Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Wegens de reclame kijk ik nooit naar commerciele zenders.
Ahh, ik dacht uit principe.
En VRT heeft natuurlijk geen reklame?
Maar slik jij maar al die voorgekookte en gekleurde onzin zoals in de 7e dag en andere programma's waarbij de geïnterviewde politici zelf de vragen die gesteld mogen worden inleveren en waarbij de interview(st)er direct een berisping krijgt via zijn oortje indien er van afgeweken wordt.
Programma's waar nooit in door gevraagd wordt en de politici zonder interrupties uitgebreid hun reklameboodschap mogen verkondigen.
Echte kritische journalisten bestaan niet meer. Bang dat ze "gecanceld" zouden worden door de politiek partijen. 't is erg geworden. En als er een keer één de waarheid spreekt of kritisch is wordt hij doodgezwegen. Journalisten zijn bange kwezels geworden. Misschien willen ze hun potentiele politieke carrière niet kapotmaken. Kijk bvb naar Bracke, de ultieme NVA man.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik ben een grote fan van de VRT informatieprogramma’s. Spijtig genoeg wordt deze zender ook al vervuild door reclame. Gelukkig wel minder dan op de commercieke zenders.
En toch hebben we het financieel beter dan ooit tevoren…Die hoge belastingsdruk valt dus te relativeren…Voor objectieve informatie raadt u mij waarschijnlijk het pallieterke of vlaams blok tv aan ?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik ook wel eigenlijk.
Maar of "we" (de modale Vlaming of de modale Belg of de modale Europeaan bv.) er financiëel zo goed voorstaan betwijfel ik echter.
Ik vind het wel vaak markant dat degenen die vermoedelijk de nodige oplossingen het hardst nodig hebben er precies het meest tegen zijn.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
De gekste dingen worden hier geschreven. De gegevens zijn gewoon beschikbaar.EarthNvstr1 schreef: ↑30 oktober 2025, 18:43Ik ook wel eigenlijk.![]()
Maar of "we" (de modale Vlaming of de modale Belg of de modale Europeaan bv.) er financiëel zo goed voorstaan betwijfel ik echter.
Ik vind het wel vaak markant dat degenen die vermoedelijk de nodige oplossingen het hardst nodig hebben er precies het meest tegen zijn.
KleineSpaarder schreef: ↑16 september 2025, 14:22De welvaartskloof tussen de EU en de US blijft inderdaad oplopenCarpeNoctem schreef: ↑16 september 2025, 09:14
Jammer maar helaas. Maar ik ben niet zeker of dit enkel aan Trump en de VS ligt of dat het eerder de onkunde van onze EU-leiders is die ons de das omdoet.![]()
Er zijn nog landen in de wereld die de EU ofwel met rasse schreden bijbenen ofwel verder uitlopen. Zelfs zonder Trump![]()
Bedankt om hierop te wijzen
![]()
Bijvoorbeeld de mediane rijkdom van de Belgen: 256.185 USD
De mediane rijkdom van de Amerikanen: 112.157 USD.
De mediane Belg heeft dus meer dan dubbel zoveel als de mediane Amerikaan
De schulden van de US zijn relatief veel hoger dan die van Belgie:
US: 124% van GDP
Belgie: 105% van GDP
En dat is zonder Trumps 5000 miljard (dit is geen typfout !!!) belastingverlaging voor de rijken over een periode van 10 jaar: tot 270.000 USD verlaging voor de rijken per jaar. De arme Amerikanen, veruit de overgrote meerderheid, krijgen 100 USD per jaar. Veel minder dan kost van Trumps tarieven![]()
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik geef gewoon mijn persoonlijke ervaring/idee weer.KleineSpaarder schreef: ↑30 oktober 2025, 18:59De gekste dingen worden hier geschreven. De gegevens zijn gewoon beschikbaar.EarthNvstr1 schreef: ↑30 oktober 2025, 18:43 Ik ook wel eigenlijk.![]()
Je mag dat gerust gek vinden, zo heb ik ook mijn mening over (de meeste van) jouw bijdragen op dit forum hoor.
Als "de gegevens gewoon beschikbaar" zijn, deel dan misschien om te beginnen al eens je bronnen over een aantal relevante projecties in de toekomst.
VincentVega schreef: ↑30 oktober 2025, 11:15
Omdat hij ook een anderstalige is, misschien?![]()
Ja, een cursus nl en alles is opgelost denken de rechtsen.
Och laat jullie gewoon in de waan.
Estate Guru believer.
Komma vergeten in uw reactie.
Gelukkig kan ik het lezen.
En anderen maar verwijten maken.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member

Neen, dat maak jij er (wederom) zelf van. Maar de integratie en de kansen op de arbeidsmarkt van migranten zullen al een pak stijgen als ze ook de taal een beetje machtig zijn. Maar volgens jou geldt dat niet voor het Nederlands (maar wel voor andere talen). En voor jou moeten niet zij zich aanpassen maar moeten wij maar hun taal leren
PS: voor jou zou, naast een cursus NL, ook een cursus "hoe moet ik quoten?" veel kunnen helpen
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Even terugkijken in de achteruitkijkspiegel. Ik vind het openingscollege van Bart De Wever aan de RUG nog altijd een enorm gemiste kans.
Hij verwijst naar Lieven Bauwens als zijn referentie voor Innovatie. De man die de weefgetouwkennis van UK naar Vlaanderen bracht.
Maar hij verwijst verdorie niet naar IMEC, naar EUROPRACTICE, naar het VIB, naar de European Chip Act. Hij staat boven op een berg aan kennis, aan potentieel, aan wereldtopexperts en hij vermeldt dat & die niet eens. Hij beperkt er zich toe te dreigen dat we aan de rand van de afgrond staan.
Dit is mijn visie op deze toespraak: ik snap Bart De Wever helemaal niet. Hij haalt enerzijds Lieven Bauwens als historische innovator aan, terwijl hij anderzijds totaal niet verwijst naar de huidige Belgische innovatie‑top zoals Imec, EUROPRACTICE, VIB, die vandaag wereldwijd toonaangevend zijn. Dat lijkt mij zelfs met opzet te zijn gedaan. Zijn bedoeling was duidelijk om zijn regeringspartners en Vlaanderen en BE de schrik op het lijf te jagen. Een povere generaal als je het mij vraagt. Zo leid je je troepen niet. Straks kan hij gaan janken bij de koning: "Mijn troepen volgen mij niet Sire". Ja, en: "Wat heb jij gedaan om je troepen te motiveren ?". "Euh ik heb wat gedreigd met de afgrond".
Hij verwijst naar Lieven Bauwens als zijn referentie voor Innovatie. De man die de weefgetouwkennis van UK naar Vlaanderen bracht.
Maar hij verwijst verdorie niet naar IMEC, naar EUROPRACTICE, naar het VIB, naar de European Chip Act. Hij staat boven op een berg aan kennis, aan potentieel, aan wereldtopexperts en hij vermeldt dat & die niet eens. Hij beperkt er zich toe te dreigen dat we aan de rand van de afgrond staan.
Dit is mijn visie op deze toespraak: ik snap Bart De Wever helemaal niet. Hij haalt enerzijds Lieven Bauwens als historische innovator aan, terwijl hij anderzijds totaal niet verwijst naar de huidige Belgische innovatie‑top zoals Imec, EUROPRACTICE, VIB, die vandaag wereldwijd toonaangevend zijn. Dat lijkt mij zelfs met opzet te zijn gedaan. Zijn bedoeling was duidelijk om zijn regeringspartners en Vlaanderen en BE de schrik op het lijf te jagen. Een povere generaal als je het mij vraagt. Zo leid je je troepen niet. Straks kan hij gaan janken bij de koning: "Mijn troepen volgen mij niet Sire". Ja, en: "Wat heb jij gedaan om je troepen te motiveren ?". "Euh ik heb wat gedreigd met de afgrond".
Laatst gewijzigd door chesini op 31 oktober 2025, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.