Visakaart Argenta wordt Mastercard
Re: Visakaart Argenta wordt Mastercard
Bij mijn online bankieren van Argenta staat nu als status van mijn visa kaart "Wachtende aanvraag v. hernieuwing". Dan zal het wel niet al te lang meer duren zeker eer ik op de nieuwe mastercard moet? Dan heb ik 1 visa (andere bank) en 1 mastercard
Hoe zat dat weer met de afrekening van de Mastercard lag dat niet ergens rond de 13 of 14de van de maand?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dat klopt Vaganzza, bij mij zijn 13 en 14 de dagen dat de MC verrekend werd.
Bij mij heb ik daar nog niets van gemerkt.Vaganzza schreef:Bij mijn online bankieren van Argenta staat nu als status van mijn visa kaart "Wachtende aanvraag v. hernieuwing". Dan zal het wel niet al te lang meer duren zeker eer ik op de nieuwe mastercard moet? Dan heb ik 1 visa (andere bank) en 1 mastercardHoe zat dat weer met de afrekening van de Mastercard lag dat niet ergens rond de 13 of 14de van de maand?
Zou het kunnen dat ze rekening houden met de vervaldag van je Visa kaart ?
Bij mij is de vervaldag pas in 2013.
Ik hoop stiekum dat ze die dán pas zullen vervangen door een Mastercard.
Louise, ik vrees dat dat ijdele hoop zal zijn. Bij mij is een Visa vervangen die tot 2014 geldig was.
Mijne is geldig tot oktober 2013. Dus dat heeft er niets mee te maken.Louise schreef:Bij mij heb ik daar nog niets van gemerkt.Vaganzza schreef:Bij mijn online bankieren van Argenta staat nu als status van mijn visa kaart "Wachtende aanvraag v. hernieuwing". Dan zal het wel niet al te lang meer duren zeker eer ik op de nieuwe mastercard moet? Dan heb ik 1 visa (andere bank) en 1 mastercardHoe zat dat weer met de afrekening van de Mastercard lag dat niet ergens rond de 13 of 14de van de maand?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Wtf zijn mensen nu met 2 kredietkaarten
Ze zouden dat wettelijk moeten beperken tot max 1 kredietkaart per meerderjarige. Er zouden heel wat minder wanbetalers zijn
Spytig dat Europa de kant op gaat van de amerikanen. Krediet, krediet en nog eens krediet.... 
Visakaart Argenta wordt Mastercard
Ik weet zeker dat er hier genoeg mensen op het forum en ook daarbuiten heel goed overweg kunnen met twee of zelfs meer kredietkaarten. Die worden niet door iedereen gebruikt om zaken te kopen die ze anders niet zouden kunnen betalen.Sebastiaan1985 schreef:Wtf zijn mensen nu met 2 kredietkaartenZe zouden dat wettelijk moeten beperken tot max 1 kredietkaart per meerderjarige. Er zouden heel wat minder wanbetalers zijn
Spytig dat Europa de kant op gaat van de amerikanen. Krediet, krediet en nog eens krediet....
Ik heb vroeger ook nog twee kredietkaarten gehad en heb nog nooit een onbetaalde rekening gehad.
We weten natuurlijk allemaal dat er genoeg mensen zijn die niet overweg kunnen met krediet maar de kaarten verbieden is zeker geen oplossing, mensen vinden altijd manieren om aan geld op krediet te geraken.
Misschien een aanvulling:
Spaar en pluk actie geeft punten voor een betaling met masterkaart (ten minste 25 euro)
1 punt is 1 euro waard.
Ook de moeite voor mensen die toch gebruik maken van de master kaart
Spaar en pluk actie geeft punten voor een betaling met masterkaart (ten minste 25 euro)
1 punt is 1 euro waard.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Mensen die veel reizen weten dat wel.Sebastiaan1985 schreef:Wtf zijn mensen nu met 2 kredietkaartenZe zouden dat wettelijk moeten beperken tot max 1 kredietkaart per meerderjarige. Er zouden heel wat minder wanbetalers zijn
Wij hebben ook meerdere kredietkaarten en niets is handiger wanneer je regelmatig zowel dichte als verre reizen maakt.
Kredietlijnen zijn niet aan de kaarten gekoppeld.
Laat mensen die hun geld kunnen beheren zelf maar beslissen hoeveel kredietkaarten ze nemen.
roger schreef:Misschien een aanvulling:
1 punt is 1 euro waard.
Dit is hier al een hele tijd geleden voorbij gekomen en toe hebben velen de conclusie getrokken dat spaar en pluk een systeem is dat enkel maar aanzet tot het consumeren van zaken die je niet nodig hebt. Het bied volgens mij geen enkele toevoeging.
Helemaal eens met Wook. Met die bonnen wordt alleen maar geprobeerd je te doen kopen in bepaalde winkels. Hier gaan die dingen altijd direct bij het oud papier.
Heb toch een andere mening dan Wook over het aanzetten tot consumptie.
Het is natuurlijk juist dat master kaart die aktie doet om laten gebruik te maken van de master kaart.
Als gij eens rond kijkt wat allemaal kan aanzetten tot consumptie dan moet men een hele reeks dingen niet meer doen zoals
reklame kijken op TV, betaalkaarten gebruiken in de supermarkt, dag of weekbladen lezen, reklamebladen lezen,af afgeprijsde producten kopen, spaarpunten verzamelen, en ik kan nog een tijdje doorgaan. Al die zaken zetten aan tot consumeren.
Mijn stelling is dat het aan de consument is van de bepalen of hij/zij meegaat in de spaar en pluk actie.
In plaats van eerst naar een bankautomaat te gaan om geld af te halen om zijn aankopen te betalen in de winkel, is het evengoed mogelijk om met masterkaart rechtstreeks te betalen.
Dit spaart een trip naar een bankautomaat uit en brengt 1 euro op.
Logisch toch
Het is natuurlijk juist dat master kaart die aktie doet om laten gebruik te maken van de master kaart.
Als gij eens rond kijkt wat allemaal kan aanzetten tot consumptie dan moet men een hele reeks dingen niet meer doen zoals
reklame kijken op TV, betaalkaarten gebruiken in de supermarkt, dag of weekbladen lezen, reklamebladen lezen,af afgeprijsde producten kopen, spaarpunten verzamelen, en ik kan nog een tijdje doorgaan. Al die zaken zetten aan tot consumeren.
Mijn stelling is dat het aan de consument is van de bepalen of hij/zij meegaat in de spaar en pluk actie.
In plaats van eerst naar een bankautomaat te gaan om geld af te halen om zijn aankopen te betalen in de winkel, is het evengoed mogelijk om met masterkaart rechtstreeks te betalen.
Dit spaart een trip naar een bankautomaat uit en brengt 1 euro op.
Logisch toch
Inderdaad.relativity schreef:Mensen die veel reizen weten dat wel.Sebastiaan1985 schreef:Wtf zijn mensen nu met 2 kredietkaartenZe zouden dat wettelijk moeten beperken tot max 1 kredietkaart per meerderjarige. Er zouden heel wat minder wanbetalers zijn
Wij hebben ook meerdere kredietkaarten en niets is handiger wanneer je regelmatig zowel dichte als verre reizen maakt.
Kredietlijnen zijn niet aan de kaarten gekoppeld.
Laat mensen die hun geld kunnen beheren zelf maar beslissen hoeveel kredietkaarten ze nemen.
Heb een tijdje geleden mijn fortis visakaart opgezegd. Momenteel enkel nog db mastercard, ben nog aan het checken welke bijkomende kredietkaart te nemen.
Wel afgelopen weekend moest ik plots naar Engeland. Last minute betekent dus vrij hoge kost qua reis en logement, en ik kan je verzekeren dat het heel nipt is geweest met mijn titanium kaart.
Ik heb wel snel nog een overschrijving gedaan van mijn rabo spaarrekening, maar dat kwam er natuurlijk pas na het weekend op.
Soit, zo heel vaak zal dat nu ook niet gebeuren, maar is toch een kwestie van comfort.
Je krijgt dan gewoon een maandelijkse afrekening en kan dan tijdig je zichtrekening bevoorraden.
Het is bij mij in elk geval geen middel om geld uit te geven dat ik niet heb.
Ja, 't is al zover bij mij.Louise schreef:Bij mij heb ik daar nog niets van gemerkt.Vaganzza schreef:Bij mijn online bankieren van Argenta staat nu als status van mijn visa kaart "Wachtende aanvraag v. hernieuwing". Dan zal het wel niet al te lang meer duren zeker eer ik op de nieuwe mastercard moet? Dan heb ik 1 visa (andere bank) en 1 mastercardHoe zat dat weer met de afrekening van de Mastercard lag dat niet ergens rond de 13 of 14de van de maand?
Op mijn rekeninguittreksel staat dat ik mijn nieuwe kredietkaart mag afhalen vanaf 4 oktober tot ten laatste 1 maand later.
Pech Louise, voor wanneer was uw reis gepland?