Vlaamse Energieleverancier
Re: Vlaamse Energieleverancier
Hallo,
Vandaag ingetekend voor gas bij Vlaamse Energieleverancier vanaf 01/01/2020 variabel voor 1 jaar ,ging zeer vlot en duidelijk.
Wat er met mijn huidige leverancier (Lampiris) aan de hand is weet ik niet , op vregtest is die nog redelijk goed maar op mijn eindfactuur is dat 350 euro meer.
Heb Lampiris de vregtest eens voorgeschoteld en zij bevestigen dat die gegevens niet kloppen , realiteit is +- 350 euro meer voor online contract.
Lampiris is overgenomen in 2018 en dat vertaald zich in hogere gasprijzen, met hoog eindfacturatie als gevolg.
Spijtig , was één van hun eerste klanten en was altijd tevreden.
Hopelijk is het gras echt mooier aan de overkant .
Vandaag ingetekend voor gas bij Vlaamse Energieleverancier vanaf 01/01/2020 variabel voor 1 jaar ,ging zeer vlot en duidelijk.
Wat er met mijn huidige leverancier (Lampiris) aan de hand is weet ik niet , op vregtest is die nog redelijk goed maar op mijn eindfactuur is dat 350 euro meer.
Heb Lampiris de vregtest eens voorgeschoteld en zij bevestigen dat die gegevens niet kloppen , realiteit is +- 350 euro meer voor online contract.
Lampiris is overgenomen in 2018 en dat vertaald zich in hogere gasprijzen, met hoog eindfacturatie als gevolg.
Spijtig , was één van hun eerste klanten en was altijd tevreden.
Hopelijk is het gras echt mooier aan de overkant .
Recent een onderhoud van de gasketel laten uitvoeren door een technieker van Lampiris.
Na het onderhoud was onze ketel stuk en hebben we een nieuwe ketel moeten plaatsen.
Lampiris stuurt een onderhoudsfactuur van 144 euro en beweert dat er een perfect onderhoud is gebeurd.
Niemand van Lampiris neemt contact op. Na 39 dagen sturen ze een mailtje dat er geen creditnota wordt opgemaakt en dat ik geacht wordt de factuur te betalen.
Nog iemand zo leuke ervaringen met Lampiris ?
Na het onderhoud was onze ketel stuk en hebben we een nieuwe ketel moeten plaatsen.
Lampiris stuurt een onderhoudsfactuur van 144 euro en beweert dat er een perfect onderhoud is gebeurd.
Niemand van Lampiris neemt contact op. Na 39 dagen sturen ze een mailtje dat er geen creditnota wordt opgemaakt en dat ik geacht wordt de factuur te betalen.
Nog iemand zo leuke ervaringen met Lampiris ?
Hier ook een onaangename verrassing, blijkbaar wordt je na een jaar automatisch op een duurder product gezet:
Product: Aardgas variabel 1 jaar (Tariefkaart) vanaf 01/02/2020 tot 01/02/2021
Product: Gas (Tariefkaart) vanaf 01/02/2021
Product: Groen variabel 1 jaar (Tariefkaart) vanaf 01/02/2020 tot 01/02/2021
Product: Groene stroom (Tariefkaart) vanaf 01/02/2021
tariefkaarten:
Groen variabel 1 jaar Vaste vergoeding: 20 €/jaar Groene stroom: 5,63 €cent/kWh
Gas variabel 1 jaar Vaste vergoeding: 20 €/jaar Aardgas: 1,84 €cent/kWh
Groene stroom Vaste vergoeding: 40 €/jaar Groene stroom: 6,26 €cent/kWh
Gas Vaste vergoeding: 40 €/jaar Aardgas: 2,27 €cent/kWh
tariefkaarten:
Na 1 jaar dus veranderen van leverancier
Dat is bij Elegant ook zo. Na 1 jaar moet je daar in feite verdwijnen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ook bij Mega passen ze die praktijk toe!
Vorig jaar lieten wij ook een onderhoud uitvoeren door een technieker van lampiris, althans door hen gestuurd.
Gelukkig bleven wij ter plaatse als die bezig was. Nu begon die de behuizing te verwijderen, en daarna begon die de verbrandingskamer open te schroeven. Die is echter verzegeld, rond de bouten zit een metalen klepje om te vermijden dat je er een sleutel op kan zetten. Toen begon hij die klepjes te verwijderen, maar wij wisten van een vorig onderhoud, dat dat dus absoluut niet mag. Wij begonnen te protesteren, en toen begon die zelf ook te twijfelen. Hij moest bellen naar een collega en die bevestigde dat dat inderdaad niet mag, en niet nodig is.
Wij hebben hem toen gevraagd om direct te stoppen en weg te gaan, wat hij ook deed. We hebben niets getekend, en ook geen factuur gekregen.
Maar zo'n technieker gestuurd door een leverancier, komt bij ons niet meer binnen..
Gelukkig bleven wij ter plaatse als die bezig was. Nu begon die de behuizing te verwijderen, en daarna begon die de verbrandingskamer open te schroeven. Die is echter verzegeld, rond de bouten zit een metalen klepje om te vermijden dat je er een sleutel op kan zetten. Toen begon hij die klepjes te verwijderen, maar wij wisten van een vorig onderhoud, dat dat dus absoluut niet mag. Wij begonnen te protesteren, en toen begon die zelf ook te twijfelen. Hij moest bellen naar een collega en die bevestigde dat dat inderdaad niet mag, en niet nodig is.
Wij hebben hem toen gevraagd om direct te stoppen en weg te gaan, wat hij ook deed. We hebben niets getekend, en ook geen factuur gekregen.
Maar zo'n technieker gestuurd door een leverancier, komt bij ons niet meer binnen..
Ik bekijk elk kwartaal of er geen abnormale verhoging is anders schakel ik maand nadien over.
Ik had dat ook gemerkt toen ik naar hen overstapte en heb daarvoor naar hen gebeld. Ze hebben mij verzekerd dat ik na dat jaar gewoon terug kon overschakelen naar een ander tariefplan als ik dat wou. Dus men hoeft niet per sé na een jaar van leverancier te veranderen dan. Je moet het wel zelf in de gaten houden en ze rekenen wellicht op mensen die niet op die dingen letten en dan na een jaar op een duurder tariefplan gezet worden (wat wel flauw is maar blijkbaar bij velen zo is als ik de reacties zie).Alex4 schreef: ↑10 januari 2020, 09:42 Hier ook een onaangename verrassing, blijkbaar wordt je na een jaar automatisch op een duurder product gezet:
Je kan elk jaar inschrijven voor de groepsaankoop gas & elek van je provincie. Dan zit je steeds aan het beste tarief, en je moet er zelf haast niets voor doen.
LOL geloof je dat echt dat je aan het beste tarief zit met de groepsaankoop?
1/ De beste prijs hangt af van je verbruik. De groepsaankoop is een aanbod voor iedereen.
2/ Niet alle leveranciers doen mee
3/ Je kan meestal zelf betere aanbiedingen vinden dan de groepsaankoop
1/ De beste prijs hangt af van je verbruik. De groepsaankoop is een aanbod voor iedereen.
2/ Niet alle leveranciers doen mee
3/ Je kan meestal zelf betere aanbiedingen vinden dan de groepsaankoop
Als je telkens met de groepsaankopen meedoet, ben je toch steeds bij de goedkoopste contracten. Het kan best zijn dat er enkele leveranciers nog een fractie goedkoper zijn, maar het loont de moeite niet; alles in het oog houden en zelf regelen, loont niet voor die paar centen.
Ik ben vorige week ook overgeschakeld en merkte hetzelfde.Alex4 schreef: ↑10 januari 2020, 09:42 Hier ook een onaangename verrassing, blijkbaar wordt je na een jaar automatisch op een duurder product gezet:
tariefkaarten:
De tariefkaarten van die producten waar je na een jaar naar omgezet word, zijn zelfs niet publiek op de website beschikbaar:
Smerige manier van zaken doen.
Bij mij staat het al ingepland in de agenda voor december 2020 om opnieuw te gaan vergelijken.
Voor mensen met zonnepanelen zou ik ecopower aanraden als leverancier electriciteit, tenminste als je een nulverbruik hebt.
Voor gas, elke zes maanden wijzigen. Je krijgt dan telkens een soort 'smeekbede' van je huidige gasleverancier om toch maar bij hen te blijven, met telkens een cadeau van 15€. Dat bedrag wordt dan afgetrokken van je eindfactuur.
Voor gas, elke zes maanden wijzigen. Je krijgt dan telkens een soort 'smeekbede' van je huidige gasleverancier om toch maar bij hen te blijven, met telkens een cadeau van 15€. Dat bedrag wordt dan afgetrokken van je eindfactuur.