Vlaamse parlementairen schieten zichzelf in de voet
Vlaamse parlementairen schieten zichzelf in de voet
Onze vlaamse parlementairen, bang van publieke opinie, ik bedoel de kranten zullen zichzelf in de voet schieten bij ziekte. 40% wedde er af. Ze moeten het zelf weten natuurlijk, maar voor mij hoeft het niet; ze mogen 100% houden op voorwaarde dat ze dan echt ziek zijn. Dat er dus controle komt.
Blijkbaar hebben ze liever 40% er af dan dat er controle komt. Ofwel is het zo dat er amper ziektemeldingen zijn omdat zij toch nooit moeten aanwezig zijn en dus toch kunnen thuis blijven wanneer ze dat willen.
Maar uiteindelijk zal het weer de parlementair zijn, geconfronteerd met een erge ziekte, zoals kanker, die de pineut zal zijn. De echte zieken worden gestraft....zoals altijd.
Blijkbaar hebben ze liever 40% er af dan dat er controle komt. Ofwel is het zo dat er amper ziektemeldingen zijn omdat zij toch nooit moeten aanwezig zijn en dus toch kunnen thuis blijven wanneer ze dat willen.
Maar uiteindelijk zal het weer de parlementair zijn, geconfronteerd met een erge ziekte, zoals kanker, die de pineut zal zijn. De echte zieken worden gestraft....zoals altijd.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: Vlaamse parlementairen schieten zichzelf in de voet
Het is natuurlijk een imago dossier. Alweer de politiek die zelf haar eigen regeltjes maakt en "meer" mag dan de voetvolk. Daarnaast hebben ze al een vet loon van €6.000 netto wat voor de overgrote meerderheid van de belgen onhaalbaar is om ooit te verdienen.
Op zich vind ik het dus maar "eerlijk" dat dit er komt en natuurlijk een pak beter als dit gekoppeld wordt aan een controle arts. Ook dat is opnieuw iets wat ik in de privé over de vloer kan krijgen als men aanvoelt dat ik hier misbruik van zou maken.
De staatskas zal er niet rijk van worden, maar het zijn zulke dossiers dat wel lang en breed in de media komen en waar mensen gelukkig van worden (en minder denken aan de problemen die ons wel miljoenen / miljarden kosten).
Aan de andere kant (en dan begrijp ik wel waarom die regels origineel zo gemaakt zijn), die persoon is verkozen. Voor hetzelfde geld is dit iemand die "tegen de stroom in vaart" en die de nadere politici liever kwijt zijn en bijgevolg willen buiten pesten. Is volgens mij ook meteen de reden waarom men haar niet kan "ontslaan", ze is nu eenmaal verkozen, onschuldig tot schuldig bevonden en politiek beschermd.
Op zich vind ik het dus maar "eerlijk" dat dit er komt en natuurlijk een pak beter als dit gekoppeld wordt aan een controle arts. Ook dat is opnieuw iets wat ik in de privé over de vloer kan krijgen als men aanvoelt dat ik hier misbruik van zou maken.
De staatskas zal er niet rijk van worden, maar het zijn zulke dossiers dat wel lang en breed in de media komen en waar mensen gelukkig van worden (en minder denken aan de problemen die ons wel miljoenen / miljarden kosten).
Aan de andere kant (en dan begrijp ik wel waarom die regels origineel zo gemaakt zijn), die persoon is verkozen. Voor hetzelfde geld is dit iemand die "tegen de stroom in vaart" en die de nadere politici liever kwijt zijn en bijgevolg willen buiten pesten. Is volgens mij ook meteen de reden waarom men haar niet kan "ontslaan", ze is nu eenmaal verkozen, onschuldig tot schuldig bevonden en politiek beschermd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Grootste vraag is """ Waarom moeten die 6000 euro netto/maand verdienen??? """
Wat zijn zij méér dan een doordebandse arbeider :: electrieker - bouwvakker - dakwerker enz. enz.
?
Zijn er veel die zelfs nog geen volwaardig diploma aan de overheid hebben..
Wat zijn zij méér dan een doordebandse arbeider :: electrieker - bouwvakker - dakwerker enz. enz.
Zijn er veel die zelfs nog geen volwaardig diploma aan de overheid hebben..
Werken zelden fulltime in parlement, waarom dan ook geen parttime of halftime loon?
Bij alle live uitzendingen leeg parlement te zien en dat is dan nog wanneer enkele mediageilen zeker komen opdagen!
Bij alle live uitzendingen leeg parlement te zien en dat is dan nog wanneer enkele mediageilen zeker komen opdagen!
Aanwezigheidslijst bij opkomst in parlement is niet goedgekeurd geweest... ..
Met 60% van hun loon zijnde 3.600 netto zijn ze nog dik en vet betaald om niks te doen..
Gewoon schandalig.. Dit is niet de gedachtengang van het volk...
Zij hebben geen vangnet,is de argumentatie, maar geen enkele zelfstandige heeft die.
Zelfstandige worden is een vrije keuze.. anders moet je voor een baas gaan werken in loondienst..
Laatst gewijzigd door ludo op 21 september 2021, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
We gaan onze volksvertegenwoordigers toch niet afrekenen op de "aanwezigheid" neem ik aan ?!?
N.m.i. zijn er andere "parameters" die veel belangrijker zijn.
Zou in elk geval niet slecht zijn, Gewone werknemers moeten ook op hun werk verschijnen of aanwezig zijn.. en die verdienen een pak minder..EarthNvstr1 schreef: ↑21 september 2021, 20:24 We gaan onze volksvertegenwoordigers toch niet afrekenen op de "aanwezigheid" neem ik aan ?!?
Laatst gewijzigd door ludo op 21 september 2021, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
We gaan onze werknemers toch niet afrekenen op de "aanwezigheid" neem ik aan ?!?ludo schreef: ↑21 september 2021, 20:29Zou in elk geval niet slecht zijn, Gewone werknemers moeten ook op hun werk verschijnen of aanwezig zijn.. en die verdienen een pak minder..EarthNvstr1 schreef: ↑21 september 2021, 20:24 We gaan onze volksvertegenwoordigers toch niet afrekenen op de "aanwezigheid" neem ik aan ?!?
Gy keurt dat precies nog goed dat voklsvertegenwoordigers pakken poen verdienen, niet aanwezig moeten zijn op het parlement, en dat ze al meer dan 1 jaar ziek ((als zelfstandige )) zijn op de kap van de werkende burger, Ja man,,, goe bezig. gy... in tegenstelling tot gewone werknemers die wel op hun werk moeten zijn, anders onwettig afwezig enz; enz;
Laatst gewijzigd door ludo op 21 september 2021, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Gy leest precies niet goed, of gy leest niet alles, of gy trekt conclusies op basis van één uitspraak.
Edit: misschien moet gy eens proberen te begrypen wat ik probeer duidelijk te maken
Edit 2: of misschien moet ik proberen om het nog duidelijker te maken wat ik probeer duidelijk te maken
Edit: misschien moet gy eens proberen te begrypen wat ik probeer duidelijk te maken
Edit 2: of misschien moet ik proberen om het nog duidelijker te maken wat ik probeer duidelijk te maken
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 september 2021, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zegt 2 keer hetzelfde ;;
Volksvertegenworrdiger niet afrekenen op hun aanwezigheid
Werknemers niet afrekenen op hun aanwezigheid..
Wat is't nu??
Er is maar één parameter, de juiste man op de juiste job.; ni meer ni minder, en hij moet zijn job doen waarvoor hij vergoed wordt.
Volksvertegenworrdiger niet afrekenen op hun aanwezigheid
Werknemers niet afrekenen op hun aanwezigheid..
Wat is't nu??
Er is maar één parameter, de juiste man op de juiste job.; ni meer ni minder, en hij moet zijn job doen waarvoor hij vergoed wordt.
Laatst gewijzigd door ludo op 21 september 2021, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wel... dat leek mij toch duidelijk: geen van beide.
Das de grootste flauwe kul die ik deez week al gehoord heb.; man man man
Jij hebt morgen de beste poetsvrouw, maar die is nu een heel jaar ziek, en jij gaat die haar loon dan doorbetalen???
Jij hebt morgen de beste poetsvrouw, maar die is nu een heel jaar ziek, en jij gaat die haar loon dan doorbetalen???
Laatst gewijzigd door ludo op 21 september 2021, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ok, ik respecteer uw mening.
Waarom vind je dat ?
Waarom vind je dat ?
omdat het flauwe kul is dat je verkoopt..