wat iemand ernstig genoeg vind om het als "geweld" voor zo'n enquete te catalogeren wellicht.
In Brugge krijgen leefloners een subsidie om zeker in hun zetel te blijven hangen n.
https://www.hln.be/brugge/brugs-ocmw-ga ... ~ac48af3a/

- VincentVega
- Hero Member 
Netflixabonnementen op kosten van de belastingbetalerTrivium schreef: ↑14 oktober 2025, 21:55 In Brugge krijgen leefloners een subsidie om zeker in hun zetel te blijven hangen n.

Ik had ook al eens gehoord van fitnessabonnementen op kosten van de belastingbetaler.
Er is blijkbaar toch nog vet op de soep als je dergelijke fratsen kan permitteren.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
						- 
				spaarfreakje
- VIP member 
- Contacteer:
Even kaderen:
Oorspronkelijke bedoeling was korting voor lidmaatschap voor sport-, cultuur- en sociale verenigingen.
Wat een positieve invloed kan hebben op ontwikkelen van sociale skills.
Later verwaterd tot korting voor theater-tickets, verder afglijdend naar korting voor bioscooptickets en fitness-abonnementen.
Sinds de corona-lockdown werd het korting op netflix-abonnementen.
Daarna niet opnieuw hersteld naar sociale activiteiten.
Minister Anneleen Van Bossuyt (nva), o.a. bevoegd voor Maatschappelijke Integratie (OCMW), heeft beslist deze extra federale premie te schrappen, omdat het om regionale materie gaat.

Oorspronkelijke bedoeling was korting voor lidmaatschap voor sport-, cultuur- en sociale verenigingen.
Wat een positieve invloed kan hebben op ontwikkelen van sociale skills.
Later verwaterd tot korting voor theater-tickets, verder afglijdend naar korting voor bioscooptickets en fitness-abonnementen.
Sinds de corona-lockdown werd het korting op netflix-abonnementen.
Daarna niet opnieuw hersteld naar sociale activiteiten.
Minister Anneleen Van Bossuyt (nva), o.a. bevoegd voor Maatschappelijke Integratie (OCMW), heeft beslist deze extra federale premie te schrappen, omdat het om regionale materie gaat.
-

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Mevrouw Merckx van de Pvda heeft hier niets mee te maken naar mijn mening…

Ik herken er eerder Barbara Pas in …