vlaamse regering
vlaamse regering
Weet niet hoe NVA (in dit geval Diependale) sommige punten welke de bouwliga promoot zo maar overneemt. Deze namiddag, zoals gewoonlijk, een redelijke fietstocht gemaakt en hierbij nog relatief veel charmehuisjes gezien. Dit gaat ALLEMAAL verdwijnen de komende jaren als dien pipo zijn zin van benoveren verder wil doordrijven (al zijn er ook blauwe welke meeheulen). Zal dit voor de bouwliga, onder de mom van het moet van europa, wel niet voor niks gedaan hebben. Vraag me af hoe we die kunnen stoppen. Hij weet echt niet waarmee hij bezig is, + al het geld dat dit zal kosten. Te zot om los te lopen!!!
Het pittoreske, welke we nu vinden in onze landschappen, zal gewoon verdwijnen (samen met ons???).
Het pittoreske, welke we nu vinden in onze landschappen, zal gewoon verdwijnen (samen met ons???).
Re: vlaamse regering
De ene ziet een probleem voor zichzelf.E10ne schreef: ↑22 mei 2022, 18:37 Weet niet hoe NVA (in dit geval Diependale) sommige punten welke de bouwliga promoot zo maar overneemt. Deze namiddag, zoals gewoonlijk, een redelijke fietstocht gemaakt en hierbij nog relatief veel charmehuisjes gezien. Dit gaat ALLEMAAL verdwijnen de komende jaren als dien pipo zijn zin van benoveren verder wil doordrijven (al zijn er ook blauwe welke meeheulen). Zal dit voor de bouwliga, onder de mom van het moet van europa, wel niet voor niks gedaan hebben. Vraag me af hoe we die kunnen stoppen. Hij weet echt niet waarmee hij bezig is, + al het geld dat dit zal kosten. Te zot om los te lopen!!!
Vele anderen zien geen probleem.
Of het beleid (zoals in de zevende dag) het goede is?
Een beleid staat los van het individu met zijn voor en tegenstanders.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
't Is maar wat iemand "pittoresk" vind. Bv.: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200320_04896439
Vind dit zo'n beetje hetzelfde als iets dat gewoon versleten is dan maar "rustiek" noemen, dat klinkt beter.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... 33ca89e270
Hoe groter mijn kabinet, hoe meer macht? Nieuwe politieke zeden en gewoonten ten spijt, lijkt dat nog steeds de redenering in de Wetstraat. Cijfers van de Vlaamse en Brusselse regeringen, over het aantal kabinetsleden voor hun ministers, schetsen een bijzonder kwalijk beeld: zowel bij Jambon I als Vervoort III zijn de budgetten voor medewerkers het afgelopen jaar weer gestegen. Met 340 kabinetsmedewerkers heeft de regering van het Brussels Gewest zelfs een belachelijk groot waterhoofd. Maar ook de coalitie van Jan Jambon (N-VA) heeft steeds grotere kabinetten, daar zit men nu aan 288 medewerkers: een forse stijging. Federaal had Vivaldi bij de start liefst 838 kabinetsmedewerkers, een stijging van het budget van 25 procent. De oppositie dringt daar aan op een update van die cijfers, maar die krijgt ze voorlopig niet.
Hoe groter mijn kabinet, hoe meer macht? Nieuwe politieke zeden en gewoonten ten spijt, lijkt dat nog steeds de redenering in de Wetstraat. Cijfers van de Vlaamse en Brusselse regeringen, over het aantal kabinetsleden voor hun ministers, schetsen een bijzonder kwalijk beeld: zowel bij Jambon I als Vervoort III zijn de budgetten voor medewerkers het afgelopen jaar weer gestegen. Met 340 kabinetsmedewerkers heeft de regering van het Brussels Gewest zelfs een belachelijk groot waterhoofd. Maar ook de coalitie van Jan Jambon (N-VA) heeft steeds grotere kabinetten, daar zit men nu aan 288 medewerkers: een forse stijging. Federaal had Vivaldi bij de start liefst 838 kabinetsmedewerkers, een stijging van het budget van 25 procent. De oppositie dringt daar aan op een update van die cijfers, maar die krijgt ze voorlopig niet.
Is het niet hypocriet dat het Onderwijs van de overheid maatregelen verwachten om de kwaliteit van het onderwijs op te krikken en dat wanneer de overheid maatregelen neemt (de eindtermen van Ben Weyts), het Onderwijs daartegen in proces gaat (vernietiging door het Grondwettelijk Hof) onder het mom van vrijheid van onderwijs? Als ze zo vrij willen zijn dat ze dan zelf zorgen voor betere kwaliteit.
Het is niet omdat je de eindtermen aanpast dat het niveau van de afgestudeerden vanzelf zal stijgen. Wat ben je met ambitieuze eindtermen als:
- er lessen moeten geschrapt worden omdat er onvoldoende leerkrachten zijn?
- de leerkrachten steeds minder van hun tijd beschikbaar hebben om met hun kernopdracht (lesgeven) bezig te zijn?
- er lessen moeten geschrapt worden omdat er onvoldoende leerkrachten zijn?
- de leerkrachten steeds minder van hun tijd beschikbaar hebben om met hun kernopdracht (lesgeven) bezig te zijn?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ben je werkzaam in het onderwijs ? Heb je enige kennis betreffende de reglementering, eindtermen en de specificiteit van het onderwijs ?
Indien ja : ga gerust verder de discussie aan, je "mening" en kennis kan veel bijdragen tot deze discussie.
Indien nee : dan heb je totaal geen idee waarover het gaat en doet je "mening" totaal niet ter zake.
Je mag een "mening" over iets hebben maar dan moet je weten waarover je bezig bent.
Ik heb bijvoorbeeld ook geen mening over de veiligheid van de kerncentrales : ik werk er niet, ken niemand die er werkt en heb geen theoretische en/of praktische kennis over dat werkveld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat sluit n.m.i. niet uit dat je daar een mening over kan hebben. Maar dat *moet* inderdaad niet.Gebruikersnaam2 schreef: ↑17 juni 2022, 18:41 Ik heb bijvoorbeeld ook geen mening over de veiligheid van de kerncentrales : ik werk er niet, ken niemand die er werkt en heb geen theoretische en/of praktische kennis over dat werkveld.
Vecht je mee in de oorlog in Oekraïne? Ken je mensen die daar wonen? Heb je een militaire opleiding genoten of ben je militair?
Indien ja : post gerust in het draadje over de oorlog in Oekraïne, je "mening" en kennis kan veel bijdragen tot de discussie daar.
Indien nee : dan heb je totaal geen idee waarover het gaat en doet je "mening" totaal niet ter zake.
Je mag een "mening" over iets hebben maar dan moet je weten waarover je bezig bent.
Mag je een mening over muziek hebben wanneer je geen muzikant bent? Over een film wanneer je zelf geen films maakt? Enzovoort.
Indien ja : post gerust in het draadje over de oorlog in Oekraïne, je "mening" en kennis kan veel bijdragen tot de discussie daar.
Mag je een mening over muziek hebben wanneer je geen muzikant bent? Over een film wanneer je zelf geen films maakt? Enzovoort.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee. (gewoon mijn mening)Yaris schreef: ↑17 juni 2022, 04:16 Is het niet hypocriet dat het Onderwijs van de overheid maatregelen verwachten om de kwaliteit van het onderwijs op te krikken en dat wanneer de overheid maatregelen neemt (de eindtermen van Ben Weyts), het Onderwijs daartegen in proces gaat (vernietiging door het Grondwettelijk Hof) onder het mom van vrijheid van onderwijs?
Be careful what you wish for.
@EarthNvstr1: ben je werkzaam in het onderwijs ? Heb je enige kennis betreffende de reglementering, eindtermen en de specificiteit van het onderwijs ? Anders heb je totaal geen idee waarover het gaat en doet je "mening" totaal niet ter zake. 

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
@Yaris:
Nee, ik ben niet werkzaam in het onderwijs.
Ik heb geen doorgedreven kennis betreffende de reglementering, eindtermen en de specificiteit van het onderwijs.
De rest is jouw mening.

Als we de filosofie van Gebruikersnaam2 zouden volgen zijn geen discussies over gelijk wat meer toegelaten thuis, op café, op sociale media, zelfs niet op het werk of de speelplaats, als het geen experten zijn die eraan deelnemen. "Je weet toch waarover je spreekt? Anders is je mening waardeloos."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Had ik dat al niet geponeerd ?Yaris schreef: ↑17 juni 2022, 19:47 Als we de filosofie van Gebruikersnaam2 zouden volgen zijn geen discussies over gelijk wat meer toegelaten thuis, op café, op sociale media, zelfs niet op het werk of de speelplaats, als het geen experten zijn die eraan deelnemen. "Je weet toch waarover je spreekt? Anders is je mening waardeloos."
EarthNvstr1 schreef: ↑17 juni 2022, 18:47 Dat sluit n.m.i. niet uit dat je daar een mening over kan hebben. Maar dat *moet* inderdaad niet.