Vlaamse parlementairen schieten zichzelf in de voet
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Vlaamse parlementairen schieten zichzelf in de voet
Ik verkoop niets.
Ik geef enkel mijn mening, die ik mogelijks zal bijstellen al naargelang ik nieuwe elementen aangereikt krijg.
Maar blijkbaar moet ik die nieuwe elementen niet van jou verwachten dus ...
Ik geef enkel mijn mening, die ik mogelijks zal bijstellen al naargelang ik nieuwe elementen aangereikt krijg.
Maar blijkbaar moet ik die nieuwe elementen niet van jou verwachten dus ...
Zalig zijn de armen van geest, en laat ze in vreugde leven.. Amen..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat EarthNvstr1 bedoelt dat aanwezig zijn niet per definitie wilt zeggen dat je ook hard aan het werken zijt.ludo schreef: ↑21 september 2021, 21:23Gy keurt dat precies nog goed dat voklsvertegenwoordigers pakken poen verdienen, niet aanwezig moeten zijn op het parlement, en dat ze al meer dan 1 jaar ziek ((als zelfstandige )) zijn op de kap van de werkende burger, Ja man,,, goe bezig. gy... in tegenstelling tot gewone werknemers die wel op hun werk moeten zijn, anders onwettig afwezig enz; enz;EarthNvstr1 schreef: ↑21 september 2021, 20:31
We gaan onze werknemers toch niet afrekenen op de "aanwezigheid" neem ik aan ?!?
N.m.i. zijn er andere "parameters" die veel belangrijker zijn.
Wat ik altijd raar vind is dat men nooit kraait over die voetballers die miljoenen verdienen en amper sociale bijdragen betalen maar ohhhh weeee als een ceo of politicus meer verdient dan zijn arbeiders of de gewone mens.
Ik ken genoeg gewone mensen die op de ziekenkas zitten bij ene werkgever en bij een andere in het zwart gaan bijklussen….
Iemand van het parlement heeft een voorbeeldfunctie, de burger betaald die zijn wedde.. en nog geen klein beetje.. Het is dan ook ongehoord dat ze fraude laat plegen door een door haar gekende arts,
een controle dokter sturen gaat en mag niet..
<<moet je eens proberen als gewone werknemer.. ... .
een controle dokter sturen gaat en mag niet..
<<moet je eens proberen als gewone werknemer.. ... .
-
- Full Member
- Contacteer:
Niets belet u om deze mensen aan te geven bij de fiscus ipv dit hier te vermelden op een forum...
In ons fiscaal systeem zijn er vooral veel te veel uitzonderingen... En daarom hebben we ook veel ambtenaren nodig om dit te controleren... Laat ons ons vooral focussen op een simpel en transparant fiscaal stelsel.
Maar ja ons kent ons en het gelobby in België is enorm, dus dat komt er nooit van...
In ons fiscaal systeem zijn er vooral veel te veel uitzonderingen... En daarom hebben we ook veel ambtenaren nodig om dit te controleren... Laat ons ons vooral focussen op een simpel en transparant fiscaal stelsel.
Maar ja ons kent ons en het gelobby in België is enorm, dus dat komt er nooit van...
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik haalde dat voorbeeld aan omdat het over hetzelfde gaat als ons vriendin. Ge(Mis)bruik maken van onze sociale zekerheid.
Van mij doen ze wat ze willen, ik ga nooit iemand aangeven. Maar als je niet bijdraagt, moet je ook niet klagen over een laag pensioentje.
Ik ben ook voorstander van een vlaktaks. Maar ja dat klinkt alsof de rijken niet meer moeten bijdragen he!
Veel vergeten wel dat veel van die rijken er wel voor zorgen dat hun netto belastbaar inkomen in de personenbelasting niet te hoog is. Een vlaktaks van 25% op je bruto-inkomen is nog altijd veel meer dan de meeste hun gemiddelde aanslagvoet
Van mij doen ze wat ze willen, ik ga nooit iemand aangeven. Maar als je niet bijdraagt, moet je ook niet klagen over een laag pensioentje.
Ik ben ook voorstander van een vlaktaks. Maar ja dat klinkt alsof de rijken niet meer moeten bijdragen he!
Veel vergeten wel dat veel van die rijken er wel voor zorgen dat hun netto belastbaar inkomen in de personenbelasting niet te hoog is. Een vlaktaks van 25% op je bruto-inkomen is nog altijd veel meer dan de meeste hun gemiddelde aanslagvoet
Er mag toch enige minimumvereiste bestaan om een loon te krijgen?
Aanwezigheid is daar toch 1 van, zoals in bovenstaand voorbeeld, beste kuisvrouw ter wereld die nooit opdaagt bij u thuis zal u doen leven in een stal als je het niet zelf opruimt.
En ondertussen betaal je ze verder?
Dan ben ik graag de beste vuilnisophaler in belgie, geef mij maar dat loon, ik filosofeer over mijn werk in mijn luie zetel thuis. Ik vertel u af en toe hoe ik het ga doen maar de berg voor uw deur wordt groter.
Mag men dan niets meer verwachten in ruil voor loon? Politiekers inclusief?
Aanwezigheid is daar toch 1 van, zoals in bovenstaand voorbeeld, beste kuisvrouw ter wereld die nooit opdaagt bij u thuis zal u doen leven in een stal als je het niet zelf opruimt.
En ondertussen betaal je ze verder?
Dan ben ik graag de beste vuilnisophaler in belgie, geef mij maar dat loon, ik filosofeer over mijn werk in mijn luie zetel thuis. Ik vertel u af en toe hoe ik het ga doen maar de berg voor uw deur wordt groter.
Mag men dan niets meer verwachten in ruil voor loon? Politiekers inclusief?
Zou er maar 1 van de 124 Vlaamse parlementsleden zijn dat zware misbruiken pleegt?
Is er geen auditdienst die zoiets onderzoekt?
Naar Nederlandse verhouding zouden we in Vlaanderen genoeg hebben aan 60 parlementsleden.

Is er geen auditdienst die zoiets onderzoekt?
Naar Nederlandse verhouding zouden we in Vlaanderen genoeg hebben aan 60 parlementsleden.
-
- Verbannen Gebruiker
Ludo, tijd om terug wakker te worden. Blijkbaar ben je ergens in het verleden stil blijven staan.

Een groot deel van de werknemers moet al lang niet meer fysiek op hun werk verschijnen of er gewoon aanwezig zijn om hun loon uitbetaald te krijgen.
De geleverde prestaties van een werknemer zijn ook al lang niet meer afhankelijk van louter zijn of haar fysieke aanwezigheid. Integendeel zelfs.
Er zijn werknemers, werkgevers (die meestal ook nog iemands werknemer zijn) en zelfstandigheden die meer en minder verdienen dan een volksvertegenwoordiger. Ben je niet tevreden over je huidige status staat het, gelukkig, nog iedereen vrij van status te veranderen of toch tenminste hiernaar te streven. Dat is veel productiever dan in een hoekje te zitten mopperen over de vermeende voordelen van de ander.
Er zijn zelfs voorbeelden van gewone werknemers (hoe zou jij een bandwerker anders omschrijven?) die het ook tot volksvertegenwoordiger gebracht hebben. Maar niet door alleen wat achter hun klavier zitten te mopperen over de voordelen van anderen.
En in iedere beroepscategorie, van hoog tot laag, heb je mensen die gewoon hun job doen, meer presteren dan waarvoor ze eigenlijk betaald worden of ondermaats presteren. Maar dat heeft al lang niets meer te maken met hun fysieke aanwezigheid op een bepaalde plaats.
de politici oogsten nu wat ze gezaaid hebben met al hun BV's die er niks van gebakken hebben en die enkel in het parlement kwamen zitten voor de poen. Dit ten koste van de "echte parlementairen" (ik geloof echt dat die nog bestaan).
Door die leegaards is nu een ziekteregeling, waar ge niks kunt tegen hebben als het over echte ziekt gaat, minder interessant geworden.
Deze die voor stemmen gaan er van uit natuurlijk dat ze zelf niet zwaar ziek zullen worden. Zoals ik al eerder zei, zwaar ziek zijn is geen pretje en dan word je nog financieel gestraft.
Ik spreek mij niet uit over de grootte van de wedden maar het gaat mij eerder over het princiepe dat (echt) zieke parlementairen gestraft worden door dat allegaartje van profiteurs.
Door die leegaards is nu een ziekteregeling, waar ge niks kunt tegen hebben als het over echte ziekt gaat, minder interessant geworden.
Deze die voor stemmen gaan er van uit natuurlijk dat ze zelf niet zwaar ziek zullen worden. Zoals ik al eerder zei, zwaar ziek zijn is geen pretje en dan word je nog financieel gestraft.
Ik spreek mij niet uit over de grootte van de wedden maar het gaat mij eerder over het princiepe dat (echt) zieke parlementairen gestraft worden door dat allegaartje van profiteurs.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Dat zal dan enkel door de Corona maatregels zijn dat ze thuiswerken. En, hun pc is zo ingesteld dat de meeste werkgevers precies kunnen zien wanneer ze inloggen, hun pauze's enz. Big Brother Is Still Watching..David_DeWa schreef: ↑22 september 2021, 09:25Ludo, tijd om terug wakker te worden. Blijkbaar ben je ergens in het verleden stil blijven staan.![]()
Een groot deel van de werknemers moet al lang niet meer fysiek op hun werk verschijnen of er gewoon aanwezig zijn om hun loon uitbetaald te krijgen.
De geleverde prestaties van een werknemer zijn ook al lang niet meer afhankelijk van louter zijn of haar fysieke aanwezigheid. Integendeel zelfs.
Er zijn werknemers, werkgevers (die meestal ook nog iemands werknemer zijn) en zelfstandigheden die meer en minder verdienen dan een volksvertegenwoordiger. Ben je niet tevreden over je huidige status staat het, gelukkig, nog iedereen vrij van status te veranderen of toch tenminste hiernaar te streven. Dat is veel productiever dan in een hoekje te zitten mopperen over de vermeende voordelen van de ander.
Er zijn zelfs voorbeelden van gewone werknemers (hoe zou jij een bandwerker anders omschrijven?) die het ook tot volksvertegenwoordiger gebracht hebben. Maar niet door alleen wat achter hun klavier zitten te mopperen over de voordelen van anderen.
En in iedere beroepscategorie, van hoog tot laag, heb je mensen die gewoon hun job doen, meer presteren dan waarvoor ze eigenlijk betaald worden of ondermaats presteren. Maar dat heeft al lang niets meer te maken met hun fysieke aanwezigheid op een bepaalde plaats.
Vertegenwoordigers die de baan doen, moeten hun quota halen,of t'is bonje...
Het volk is weeral happy.
Moesten ze nu eens hun opstap vergoeding laten vallen dat zou pas nieuws zijn.
Praat over de kleintjes en zwijg over de grote sommen.
Estate Guru believer.
Dat de bevolking eens in opstand komt en laten horen dat hun vergoedingen buiten alle redelijke proportie zijn..
En misschien het dure koningshuis eens onder de loup nemen,, dat kost poen genoeg..
En misschien het dure koningshuis eens onder de loup nemen,, dat kost poen genoeg..