Federale Arizona-regering
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Aangezien de befaamde 'caddy' voor iedereen ongeveer hetzelfde stijgt zou het meerdere doelstellingen van de regering kunnen ondersteunen.
- Loonverschillen. (van het laagste niveau tot het hoogste)
- Werken zou meer lonen (minimumlonen zouden daardoor stijgen)
Een brood kost immers even veel voor de arbeider, bediende, ambtenaar, kaderlid, directie, ... Gert Verhulst.
- Loonverschillen. (van het laagste niveau tot het hoogste)
- Werken zou meer lonen (minimumlonen zouden daardoor stijgen)
Een brood kost immers even veel voor de arbeider, bediende, ambtenaar, kaderlid, directie, ... Gert Verhulst.
-
7 op 10 belgen gaan werken als ze ziek zijn.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 08b7&ei=10
7 op 10 belgen gaan werken als ze ziek zijn.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 08b7&ei=10
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
't Heilig paterke. Ze hebben er nog zo ene in de rangen gehad, die gaf alles weg.
En daarna kwam er ene die zei dat gratis niet bestaat. Je betaalde dan meer belastingen en er was niets meer inbegrepen in de prijs.
Waarmee ben je beter af he ?
Waarmee ben je beter af he ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
De meeste landen in de wereld zitten diep in de schulden en hebben de afgelopen 'decades' gekozen voor een korte termijn populistisch parcours, ten koste van de post-boomer generaties (langer werken, meer belast, minder pensioen, overdreven geinflateerde huizenprijzen, etc)...de mate van schuld begint zo alarmerend te worden (wat concreet betekent: een steeds stijgend percentage van het overheidsbudget gaat naar afbetaling van interesten op de staatsschuld, m.a.w. is vernietigd ), dat de maatregelen die nu getroffen worden helaas onvermijdelijk zijn...en dit is geen louter Belgisch fenomeen...Ik denk dat BDW gelijk heeft als hij zegt: this is just the end of the beginning...en niet omdat BDW per se een hard politiek discours wil rijden of een onbarmhartige demon zou zijn, of zulke goedkope framing, maar simpelweg omdat het breekpunt stilaan bereikt is wereldwijd en dit de onvermijdelijke stroom is waar politiek wereldwijd naartoe gedreven wordt...De boomerpolitiek is een absolute zelfbediening geweest, wij volgende generaties draaien daar voor op...ik voel aan mijn kleine teen dat dit niet goed onthaald gaat worden, nogal wat gepensioneerde boomers zitten op dit forum, maar je komt maar beter af met goede tegenargumenten...moeilijke taak...
+1 !Vuth schreef: ↑Vandaag 00:38 De meeste landen in de wereld zitten diep in de schulden en hebben de afgelopen 'decades' gekozen voor een korte termijn populistisch parcours, ten koste van de post-boomer generaties (langer werken, meer belast, minder pensioen, overdreven geinflateerde huizenprijzen, etc)...de mate van schuld begint zo alarmerend te worden (wat concreet betekent: een steeds stijgend percentage van het overheidsbudget gaat naar afbetaling van interesten op de staatsschuld, m.a.w. is vernietigd ), dat de maatregelen die nu getroffen worden helaas onvermijdelijk zijn...en dit is geen louter Belgisch fenomeen...Ik denk dat BDW gelijk heeft als hij zegt: this is just the end of the beginning...en niet omdat BDW per se een hard politiek discours wil rijden of een onbarmhartige demon zou zijn, of zulke goedkope framing, maar simpelweg omdat het breekpunt stilaan bereikt is wereldwijd en dit de onvermijdelijke stroom is waar politiek wereldwijd naartoe gedreven wordt...De boomerpolitiek is een absolute zelfbediening geweest, wij volgende generaties draaien daar voor op...ik voel aan mijn kleine teen dat dit niet goed onthaald gaat worden, nogal wat gepensioneerde boomers zitten op dit forum, maar je komt maar beter af met goede tegenargumenten...moeilijke taak...
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Jij zit hier altijd commentaar te geven zonder eerst te lezen waarover het gaat.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 20:16Uh ... hallo ?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 20:10 Als je kon rekenen, dan wist je dat het op hetzelfde neerkomt![]()
1 x per jaar versus 4 x per paar inderen bv. ?
Als je letterlijk "1" indexering overslaat, dan betekent dat voor de ene een heel jaar, voor de andere slechts een kwartaal.
Het gaat niet over 1 indexatie over een kwartaal tgo 1 indexatie over een jaar.
Nu ja, de erfenissen gaan niet meer naar de jongeren, maar naar de staat. akkoord ?Vuth schreef: ↑Vandaag 00:38 .De boomerpolitiek is een absolute zelfbediening geweest, wij volgende generaties draaien daar voor op...ik voel aan mijn kleine teen dat dit niet goed onthaald gaat worden, nogal wat gepensioneerde boomers zitten op dit forum, maar je komt maar beter af met goede tegenargumenten...moeilijke taak...
Is tenslotte om de put te dempen.
Het is toch een mooie bijdrage van de boomers aan de staatskas ten voordele van de huidige sukkelaars.
Of is het dan toch boomer dat moet worden toegepast.
Estate Guru believer.
De huidige generaties hebben ook betaald voor de scholen waar je gevormd werd, voor de daycare die je pamper ververste als het nodig was, voor de (minder goed onderhouden) wegen waarover je rijdt, de rusthuizen die jou de zorg over je ouders' veiligheid uit handen nemen, onze ziekenhuizen, kortom alle voorzieningen inclusief sportclubs waar je gaat ontspannen.
Jammer maar helaas. Een potje zelfbeklag las ik hier.
And I am not impressed.
De vroegere verkozen politici hebben er een potje van gemaakt.
Fout van de kiezer of het rotte van "politiek" ?
De huidige maken er ook een potje van maar dan een ander potje.
Same same but different.
Eender wat of hoe...
Get a life and get used to it.
Vandaar dat ik voorstander ben dat iedereen afdraagt voor zijn eigen pensioen en niet voor dat van een ander. Dat is veel eerlijker en mensen die heel hun leven gewerkt hebben worden beloond ipv gekloot.
Diegenen die heel hun leven op hun lui gat hebben gezeten moeten dan maar zorgen dat ze hun plan trekken.
Diegenen die heel hun leven op hun lui gat hebben gezeten moeten dan maar zorgen dat ze hun plan trekken.
Ja... daar zou ik zonder twijfel mee kunnen leven.
Met 32 gewerkte jaren zou ik zeker genoeg pensioen hebben om voort te kunnen.
In dat systeem kan iemand die "nooit een klop gedaan heeft" ook zelf bijdragen aan zijn pensioen.
Iemand die er al van zijn 20 warm genoeg in zit bv. Ze bestaan.
En zo weet je ook dat je geen rechten aan het opbouwen bent voor een gastarbeider en zijn ganse familie als die het hier niet echt "verdiend" heeft.
Wat ben ik weer extreem links vandaag he...
Je kan wel moeilijk ons huidig systeem van de ene op de andere dag omvormen naar een van een private pensioenkas.
Of die ene omvorming genoeg zou zijn om je niet gekloot te voelen....... ?
Met 32 gewerkte jaren zou ik zeker genoeg pensioen hebben om voort te kunnen.
In dat systeem kan iemand die "nooit een klop gedaan heeft" ook zelf bijdragen aan zijn pensioen.
Iemand die er al van zijn 20 warm genoeg in zit bv. Ze bestaan.
En zo weet je ook dat je geen rechten aan het opbouwen bent voor een gastarbeider en zijn ganse familie als die het hier niet echt "verdiend" heeft.
Wat ben ik weer extreem links vandaag he...
Je kan wel moeilijk ons huidig systeem van de ene op de andere dag omvormen naar een van een private pensioenkas.
Of die ene omvorming genoeg zou zijn om je niet gekloot te voelen....... ?
Ken een land waar het wordt toegepast.Trivium schreef: ↑Vandaag 10:41 Vandaar dat ik voorstander ben dat iedereen afdraagt voor zijn eigen pensioen en niet voor dat van een ander. Dat is veel eerlijker en mensen die heel hun leven gewerkt hebben worden beloond ipv gekloot.
Of men daar veel gelukkiger is ?
Eigen pensioen geen probleem, maar dan ook volledige kost bij hospitalisatie, school privé de kosten dragen of moet dit van staat komen.
Het groene gras aan de overkant.
Estate Guru believer.
De huidige generatie zal waarschijnlijk ook niet tevreden zijn met een VW Kever 1200 34 pk als hoofdgezinswagen en een week kampeervakantie in het zwarte woud zoals de boomers in de jaren ‘70 . Twee wagens per gezin en een all in zomervakantie naar verre oorden + een weekje wintersport lijkt me in vele gevallen het minimum tegenwoordig. Ik ben dan ook voorstander van 100% erfenisrechten. Met de opbrengsten kan het pensioen van de huidige generatie gegarandeerd en de belasting op hun arbeid drastisch verminderd worden.
Knettergek idee, het is nu al niet te verantwoorden diefstal omdat dat geld in kwestie minstens al 2-3-4… x belast is.
Waarom geen 150% of 200% belasten?