VIX index
TIP
VIX index
Hey,
Ik denk eraan om een optie te nemen op de Volatility index (VIX) omdat ik chaotische tijden verwacht (cfr verkiezingen in VS).
Net contact opgenomen met mijn broker (BinckBank) en ze vertelden me dat ze de VIX index niet meer in hun gamma hebben omdat er enkele jaren geleden grote problemen met deze index waren en dat dit eigenlijk geen produkt is voor een particuliere belegger.
Wat denken jullie hiervan?
Ik denk eraan om een optie te nemen op de Volatility index (VIX) omdat ik chaotische tijden verwacht (cfr verkiezingen in VS).
Net contact opgenomen met mijn broker (BinckBank) en ze vertelden me dat ze de VIX index niet meer in hun gamma hebben omdat er enkele jaren geleden grote problemen met deze index waren en dat dit eigenlijk geen produkt is voor een particuliere belegger.
Wat denken jullie hiervan?
Re: VIX index
Als u volatiele beurzen verwacht moet u het aandeel flow traders eens bestuderen. Bij volatiele beurzen en hoge volumes maken ze gigantisch veel winst. Zoek de winst van de voorbije 2 kwartalen maar eens op.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous8
Neem dan gewoon opties op de S&P500 of de etf's, of op de nasdaq, wanneer het stormt zijn die zeer volatiel.
-
anonymous9
Dat klopt inderdaad. De VIX index is iets anders dan een aandelen-index. Het is er niet mee te vergelijken. De VIX wordt afgeleid uit de gemiddelde impliciete volatiliteit van opties op de S&P500 die binnen 30 dagen expireren. Als u een optie neemt op de VIX index is dat een derivaat op een derivaat. Dat zou ik ook niet zomaar durven riskeren.
Ik snap niet dat Flow Traders en Virtu Financial niet stijgen. Ze dalen gewoon mee met de markten.
Uit : https://trends.knack.be/economie/magazi ... 83277.html
Danny, wat te denken van de koersdaling van Flow Traders van 38 naar 24 euro? Ik verwachtte, gezien de volatiliteit, een ander koerspatroon.
Velen hebben zich blindgestaard op de spectaculaire volumestijgingen in het begin van de coronacrisis. Hoe hoger de handelsvolumes, hoe meer geld de marktmaker verdient. Maar tegenwoordig zijn de handelsvolumes eerder laag omdat, na een halfjaar beursdaling, de meeste beleggers niet meer handelen en afwachten tot de markten keren. Spectaculaire winsten zal het bedrijf nu zeker niet maken.