Vlees aan bodemprijzen
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Vlees aan bodemprijzen
Bij deze een tip waarmee je op jaarbasis vele euro's kan besparen op vlees.
Ikzelf koop geregeld vlees bij Colruyt en ben daar zeer tevreden over.
Online kan je prijzen bekijken en vlees bestellen.
Een gouden tip hoe ik werk: ik wacht de rode prijzen af en dan bestel ik 6kg.
Bij Colruyt is de regel: 10 procent vanaf 3 kg en 15 procent vanaf 6 kg.
Bijv. Onlangs stonden dunne lendebiefstukken in rode prijs aan 13,97 €.
Toen heb ik 6 kg gekocht. Dus kon ik nog eens extra 15 procent aftrekken wat dus op een nettoprijs van 11,87 € kwam.
Waar kan je dit aan zo'n prijs kopen?
En het vlees is zeker topkwaliteit!
Zo steek ik geregeld vlees in de diepvries en kijk uit naar volgende rode prijzen.
Wel aan kassa checken of korting eraf is want dit is niet altijd het geval.
Na melding zal je dit zeker ontvangen op voorwaarde dat je een extra korting kaart hebt.
Toen heb ik 6 kg gekocht. Dus kon ik nog eens extra 15 procent aftrekken wat dus op een nettoprijs van 11,87 € kwam.
Zo steek ik geregeld vlees in de diepvries en kijk uit naar volgende rode prijzen.
Na melding zal je dit zeker ontvangen op voorwaarde dat je een extra korting kaart hebt.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Vlees aan bodemprijzen
Is dit wel een toepasselijk onderwerp voor dit forum? Met alle respect voor de topicstarter vind ik dat er de laatste tijd nogal wat (naar mijn bescheiden mening toch enigszins) misplaatse topics worden gelanceerd. Ik wil geen discussie uitlokken, doch slechts enige reflectie, en zal hier verder ook niet op reageren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit is de thread 'Besparingstips', Janus. Ik zie het probleem niet.
of de colruit zo een zaak is ?
bv buurtslagers als vb.
en natuurlijk een colruit bij de deur of een buurtslager das het verschil zeker voor ieder individu.
prijzen van over de landsgrens buiten beschouwing.
bv buurtslagers als vb.
en natuurlijk een colruit bij de deur of een buurtslager das het verschil zeker voor ieder individu.
prijzen van over de landsgrens buiten beschouwing.
Estate Guru believer.
Ik denk dat dat niet enkel voor vlees een goede tip is. Wacht rode prijzen af en koop er dan veel van (je krijgt bijna altijd volumekortingen bij colruyt).Brugse Leeuw schreef:Bij deze een tip waarmee je op jaarbasis vele euro's kan besparen op vlees.
Biefstukken uit de diepvries vind ik echt niet lekker.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Inderdaad. Mijn excuses.jens_dev schreef:Dit is de thread 'Besparingstips', Janus. Ik zie het probleem niet.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Biefstukken komen per definitie altijd uit de diepvries. Een rund hangt 'n week in het slachthuis, wordt nadien in 'n koelwagen naar de slager gebracht waar het onmiddellijk in de vriescel gaat.reteiP schreef:Biefstukken uit de diepvries vind ik echt niet lekker.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop, ik dacht dat bij een slager het vers vlees in een koelruimte (verschillend van een diepvries) hangt/ligt.
Hoe kan een slager diepgevroren vlees snijden
?
Hoe kan een slager diepgevroren vlees snijden
ik koop, samen met vrienden, al jaren een heel varken, heb je, varkenshaasje, witte en zwarte pensen, worst, rauwe hesp, koteletten, paté, kopvlees, wangetjes, varkensgebraad en stoverij, soepvlees, worsten, gehakt, enzoverder, de kilo zit ik gemiddeld aan iets meer dan 6 €.
Diepgevroren vlees snijdt gemakkelijker hoor, das zoals een stukje hout zagen :-p anders geeft da te fel mee he.
Ik begrijp de werkwijze wel, maar je bent dan toch wel even bezig voor je 6 kilo vlees op hebt, en een gewone huisdiepvriezer heeft toch altijd het nadeel (vind ik) dat het het vlees totaal kapot maakt. T was altijd de manier van werken van de 'bomma', goed veel vlees kopen bij de slager, alles in de diepvries, omdat het dan 'extra mals' werd. Ja, da ding liet gewoon de cellen springen omdat het water bevroor en uitzette! Das ni extra mals, das verpest in mijn mening ;-)
Ik begrijp de werkwijze wel, maar je bent dan toch wel even bezig voor je 6 kilo vlees op hebt, en een gewone huisdiepvriezer heeft toch altijd het nadeel (vind ik) dat het het vlees totaal kapot maakt. T was altijd de manier van werken van de 'bomma', goed veel vlees kopen bij de slager, alles in de diepvries, omdat het dan 'extra mals' werd. Ja, da ding liet gewoon de cellen springen omdat het water bevroor en uitzette! Das ni extra mals, das verpest in mijn mening ;-)
Je biefstuk smaakt het beste wanneer je hem ipv in de diepvriezer te leggen gewoon in de koelkast legt. Die kan daar gerust enkele dagen liggen. De meeste bacterieen zitten op het oppervlakte van het vlees en gaan dood van zodra je de steak in een pan van 180 graden legt. Dus zelfs al eet je je steak bleu (zoals het hoort), dan nog is er geen gevaar. Sterker nog, de steak maakt zelfs beter en wordt malser hoe ouder dat ie is. Het is vooral gehakt waarmee je moet oppassen.
Toprestaurants houden hun steaks zelfs nog veel langer, vaak verschillende weken na slachting. Verpakt in vacuum-verpakking, en/of ze snijden de schimmel en het rotte gedeelte er gewoon af. Het is juist het afsterven dat de smaak geeft aan het vlees.
Dit gezegd zijnde is de beste manier om te besparen op vlees gewoon om minder vlees te eten. Het is een fabel dat je elke dag vlees nodig hebt. 150 gr vlees per dag is veel te veel. De helft is meer dan genoeg. De steaks iets kleiner nemen, af en toe vis ipv vlees, of zelfs vegetarisch daar vaart alles goed bij: je gezondheid, je portemonnee, het milieu.
Toprestaurants houden hun steaks zelfs nog veel langer, vaak verschillende weken na slachting. Verpakt in vacuum-verpakking, en/of ze snijden de schimmel en het rotte gedeelte er gewoon af. Het is juist het afsterven dat de smaak geeft aan het vlees.
Dit gezegd zijnde is de beste manier om te besparen op vlees gewoon om minder vlees te eten. Het is een fabel dat je elke dag vlees nodig hebt. 150 gr vlees per dag is veel te veel. De helft is meer dan genoeg. De steaks iets kleiner nemen, af en toe vis ipv vlees, of zelfs vegetarisch daar vaart alles goed bij: je gezondheid, je portemonnee, het milieu.
ik doe het nog goedkoper : ik hang het varken uit ! LOL !!!!!!patrick1 schreef:ik koop, samen met vrienden, al jaren een heel varken, heb je, varkenshaasje, witte en zwarte pensen, worst, rauwe hesp, koteletten, paté, kopvlees, wangetjes, varkensgebraad en stoverij, soepvlees, worsten, gehakt, enzoverder, de kilo zit ik gemiddeld aan iets meer dan 6 €.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Goedkoper dan bij de meeste beenhouwers.patrick1 schreef:ik koop, samen met vrienden, al jaren een heel varken, heb je, varkenshaasje, witte en zwarte pensen, worst, rauwe hesp, koteletten, paté, kopvlees, wangetjes, varkensgebraad en stoverij, soepvlees, worsten, gehakt, enzoverder, de kilo zit ik gemiddeld aan iets meer dan 6 €.
Vandaag 6 kg filetkoteletten gekocht bij Colruyt aan 4,83€ netto per kg.
En filetkoteletten behoren tot de duurste stukken vlees van het varken!
Vandaag alweer een mooie zaak gedaan!
Los van het feit dat de topicstarter een goede besparingstip meegeeft, wil ik even reageren op een aantal commentaren.
Ik word namelijk niet goed van wat ik hier allemaal lees : ik wist niet dat er nog zoveel mensen onwetend zijn ivm voedselhygiëne.
-“biefstukken komen per definitie altijd uit de diepvries” ?
->Het is wettelijk verboden om diepgevroren vlees na ontdooien te verkopen als vers vlees. Ook thuis moet je nooit iets wat ontdooid werd terug invriezen.
-”een gewone huisdiepvriezer heeft het nadeel dat het het vlees totaal kapot maakt” ?
->Als het vlees onmiddellijk diepgevroren wordt volgens de regels van het diepvriezen (-18°C) en binnen de vriescapaciteit van het toestel, behoudt het zijn smaak en kwaliteit (4 tot 6-12 maand volgens soort).
-”zelfs al eet je je steak bleu dan nog is er geen gevaar...Het is vooral gehakt waarmee je moet oppassen” ?
->Alle rauw of onvoldoende doorbakken vlees kan salmonellabacterie, E. coli en andere ziekteverwekkers bevatten en dus voedselvergiftiging veroorzaken. Om dit te voorkomen moet tijdens het braden de temperatuur van het binnenste deel van het vlees minstens 75°C zijn.
-“Toprestaurants houden hun steaks zelfs nog veel langer...of ze snijden de schimmel en het rotte gedeelte er gewoon af." ?
->Aan te geven bij de voedselinspectie !
Ik word namelijk niet goed van wat ik hier allemaal lees : ik wist niet dat er nog zoveel mensen onwetend zijn ivm voedselhygiëne.
-“biefstukken komen per definitie altijd uit de diepvries” ?
->Het is wettelijk verboden om diepgevroren vlees na ontdooien te verkopen als vers vlees. Ook thuis moet je nooit iets wat ontdooid werd terug invriezen.
-”een gewone huisdiepvriezer heeft het nadeel dat het het vlees totaal kapot maakt” ?
->Als het vlees onmiddellijk diepgevroren wordt volgens de regels van het diepvriezen (-18°C) en binnen de vriescapaciteit van het toestel, behoudt het zijn smaak en kwaliteit (4 tot 6-12 maand volgens soort).
-”zelfs al eet je je steak bleu dan nog is er geen gevaar...Het is vooral gehakt waarmee je moet oppassen” ?
->Alle rauw of onvoldoende doorbakken vlees kan salmonellabacterie, E. coli en andere ziekteverwekkers bevatten en dus voedselvergiftiging veroorzaken. Om dit te voorkomen moet tijdens het braden de temperatuur van het binnenste deel van het vlees minstens 75°C zijn.
-“Toprestaurants houden hun steaks zelfs nog veel langer...of ze snijden de schimmel en het rotte gedeelte er gewoon af." ?
->Aan te geven bij de voedselinspectie !