Vochtprobleem door douche
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Vochtprobleem door douche
Hebben recent een nieuwe woonst aangeschaft en stellen nu vast dat er een muur een vochtprobleem heeft waar zich aan de andere kant de doucheruimte bevind.
De douchebak is dus blijkbaar verschoven (bevestigingslatten zijn rot) waardoor het water vrij spel heeft.
Zou deze "waterschade" onder de verzekering kunnen vallen waardoor we iets zouden kunnen recupereren om de schade en het probleem aan te pakken?
De douchebak is dus blijkbaar verschoven (bevestigingslatten zijn rot) waardoor het water vrij spel heeft.
Zou deze "waterschade" onder de verzekering kunnen vallen waardoor we iets zouden kunnen recupereren om de schade en het probleem aan te pakken?
Re: Vochtprobleem door douche
realisticview schreef:Hebben recent een nieuwe woonst aangeschaft en stellen nu vast dat er een muur een vochtprobleem heeft waar zich aan de andere kant de doucheruimte bevind.
Dit is geen waterschade dat door het dak is veroorzaakt.
Dus,neen!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
als het een "nieuw" huis is, dan is het de verzekering van de aannemer en/of architect
Normaal gezien wordt waterschade gedekt door de woningverzekering.
Dat kan gaan over schade die het gevolg is van een kapot toestel of leiding, maar niet voor de vervanging van het toestel/leiding zelf.
In het aangehaalde geval neem ik aan dat de vochtschade aan de muur in aanmerking komt, maar niet de kapotte douchebak.
In mijn (rij)woning was er een tijd geleden een vochtplek op de bovenverdieping ter hoogte van de scheidingsmuur met mijn buren.
Ik heb gemaild naar mijn verzekeraar met de vraag of dit mogelijks binnen mijn verzekering viel (toen wist ik nog niet wat de oorzaak was).
De expert van mijn verzekering is komen vaststellen dat dit kwam door een lekkend toilet bij de buren. Ik ben door mijn verzekering volledig vergoed geweest voor de waterschade aan de muur (plakkerij, behang, enz.).
Dat kan gaan over schade die het gevolg is van een kapot toestel of leiding, maar niet voor de vervanging van het toestel/leiding zelf.
In het aangehaalde geval neem ik aan dat de vochtschade aan de muur in aanmerking komt, maar niet de kapotte douchebak.
In mijn (rij)woning was er een tijd geleden een vochtplek op de bovenverdieping ter hoogte van de scheidingsmuur met mijn buren.
Ik heb gemaild naar mijn verzekeraar met de vraag of dit mogelijks binnen mijn verzekering viel (toen wist ik nog niet wat de oorzaak was).
De expert van mijn verzekering is komen vaststellen dat dit kwam door een lekkend toilet bij de buren. Ik ben door mijn verzekering volledig vergoed geweest voor de waterschade aan de muur (plakkerij, behang, enz.).
Het hangt af van de verzekering of deze de gevolgschade en het lek hersteld of enkel de gevolgschade. Je moet daarvoor de polis nalezen. Belfius, DVV, Ethias (meen ik te weten) vergoeden zowel de gevolgschade als de reparatie van het lek en het terug dichtmaken van muren en vloeren ten gevolge van lekopsporing en reparatie. Dit vochtprobleem (gevolg en lek) zou dus door een goede verzekering zeker vergoed worden (douche mag niet van de buren zijn wel). Misschien wel een laat antwoord maar wel handig voor de mensen met eenzelfde probleem.