Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in goud of zilver
Prettige expiratie allemaal.
Bedankt, maar is toch pas de 25ste als ik het goed heb?
Of ik heb te zwaar Aalst carnaval gevierd, dat kan ook...
Anyhow, goud is vrij beperkt up nu (4PM CET) , zilver +2,6% en Pt +1,9%, geen slecht dagje tot dusver - maar vrijdag is een gevaarlijke dag om te traden... het bij traders beruchte "Smackdown Friday" kan nog komen maar omdat het gen einde maand / kwartaal is kan het nog meevallen.
Anyhow, goud is vrij beperkt up nu (4PM CET) , zilver +2,6% en Pt +1,9%, geen slecht dagje tot dusver - maar vrijdag is een gevaarlijke dag om te traden... het bij traders beruchte "Smackdown Friday" kan nog komen maar omdat het gen einde maand / kwartaal is kan het nog meevallen.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Klopt VTEC, de maandafsluit gaat de komende maanden wel woelig zijn.
Het is de periode van de woelmuizen.
Weer tenenkrullend naar Terzake gekeken op het verhaal van de 'experten' over het effect van Trump op de Amerikaanse markten.
Daar wordt toch héél specifiek op de rentes en obligaties gefixeerd en niet op de invloed van andere spanningen.
Het is de periode van de woelmuizen.
Weer tenenkrullend naar Terzake gekeken op het verhaal van de 'experten' over het effect van Trump op de Amerikaanse markten.
Daar wordt toch héél specifiek op de rentes en obligaties gefixeerd en niet op de invloed van andere spanningen.
De 25ste is inderdaad voor goud en zilver futures (COMEX) de laatste handelsdag.VTEC schreef: ↑20 februari 2026, 16:27 Bedankt, maar is toch pas de 25ste als ik het goed heb?
Aandelen (en andere) opties de 3e vrijdag van iedere maand.
Idem index futures etc.
Ik moet het nog bekijken PV - ideaal om intussen de strijk te doen.
Wat de zilverkoers deed vandaag was weer eens te gek voor woorden. Anticipatie op een actie tegen Iran? Ik hoop echt van niet voor de mensen daar. Hopelijk verdwijnt die ayatollah en krijgen ze een vorm van democratie.
Die schommelingen qua zilver komen mij wel goed uit, maar toch
Vandaag effe ingelezen over die oorlogsboten / vliegdekschepen van de US vloot, die dingen varen dus constant aan 60-65 km/h en wellicht nog sneller, want exacte info wordt een beetje geheim gehouden.
Wat de zilverkoers deed vandaag was weer eens te gek voor woorden. Anticipatie op een actie tegen Iran? Ik hoop echt van niet voor de mensen daar. Hopelijk verdwijnt die ayatollah en krijgen ze een vorm van democratie.
Die schommelingen qua zilver komen mij wel goed uit, maar toch
Vandaag effe ingelezen over die oorlogsboten / vliegdekschepen van de US vloot, die dingen varen dus constant aan 60-65 km/h en wellicht nog sneller, want exacte info wordt een beetje geheim gehouden.
En in de straat van Hormuz zijn oefeningen aan de gang van de gezamelijke vloten van Iran, Rusland en China, waarbij ook met scherp wordt geschoten.VTEC schreef: ↑21 februari 2026, 00:40 Ik moet het nog bekijken PV - ideaal om intussen de strijk te doen.
Die schommelingen qua zilver komen mij wel goed uit, maar toch![]()
Trump zal hopelijk niet zo gek zijn om nu iets te doen.
De kruisers en fregatten misschien wel, maar de vliegdekschepen halen max. 51 à 52 km/hVTEC schreef: ↑21 februari 2026, 00:40 Ik moet het nog bekijken PV - ideaal om intussen de strijk te doen.
Die schommelingen qua zilver komen mij wel goed uit, maar toch![]()
Het is niet de meest vlotte spreker too say the least, maar wat hij te zeggen heeft is zeer interessant :
https://www.youtube.com/watch?v=bVQUD0-mRTw
Dat gedoe met de kartels in Mexico heeft een neveneffect, het laat de zilverstroom van daar naar de US opdrogen -> ze zijn daar voor 70% afhankelijk afhankelijk van import uit het buitenland, waarvan ca. de helft uit Mexico komt. Met roadblocks en gericht bepantserde trucks overvallen willen de kartels dat stilleggen. En zilver naar de Comex vliegen, dat kan, maar is zeer duur. Benieuwd naar hoe de voorraden daar in maart zullen evolueren.
Potje Vickx houdt ons wel op de hoogte daarvan
https://www.youtube.com/watch?v=bVQUD0-mRTw
Dat gedoe met de kartels in Mexico heeft een neveneffect, het laat de zilverstroom van daar naar de US opdrogen -> ze zijn daar voor 70% afhankelijk afhankelijk van import uit het buitenland, waarvan ca. de helft uit Mexico komt. Met roadblocks en gericht bepantserde trucks overvallen willen de kartels dat stilleggen. En zilver naar de Comex vliegen, dat kan, maar is zeer duur. Benieuwd naar hoe de voorraden daar in maart zullen evolueren.
Potje Vickx houdt ons wel op de hoogte daarvan
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Die man is fantastisch hé @VTEC, ik kan genieten van zijn Engelse taal, hij zou de broer kunnen zijn van Hyacinth Bucket. Vooral de momenten met zijn kleinzoon die een beetje de rol van Samson vervult en dan gedurende het filmpje meer uitleg vraagt over -vooral moeilijk uit te spreken- financiële begrippen.
Het is wel eens wat anders dan de frietchinees die met AI komt vertellen over de situatie op de PM-market.
20/02 tov 19/02.
Zilver
Registered: 88.19M Oz (= tov 19/02)
Eligible: 275.81M Oz (-2.25M Oz tov 19/02)
Ben nieuwsgierig voor de opening van Shanghai
Het is wel eens wat anders dan de frietchinees die met AI komt vertellen over de situatie op de PM-market.
20/02 tov 19/02.
Zilver
Registered: 88.19M Oz (= tov 19/02)
Eligible: 275.81M Oz (-2.25M Oz tov 19/02)
Inderdaad wat een bron van kennis & ervaring, maar je moet tegen zijn trage spreekstijl kunnen (of afspelen op speed 1,2x).En gratis...PotjeVickx schreef: ↑23 februari 2026, 22:18 Die man is fantastisch hé @VTEC,
Ook erg benieuwd naar de Shanghai opening straks - op dit moment is enkel Nieuw Zeeland al open.
Het was weeral een ruig dagje, Pt krabbelt ook weer recht.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Dat is wel zeer positief, moet het al slecht gaan met de economie..
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Indien iemand nog gratis aandelen, obligaties of ETF's wil aankopen.
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
https://refer.saxo/2y5hc
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
Stop a.u.b. even met die reclame voor Saxo omdat je zo graag er zelf wat aan wil verdienen.TrX schreef: ↑24 februari 2026, 10:40 Indien iemand nog gratis aandelen, obligaties of ETF's wil aankopen.
Dit is nog steeds een forum en geen advertentieblaadje.
- PotjeVickx
- Full Member

- Contacteer:
Wat een corrupte boel zeg die Comex. Zilver gaat naar $92: Boem !! Weer alle handel stil.
https://x.com/kshaughnessy2/status/2026 ... 24948?s=20
https://x.com/kshaughnessy2/status/2026 ... 24948?s=20
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.