Apple
TIP
Re: Apple
ging eens kijken bij binckbank om dit te kopen, eerder uit nieuwsgierigheid
er komen daar grote kosten bij, amai
iemand een verklaring voor; ik heb nog nooit nasdaq aandelen gekocht daarmee
er komen daar grote kosten bij, amai
iemand een verklaring voor; ik heb nog nooit nasdaq aandelen gekocht daarmee
Torenhoge winstmarges, Jhn. Daar kan zelfs Apple nog een puntje aan zuigen
Dezelfde transactie kost bij DeGiro iets van een 70 eurocent...
Dezelfde transactie kost bij DeGiro iets van een 70 eurocent...
dat snap ik niet, hier verloor ik ergens een dikke 70 euro en dat waren geen taksen of zo 
valuta $/€ ?Jhn schreef:dat snap ik niet, hier verloor ik ergens een dikke 70 euro en dat waren geen taksen of zo
Vergis je niet, Apple heeft een gigantische winstmarge op hun iPhones. Zijn heel wat artikels over te vinden, bv http://www.cnet.com/news/costing-200-to ... for-apple/" onclick="window.open(this.href);return false;Inmaken schreef:Er zijn winsten en winstmarges. De winsten zitten inderdaad bij iPhone, puur omwille van de verkochte aantallen.jens_dev schreef:De echte winsten zitten bij de iPhone, niet bij de Macs...
De grote winstmarges zitten bij Mac, omdat een Mac tegenwoordig intern "maar een pc is".
70 euro, dat kan niet, ik gok dat je maar 12,75 euro betaald hebt als transactie en dan enkele euro's beurstaks.Jhn schreef:dat snap ik niet, hier verloor ik ergens een dikke 70 euro en dat waren geen taksen of zo
https://www.binck.be/_clients/binck_be/ ... ank_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Apple gaat samenwerken met google om achterstand op vlak van AI in te lopen.
https://www.tijd.be/ondernemen/technolo ... 43813.html
https://www.tijd.be/ondernemen/technolo ... 43813.html
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Ik zag laatst een grafiekje over het verschil in AI capex tussen Apple en andere tech leaders.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Blijkbaar veel wantrouwen naar de nieuwe CEO, byebye COOK.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
De nieuwe CEO is een hardwareman zegt men. Maar hij heeft geen roots in chipontwerp. Dus dat geeft vraagtekens bij mij.
Maar bon, Jensen Huang is ook een hardwareman. En zie wat die gerealiseerd heeft. Huang is wel een échte hardwareman. Hij heeft Nvidia op de weg parallelprocessing gezet toen vrijwel niemand er nog in geloofde. En de afnemers van zijn kaarten obscure profs en assistenten waren aan uniefs.
Tot de echte vraagexplosie kwam met AGI. Bleek dat artificiële intelligentie plots massaal vraag creëerde naar massive parallel processing.
Maar bon, hardware is een zaak, software een ander. De nieuwe CEO weet weinig van AI-software. Ik denk dat het sowieso te laat is om nu nog zich from scratch in AI te lanceren of zelfs te herlanceren. Logisch dat hij AI-modellen inkoopt bij Google Deepmind. Maar hij gaat er zwaar voor betalen.
Bij deze.
Maar bon, Jensen Huang is ook een hardwareman. En zie wat die gerealiseerd heeft. Huang is wel een échte hardwareman. Hij heeft Nvidia op de weg parallelprocessing gezet toen vrijwel niemand er nog in geloofde. En de afnemers van zijn kaarten obscure profs en assistenten waren aan uniefs.
Tot de echte vraagexplosie kwam met AGI. Bleek dat artificiële intelligentie plots massaal vraag creëerde naar massive parallel processing.
Maar bon, hardware is een zaak, software een ander. De nieuwe CEO weet weinig van AI-software. Ik denk dat het sowieso te laat is om nu nog zich from scratch in AI te lanceren of zelfs te herlanceren. Logisch dat hij AI-modellen inkoopt bij Google Deepmind. Maar hij gaat er zwaar voor betalen.
Bij deze.
Apple channel Tailosive Tech vermeldde dat de nieuwe CEO met zijn team net de drijvende kracht is achter 'Apple Silicon' (de M-serie chips). De M1 debuteerde in de iPad Pro in 2021, toptoestel draait nog steeds als een tierelier. Of die chip al eerder in Mac computers zat weet ik niet. De huidige generatie chips is de M5, maar de M6 die voorzien zou zijn voor dit jaar loopt vertraging op door tekorten aan DRAM-geheugen (AI / datacenters).
Dat wantrouwen was er ook bij Cook. De visionair dood, de innovatie gestopt. Het was toen popuair on te schrijven: "Apple is doooomed!".
Diezelfde Cook deed de beurswaarde stijgen naar 4 BILJOEN. Dat is TRILLION in het Engels.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
Hij heeft vooral goed op de winkel en de bankrekening gelet; iPhone was er al, iPad ook zo goed als klaar toen Jobs overleed. Die producten zijn constant bijgeslepen terwijl er goed op werd gelet om de hoge marges te behouden.
Cook heeft voor mij 2 grote verdiensten nl de wearables (Apple Watch en AirPods) en de Apple services zoals Music, Pay etc.
De Vision Pro was een epische flop en Siri was in het begin al een lachertje en is dat nu nog steeds. Maar dan erger.
Of ze in Cupertino de AI boom (of bubble zo je wil) gemist hebben, zal nog moeten blijken maar de oorlogskas is groot genoeg. Musk heeft voor 60 mrd $ nu Cursor gekocht, een AI codeerplatform…
Cook heeft voor mij 2 grote verdiensten nl de wearables (Apple Watch en AirPods) en de Apple services zoals Music, Pay etc.
De Vision Pro was een epische flop en Siri was in het begin al een lachertje en is dat nu nog steeds. Maar dan erger.
Of ze in Cupertino de AI boom (of bubble zo je wil) gemist hebben, zal nog moeten blijken maar de oorlogskas is groot genoeg. Musk heeft voor 60 mrd $ nu Cursor gekocht, een AI codeerplatform…
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
De grootste bijdrage van Cook is operationele en logistieke excellentie. Cook is van origine een supply chain manager, dat wordt wel eens vergeten.
Je kunt een onderneming niet op dergelijke manier doen groeien puur door te teren op eerdere producten.
En Apple lijkt recent ook een nieuwe weg ingeslagen te zijn met producten die zeer aggressief geprijsd zijn, zonder dezelfde rommel te worden als de concurrentie. Denk aan Apple TV, Apple Music (Spotify zal weer prijzen verhogen - Apple niet), en recenter die Apple Neo.
Nog niet zo lang geleden vroegen ze 1000 euro voor een monitor stand, vandaag 700 euro voor een prima aluminium unibody laptop. En ze zijn in staat in zeer grote aantallen te leveren.
Apple leek ervoor te kozen om de geldverslindende AI-race links te laten liggen. Net zoals ze geen zoekmachine bouwden, kunnen ze leveranciers aanspreken (en tegen mekaar uitspelen) om de modellen te leveren als motor voor de toepassing op miljoenen toestellen.

Je kunt een onderneming niet op dergelijke manier doen groeien puur door te teren op eerdere producten.
En Apple lijkt recent ook een nieuwe weg ingeslagen te zijn met producten die zeer aggressief geprijsd zijn, zonder dezelfde rommel te worden als de concurrentie. Denk aan Apple TV, Apple Music (Spotify zal weer prijzen verhogen - Apple niet), en recenter die Apple Neo.
Nog niet zo lang geleden vroegen ze 1000 euro voor een monitor stand, vandaag 700 euro voor een prima aluminium unibody laptop. En ze zijn in staat in zeer grote aantallen te leveren.
Apple leek ervoor te kozen om de geldverslindende AI-race links te laten liggen. Net zoals ze geen zoekmachine bouwden, kunnen ze leveranciers aanspreken (en tegen mekaar uitspelen) om de modellen te leveren als motor voor de toepassing op miljoenen toestellen.