Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- MarsellusWallace
- Verbannen Gebruiker

- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Re: Beleggen in goud of zilver
PotjeVickx schreef: ↑4 februari 2026, 16:32En ook nog eens 'super' gepland omdat nog eea gesloten waschesini schreef: ↑4 februari 2026, 14:42 Feit is dat op zaterdag 31 januari de CME aankondigde dat de borg (maintenance margins) voor zilverfutures met ruim 36% werd verhoogd: van 11% naar 15% van de contractwaarde. Deze verhoging ging in na het sluiten van de markt op maandag 2 februari. Door dit in het weekend aan te kondigen, wisten grote spelers dat er op maandag een vervolg van de liquidatiegolf zou komen.
rekening houden met Chinees nieuwjaar !! Dan zullen ze wel nog eens interveniëren.![]()
De beurs van Hongkong
Datum Feestdag (Aangepaste) tijden
1 januari 2026 Nieuwjaarsdag Gesloten
16 februari 2026 Chinees Nieuwjaar Open tot 12:00 (valt samen met 'Presidents' day' in de VS (!!!)
17 februari 2026 Chinees Nieuwjaar Gesloten
18 februari 2026 Chinees Nieuwjaar Gesloten
19 februari 2026 Chinees Nieuwjaar Gesloten
3 april 2026 Goede Vrijdag Gesloten
6 april 2026 Pasen Gesloten
1 mei 2026 Labor Day Gesloten
25 mei 2026 Vesak Day Gesloten
19 juni 2026 Dragon Boat Festival Gesloten
... het weekend van 14-15/02 lijkt me een goeie periode om maximaal 'slachtoffers' te maken
Ze gaan d'er aan beginnen zulle. D'er is nu al FOMO omdat het gedrag van de bullion banks al ZOOO voorspelbaar is.
Wie dit nu niet zag aankomen en dus niet geshort heeft, hoort niet echt thuis in deze haaienmarkt.
Tenzij de ambitie is om snel arm te worden.
Tenzij de ambitie is om snel arm te worden.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Shanghai silver usd US$89.89 - Comex US$76.70
https://x.com/KingKong9888/status/20219 ... 23478?s=20
https://x.com/KingKong9888/status/20219 ... 23478?s=20
Jij snapt het. Ik vind het oprecht jammer voor mensen die met $ tekens in hun ogen in zulke volatiele markten (zie ook Platina vandaag...) stappen met echt zero kennis. Maar medelijden heb ik er niet mee. Koop dan een kasbon of zo en doe iets leuks met de coupon.
Politie legt evenement stil waar goudopkopers zijn
Klanten waren al eerder weggegaan omdat ze iets verdachts vonden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/02/12 ... ZF-4VMUdTw
Klanten waren al eerder weggegaan omdat ze iets verdachts vonden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/02/12 ... ZF-4VMUdTw
Schering en inslag. Veel van die goudhandelaars werken gewoon niet correct, getuige daarvan de vele undercoverfilmpjes. Shady business.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Richten zich op een ouder en totaal niet geïnformeerd publiek. Wegblijven dus, er zijn betrouwbare adressen genoeg die hier al vermeld zijn in het topic. Je moet er dan wel iets van moeite voor doen.
Goud is er tss 8 (33,3%) en 24 (99,9%) karaat. Weet jij hoe die te onderscheiden? Logisch niet, ik ook niet, dus ga in zee met een betrouwbare partij die een reputatie heeft.
Dodgy toestanden die geen spectrograaf en een precisie weeschaal gebruiken voor juwelen, echt te mijden als de pest.
Goud is er tss 8 (33,3%) en 24 (99,9%) karaat. Weet jij hoe die te onderscheiden? Logisch niet, ik ook niet, dus ga in zee met een betrouwbare partij die een reputatie heeft.
Dodgy toestanden die geen spectrograaf en een precisie weeschaal gebruiken voor juwelen, echt te mijden als de pest.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Ja, die goudopkopers zijn eigenlijk randfiguren die eigenlijk weinig met de beleggers in edelmetalen te maken hebben. Ze richten zich inderdaad naar mensen die weinig of niets van goud kennen en liefst naar een bevolkingsgroep waarbij hun ogen al blinken als er '200€' klinkt.
Intussen krijgt de zilvervoorraad in de Comex het wel hard te verduren, weer 5,1 miljoen Oz er uit op één dag, er staan nog een 93 miljoen Oz als registered en een 286 miljoen Oz eligible (wat maar deels kan over gaan naar registered), dit terwijl januari en februari eigenlijk geen populaire maanden zijn om uitlevering te vragen.
Persoonlijk vind ik de berichtgeving daarrond nogal vreemd, men gaat uit als de Comex verder onder druk komt dat de zilverprijzen dan zouden stijgen.
Als het duidelijk wordt dat het zilver er niet is (of bijna niet meer is) ga ik er toch van uit dat er een verkoopgolf komt in 'de papierhandel', iedereen gaat daar toch nog uit willen gezien de Comex-handel vnl. een handel is in papierbeloften.
Intussen krijgt de zilvervoorraad in de Comex het wel hard te verduren, weer 5,1 miljoen Oz er uit op één dag, er staan nog een 93 miljoen Oz als registered en een 286 miljoen Oz eligible (wat maar deels kan over gaan naar registered), dit terwijl januari en februari eigenlijk geen populaire maanden zijn om uitlevering te vragen.
Persoonlijk vind ik de berichtgeving daarrond nogal vreemd, men gaat uit als de Comex verder onder druk komt dat de zilverprijzen dan zouden stijgen.
Als het duidelijk wordt dat het zilver er niet is (of bijna niet meer is) ga ik er toch van uit dat er een verkoopgolf komt in 'de papierhandel', iedereen gaat daar toch nog uit willen gezien de Comex-handel vnl. een handel is in papierbeloften.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Philip Gijsels wist weer waarom goud en zilver gisteren plots crashten. Traders hadden grote verliezen op software, kregen margin calls en verkochten dan waar ze nog wel winst op hadden: goud en zilver bvb. Wat zouden we toch doen zonder Philip. Ik was er niet op gekomen, maar het lijkt me zeer goed mogelijk. Wanneer de beurzen crashen, dan crasht goud altijd (even) mee.