Ethias tak 21 - 3,20% vanaf 20k
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Ethias tak 21 - 3,20% vanaf 20k
Er is een nieuwe actie, deze keer 3,10 % vanaf 20.000
Ik weet het toch niet. Als je een beetje gaat rondkijken bij brokers naar obligatie ETF's en fondsen lijkt me 3,1% (rekening houdend met premietaksen en instapkosten) maar pover. Met die ETF's en fondsen loop je in theorie wat meer risico maar ik zou dat niet overdrijven.
Rondkijken, vergelijken en niet bang zijn van wat je nog niet kent, is bij deze mijn advies
Bedankt om te laten weten! Ik laat het deze keer aan mij voorbij gaan. Maar diegenen die wel (fors) intekenen zou ik durven suggereren om dit in verschillende schijven te doen (moet wel telkens minstens 20 000 euro zijn). Zodat de meerwaarde eventueel over jaar 8 en 9 gespreid kan worden (tenzij het natuurlijk mogelijk is om slechts een gedeelte afkoop te doen)
Ik ben inderdaad ook steeds meer rekening aan het houden met de meerwaarde.
Vorige TAK21 is afgesloten in 2024, dus dat komt goed.
Wat betreft stijgen van rente: Klopt, maar met 3,1 netto zit je nog steeds ver boven het gemiddelde in veilige producten op dit moment.
Zero coupon zit onder de 2,5 en spaarrekeningen onder de 2. Dus zelfs al komt er een stijging, lijkt 3,1 me zeer goed.
Zelfs met de 2% taks...
Wel opvallend dat spaargids de Ethias TAK21 niet promoot in hun overzicht...
Vorige TAK21 is afgesloten in 2024, dus dat komt goed.
Wat betreft stijgen van rente: Klopt, maar met 3,1 netto zit je nog steeds ver boven het gemiddelde in veilige producten op dit moment.
Zero coupon zit onder de 2,5 en spaarrekeningen onder de 2. Dus zelfs al komt er een stijging, lijkt 3,1 me zeer goed.
Zelfs met de 2% taks...
Wel opvallend dat spaargids de Ethias TAK21 niet promoot in hun overzicht...
Laatst gewijzigd door DeDenker op 18 april 2026, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Staat toch gewoon in het overzicht. Wel na de tak21 die Futuria aanbiedt.Wel opvallend dat spaargids de Ethias TAK21 niet promoot in hun overzicht...
Ja, maar met verkeerde rentevoet (2,7%) en "niet beschikbaar" via Futuria.