Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander Consumer bank
Misschien dan toch best eens contact opnemen om te vragen hoe je dat moet oplossen.
Zelfde probleem, zowel vanaf Argenta als Ketrade naar Santander,
Oplossing is om het NiET als instant betaling uit te voeren...
Beetje jammer, maar geen onoverkomelijk probleem; denk dat het idd te wijten is aan het feit dat de uitvoerende bank geen naamcontrole kan uitvoeren op een spaarrekening bij een andere bank
Wslk zal hetzelfde probleem zich dus ook voordoen bij een rechtstreekse storting op een spaarrekening bij een andere spaarbank en niet enkel Santander...
Oplossing is om het NiET als instant betaling uit te voeren...
Beetje jammer, maar geen onoverkomelijk probleem; denk dat het idd te wijten is aan het feit dat de uitvoerende bank geen naamcontrole kan uitvoeren op een spaarrekening bij een andere bank
Wslk zal hetzelfde probleem zich dus ook voordoen bij een rechtstreekse storting op een spaarrekening bij een andere spaarbank en niet enkel Santander...
Santander is een spaarbank zonder zichtrekeningen dus ze ondersteunen geen instantbetalingen. Er is geen verplichting om dat te ondersteunen voor spaarrekeningen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Zou het kunnen dat Santander voor het jaar 2025 te weinig roerende voorheffing automatisch heeft ingehouden op de spaarrekening?
Het lijkt er bij mij op dat het automatisch afgehouden bedrag (15%) berekend is op basis van een vrijstelling van €1050 euro ipv €1020.
Als ik niet mis ben, was het oorspronkelijk de bedoeling om €1050 als vrijstelling te hebben in 2025, maar is dat teruggebracht naar €1020.
Zijn er nog mensen die dit voor hebben of maak ik ergens een fout?
Het lijkt er bij mij op dat het automatisch afgehouden bedrag (15%) berekend is op basis van een vrijstelling van €1050 euro ipv €1020.
Als ik niet mis ben, was het oorspronkelijk de bedoeling om €1050 als vrijstelling te hebben in 2025, maar is dat teruggebracht naar €1020.
Zijn er nog mensen die dit voor hebben of maak ik ergens een fout?
Klopt, Heb het ook eens nagerekend en Santander heeft inderdaad gerekend met een vrijstelling van 1050 Euro terwijl dit 1020 zou moeten zijn.
Idem hier maar bij een andere bank. Deze stuurde me recent wel een mail om me hiervan op de hoogte te brengen. Samengevat: oorzaak ligt niet bij de bank, eerder werd 1050 euro vrijstelling vooropgesteld, pas ah einde vh jaar werd de 1020 euro officieel bevestigd en gepubliceerd - - > de ontvangen interesten tussen 1020 & 1050 euro moeten aangegeven worden in de personenbelasting omdat hier nog geen RV op werd ingehouden. Ik durf bijna te veronderstellen dat dit bij elke bank zo zal zijn...