Holdings
TIP
Re: Holdings
Alle beurzen zijn momentaal aan het dalen (gevolg van dalen S&P).Kempen123 schreef: ↑Gisteren 09:39 GBL heeft vanochtend kwartaalresultaten openbaar gemaakt, en is toen meer dan 4% gedaald.
Kan iemand mij uitleggen waarom?
De resultaten waren niet fantastisch, maar alles was al bekend/eerder openbaar gemaakt. De resultaten waren, met andere woorden, geen verrassing, dus ik verbaas mij hogelijk over de koersreactie. Maar misschien heb ik een nog-niet-bekend element in de gepubliceerde resultaten gemist?
Als de Nav daalt met 2,7% en de markt daalt met 4%, dan doe je een 2,3% betere deal dan gisteren. Dat is niks om over naar huis te schrijven, gewone marktschommeling - > negeren.
Bron: het internet.
De NAV is niet gedaald met 2,7% door/ten tijde van de gepubliceerde resultaten. Dat was al, open en bloot, maanden eerder gebeurd. Dat is juist het punt.
Eind 2007 (...) noteerden ze aan 87,33€ - verder gaat mijn maandelijkse cijferreeks voor GBL niet terug.
Ik heb ze in 2007 - 2009 gekocht aan een gewogen gemiddelde van 65,4 € - nu noteren ze nog geen 72€ - wel een trouwe en niet gierige dividendbetaler.
Misschien moeten ze zoals QfG ook een jaarlijkse gezellige BBQ geven met veel matige wijn, zodat je als belegger daar hoofdpijn van hebt ipv de lamentabele prestaties?
Ik heb ze in 2007 - 2009 gekocht aan een gewogen gemiddelde van 65,4 € - nu noteren ze nog geen 72€ - wel een trouwe en niet gierige dividendbetaler.
Misschien moeten ze zoals QfG ook een jaarlijkse gezellige BBQ geven met veel matige wijn, zodat je als belegger daar hoofdpijn van hebt ipv de lamentabele prestaties?
Ter vergelijking, de S&P steeg met 400%. Het zal dan toch zeer goede matige wijn moeten zijn ter compensatie.VTEC schreef: ↑Gisteren 17:10 Eind 2007 (...) noteerden ze aan 87,33€ - verder gaat mijn maandelijkse cijferreeks voor GBL niet terug.
Misschien moeten ze zoals QfG ook een jaarlijkse gezellige BBQ geven met veel matige wijn, zodat je als belegger daar hoofdpijn van hebt ipv de lamentabele prestaties?![]()
Ach diversificatie in holdings weet je, ik ga niet klagen - verkopen kan ik altijd nog doen als ik het écht beu ben. Of als er iets serieus mis is met de P, een IMS failure, AOS problemen, bore scoring, PDK-storing en noem het allemaal maar op, dat kost klauwenvol geld.
Mbt GBL, zoals Turalura al zong : "Hooooowp doewt leeejven"
Mbt GBL, zoals Turalura al zong : "Hooooowp doewt leeejven"