Vivat Multi
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Vivat Multi
Vorige week kwam er iemand bij mij langs om een soort belegging uit te leggen.
Het gaat om een contract waarbij je een bepaald bedrag inlegt (bv. 5000 euro) en waarbij er 6 procent per jaar gegarandeerd wordt, niet meer, niet minder. Geen instap-, uitstap-, of beheerskosten.
https://www.multitalent.ag/blog/portfol ... /prestige/
Het is nog vrij nieuw, komt uit Duitsland, maar wordt hier sinds kort gepromoot.
Mij lijkt het wel interessant. Ze hebben goedkeuring van de BAFIN, de Duitse tegenhanger van het FSMA.
Wat denken jullie er van?
Het gaat om een contract waarbij je een bepaald bedrag inlegt (bv. 5000 euro) en waarbij er 6 procent per jaar gegarandeerd wordt, niet meer, niet minder. Geen instap-, uitstap-, of beheerskosten.
https://www.multitalent.ag/blog/portfol ... /prestige/
Het is nog vrij nieuw, komt uit Duitsland, maar wordt hier sinds kort gepromoot.
Mij lijkt het wel interessant. Ze hebben goedkeuring van de BAFIN, de Duitse tegenhanger van het FSMA.
Wat denken jullie er van?
Re: Vivat Multi
zeker dat het geen 6% per week is? 
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geen enkele betrouwbare instelling kan in de huidige marktomstandigheden 6% rendement garanderen.
-
anonymous
Allereerst zie ik op de webpagina: https://www.multitalent.ag/en/blog/port ... /prestige/
Heb even vlug de Info fiche bekeken:
Spreekt voor zich, denk ik?The acquisition of this investment product is associated with considerable risks and could lead to the complete loss of the invested capital.
Heb even vlug de Info fiche bekeken:
Vertaling: Aard van de investering: achtergestelde leningen2. Art der Vermögensanlage: Nachrangdarlehen
M.a.w. Totaal verlies is altijd een mogelijk risico?8.1. Maximales Risiko: Maximales Risiko: Für jeden Anleger besteht das Risiko geringerer,
verspäteter oder ganz entfallender Zinszahlungen sowie des Totalverlusts seiner Vermögensanlage.
Mijn Duits is niet zo perfect. Begrijp ik nu goed dat als de emittent insolvabel is, dat een curator de belegger kan verplichten er nog meer geld in te steken?Im Falle der Insolvenz der Emittentin kann der Anleger durch den Insolvenzverwalter verpflichtet werden, weiteres Kapital bis zur Erreichung der Zeichnungssumme insgesamt einzusetzen, auch wenn das eingesetzte Kapital teilweise oder vollständig verloren ist.
Ja, superbelegging, niet? Je kunt meer kapitaal verliezen dan je er hebt ingestoken.
Ik lees verder:
In plaats van Vivat Multi, zing liever van de uil vivat! (uit het liedje 'De uil die op de perenboom zat').
Ik lees verder:
Lijkt me op korte termijn allemaal niet zo zeker en waardevast.Wohin wird das Geld investiert?
Angebotenen Vermögensanlagen werden für folgende Anlageobjekte verwendet:
- NPL-Pakete mit besicherten und/oder unbesicherten Forderungen, also „non performing loans“ in Gestalt von „secured loans (besicherte Kreditforderungen)“ und „unsecured loans (unbesicherte Kreditforderungen)“
- An- und Verkauf von Immobilien/gesellschaftsrechtliche Beteiligung an Immobilienprojekten /Vergabe von partiarischen Darlehen an Projektgesellschaften
- Physisches Gold
In plaats van Vivat Multi, zing liever van de uil vivat! (uit het liedje 'De uil die op de perenboom zat').
"bis zur Erreichung der Zeichnungssumme" = tot de contractuele som bereikt is. Niet duidelijk of de contractuele som ook het bedrag is dat je belegt. Voor hetzelfde geld beleg je bvb 10.000 EUR maar teken je een contract waarbij je in kleine lettertjes een onderpand geeft dat 10x groter is. Duidelijk een product waar je kilometers vandaan wilt blijven. Puur bedrog.anonymous schreef: ↑11 juli 2017, 07:18Mijn Duits is niet zo perfect. Begrijp ik nu goed dat als de emittent insolvabel is, dat een curator de belegger kan verplichten er nog meer geld in te steken?Im Falle der Insolvenz der Emittentin kann der Anleger durch den Insolvenzverwalter verpflichtet werden, weiteres Kapital bis zur Erreichung der Zeichnungssumme insgesamt einzusetzen, auch wenn das eingesetzte Kapital teilweise oder vollständig verloren ist.
Wat dat verder betalen tot einddatum betreft vermoed ik dat dat op het volgende slaat:
Er kan op twee manieren belegd worden.
Ofwel steek je er een eenmalige som in die dan tussentijds rente opbrengt.
Ofwel steek je er een eenmalig kleinere som in en leg je maandelijks bv. 50 euro af tot einddatum. Ik vermoed dat die verplichting slaat op de 50 euro waartoe je je verbonden hebt tot einddatum.
Er kan op twee manieren belegd worden.
Ofwel steek je er een eenmalige som in die dan tussentijds rente opbrengt.
Ofwel steek je er een eenmalig kleinere som in en leg je maandelijks bv. 50 euro af tot einddatum. Ik vermoed dat die verplichting slaat op de 50 euro waartoe je je verbonden hebt tot einddatum.
-
anonymous9
Haha, beetje 'het volk' laten investeren in Non-Performing Loans. Ik zou me te pletter lachen als het niet zo zielig is.
Maar zo kan ik ook productjes in elkaar steken hoor... Dan kunt ge beter gewoon een ETF kopen met preferred shares in, zoals PGX...
Maar zo kan ik ook productjes in elkaar steken hoor... Dan kunt ge beter gewoon een ETF kopen met preferred shares in, zoals PGX...