Holdings
TIP
Re: Holdings
Normaal worden die op de vervaldag verkocht als ze niet benut worden.VTEC schreef: ↑14 oktober 2025, 11:37 Compleet uit het oog verloren, ik heb dus niks met dat recht gedaan. Dom, ik weet het, maar ik wou niet bijkopen.
Komt die 2,098€ per aandeel / script dan alsnog nog naar mijn rekening of is het verloren geld?
Hier is vast een pak meer kennis aanwezig dan de lokale KBC medewerker die van toeten noch blazen wist.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
De scrips zijn geveild aan 1,7€ per stuk wat je uitbetaald zou moeten krijgen.reteiP schreef: ↑14 oktober 2025, 13:17Normaal worden die op de vervaldag verkocht als ze niet benut worden.VTEC schreef: ↑14 oktober 2025, 11:37 Compleet uit het oog verloren, ik heb dus niks met dat recht gedaan. Dom, ik weet het, maar ik wou niet bijkopen.
Komt die 2,098€ per aandeel / script dan alsnog nog naar mijn rekening of is het verloren geld?
Hier is vast een pak meer kennis aanwezig dan de lokale KBC medewerker die van toeten noch blazen wist.
Kinnevik als een raket vandaag omhoog na goede resultaten. Hebben heel wat dollar gevoelige aandelen. Blijkbaar hebben zij geen last van de dalende dollar. Zeer grote korting als je vergelijkt met andere zweedse holdings.
Eind juni steeg het zelf meer dan 20% op korte tijd... om dan weer in te zakken. Geen holding voor mensen met een zwakke maag. Tov 4 jaar geleden nog altijd 3/4 waarde kwijt. In die periode steeg de beurs met ongeveer 40%.
(Overigens moet een raket wel meer dan 7% stijgen per dag).
Bron: het internet.
U vergeet dat een Kinnevik volgende aandelen als dividend gaf nl. Zalando en TELE 2. Blijkbaar houdt u daar geen rekening mee.JustSpike schreef: ↑16 oktober 2025, 16:24Eind juni steeg het zelf meer dan 20% op korte tijd... om dan weer in te zakken. Geen holding voor mensen met een zwakke maag. Tov 4 jaar geleden nog altijd 3/4 waarde kwijt. In die periode steeg de beurs met ongeveer 40%.
(Overigens moet een raket wel meer dan 7% stijgen per dag).
Maar het is iets voor beleggers met een sterke maag niet voor de zwakke handjes.
Oow, da's waar. Nu, Zalando is sindsdien wel eveneens 60% in waarde is afgenomen, dus dat was ook maar de mensen blij maken met een dode mus.
Bron: het internet.
Bedankt maar, ik snap er niks van; ik krijg 2,1 EUR per aandeel als ik mijn effectenrekening check?
"Sofina Right EX250925 CPN28". En KBC weet het precies ook niet goed.
Het gaat hier niet over zakgeld en ja - te veel aan mijn hoofd om dit op te volgen; dom van mezelf.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
effectenrekening geeft de laatste prijs exchange continuous weerVTEC schreef: ↑16 oktober 2025, 18:14 Bedankt maar, ik snap er niks van; ik krijg 2,1 EUR per aandeel als ik mijn effectenrekening check?
"Sofina Right EX250925 CPN28". En KBC weet het precies ook niet goed.
Het gaat hier niet over zakgeld en ja - te veel aan mijn hoofd om dit op te volgen; dom van mezelf.
https://live.euronext.com/en/product/eq ... 89925-xbru
niet aangeboden stukken werden nadien geveild aan 1,7€ - private plaatsing
https://www.sofinagroup.com/wp-content/ ... ase-NL.pdf
Op basis van de resultaten van de private plaatsing van de scrips, bedraagt de netto-opbrengst (na aftrek van
kosten) waarop de houders van niet-uitgeoefende voorkeursrechten recht hebben, €1,70 per coupon nr. 28.
Sommige noemen dat een dooie mus. Ipv zatte praat te verkondigen zouden ze beter eens de historie lezen alvorens te reageren.... Hieronder de bespreking van het dividend van Zalando 166 SEK per aandeel plus 23 SEK van tele2 plus de beurskoers van vandaag.
De kerngegevens zijn:
Kinnevik verdeelde 28 Zalando‑aandelen voor elke 143 Kinnevik inlossen‑aandelen.
kinnevik.com
Dit komt overeen met ongeveer SEK 166 per Kinnevik‑aandeel (op basis van de sluitingskoers van Zalando op de Frankfurtbeurs op 10 mei 2021)
kinnevik.com
in aandeel‑termen is dit 0,195 Zalando‑aandeel per Kinnevik‑aandeel.
kinnevik.com
Als je dat als “ex‑dividend” zou zien (d.w.z. de waarde die afsplitsing toevoegt per aandeel Kinnevik), dan is dat ≈ SEK 166 per aandeel Kinnevik.
De kerngegevens zijn:
Kinnevik verdeelde 28 Zalando‑aandelen voor elke 143 Kinnevik inlossen‑aandelen.
kinnevik.com
Dit komt overeen met ongeveer SEK 166 per Kinnevik‑aandeel (op basis van de sluitingskoers van Zalando op de Frankfurtbeurs op 10 mei 2021)
kinnevik.com
in aandeel‑termen is dit 0,195 Zalando‑aandeel per Kinnevik‑aandeel.
kinnevik.com
Als je dat als “ex‑dividend” zou zien (d.w.z. de waarde die afsplitsing toevoegt per aandeel Kinnevik), dan is dat ≈ SEK 166 per aandeel Kinnevik.
Beurs in Argentinië explodeert bij de verkiezing van Milei. Cresud wint vandaag rond de 25%.laeka schreef: ↑22 augustus 2025, 12:26 Nog wat palmolie aandelen gelost. YTD 73,55% bij den deze.
Hubert Fabri heeft een meesterzet gedaan door enige tijd geleden de holding Socfin van de beurs te halen.
Zijn boezemvriend Bollore heeft er ook nog een pak van.
Snap niet dat al die palmolie aandelen stijgen als raketten. De productie is wel hoger maar de prijs van de palmolie is zeker niet fel gestegen en dan de daling van de dollar niet vergeten.
En als de prijs blijft stijgen dan zal men naar alternatieven grijpen zoals soja olie. En zitten we goed bij de holding CRESUD.
GBL heeft vanochtend kwartaalresultaten openbaar gemaakt, en is toen meer dan 4% gedaald.
Kan iemand mij uitleggen waarom?
De resultaten waren niet fantastisch, maar alles was al bekend/eerder openbaar gemaakt. De resultaten waren, met andere woorden, geen verrassing, dus ik verbaas mij hogelijk over de koersreactie. Maar misschien heb ik een nog-niet-bekend element in de gepubliceerde resultaten gemist?
De resultaten waren niet fantastisch, maar alles was al bekend/eerder openbaar gemaakt. De resultaten waren, met andere woorden, geen verrassing, dus ik verbaas mij hogelijk over de koersreactie. Maar misschien heb ik een nog-niet-bekend element in de gepubliceerde resultaten gemist?
Misschien winstnemingen....Kempen123 schreef: ↑7 november 2025, 09:39 GBL heeft vanochtend kwartaalresultaten openbaar gemaakt, en is toen meer dan 4% gedaald.
Goede spaarboek GBL,maar weinig groei hé...
N.a.v. is bijna 104(daling met 2,7%), vooral door zwakke resultaten bij de op beurs genoteerde deelnemingen(Adidas,Imerys enz...), private equity deed het wel goed...
Marktreactie lijkt me overdreven,koopmoment met dunkt...
Ja die is iets gedaald.
Maar dat was al bekend, dat kon je de afgelopen maanden immers van seconde tot seconde volgen (althans voor het beursgenoteerde deel). Dat kan alleen een verklaring zijn voor de plotselinge daling als iedereen heeft zitten slapen, en dat geloof ik niet.