Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
TIP
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Oei AMA, je bent nog altijd kwaad. Ik heb je blijkbaar diep gegriefd met een in mijn ogen onschuldige reactie op een bericht van je. Ik ga geen verdere discussie voeren over wie gelijk had en wie niet. Ik bied je wel mijn welgemeende excuses aan mocht ik iets verkeerd geschreven hebben.
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Yaris, met alle respect voor uw grondige kennis en meestal deskundig advies, excuses hoeven echt niet, maar ieder zijn eigen mening, open forum, toch bedankt.
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Wij hebben onze computers verbonden via een speciale glasvezelkabelYaris schreef:Jonckers, begint jouw computer te toeteren telkens als fradaems een berichtje post?
Het belangrijkste is dat JT mij véél geleerd heeft en zo van mooie rendementen heeft laten genieten doordat ik ben gaan beleggen met relatief veilige fondsen die toch noch heel mooie rendementen geven
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
De resultaten per 1 februari 2015 zijn beschikbaar op de website:
http://fradaems.atspace.cc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fradaems.atspace.cc" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Alweer bedankt voor de nuttige informatie, Frank 
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Preview: categorie barometer
Bekijk even deze pagina (en lees vooral de tekst die er bovenaan op staat) :
http://fradaems.atspace.cc/baroAcat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu was ik (uiteraard) ook nieuwsgierig naar wat het overzicht zou gegeven hebben voor het beruchte jaar 2008. Dus hierbij de pagina per 31/12/2008:
http://fradaems.atspace.cc/baroBcat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het waarom van het bepalen van een koers voor elke dag (ook voor zater-, zon- en lokale feestdagen) volgt hier.
Initieel hield ik slechts rekening met effectieve dagkoersen. Daardoor toonde de grafieken soms één-dagse pieken of dalen.
Ik ben dan specifiek naar 2 dagen gaan kijken (16 en 19/01/2015). Die gegevens vind je in bijgevoegd Excel bestand.
Op 16 januari had ik koersen voor 270 fondsen, maar op 19 januari slechts voor 196. De gemiddelde afwijking tegenover de eerste koers was duidelijk verschillend voor beide dagen (meer dan 6% verschil). Neem bijv. het fonds op lijn 8 van de Excel: een koers van 183,88% van de initiële koers op 16/01. Er is echter geen koers voor 19/01, dus voor die dag viel deze zeer positieve afwijking ineens volledig weg. Overigens op lijn 14 is er een al terug een identiek geval te zien.
Reacties, opmerkingen, enz. altijd welkom
Bekijk even deze pagina (en lees vooral de tekst die er bovenaan op staat) :
http://fradaems.atspace.cc/baroAcat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu was ik (uiteraard) ook nieuwsgierig naar wat het overzicht zou gegeven hebben voor het beruchte jaar 2008. Dus hierbij de pagina per 31/12/2008:
http://fradaems.atspace.cc/baroBcat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het waarom van het bepalen van een koers voor elke dag (ook voor zater-, zon- en lokale feestdagen) volgt hier.
Initieel hield ik slechts rekening met effectieve dagkoersen. Daardoor toonde de grafieken soms één-dagse pieken of dalen.
Ik ben dan specifiek naar 2 dagen gaan kijken (16 en 19/01/2015). Die gegevens vind je in bijgevoegd Excel bestand.
Op 16 januari had ik koersen voor 270 fondsen, maar op 19 januari slechts voor 196. De gemiddelde afwijking tegenover de eerste koers was duidelijk verschillend voor beide dagen (meer dan 6% verschil). Neem bijv. het fonds op lijn 8 van de Excel: een koers van 183,88% van de initiële koers op 16/01. Er is echter geen koers voor 19/01, dus voor die dag viel deze zeer positieve afwijking ineens volledig weg. Overigens op lijn 14 is er een al terug een identiek geval te zien.
Reacties, opmerkingen, enz. altijd welkom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Alweer een maand voorbij, dus een nieuwe update van de JT is beschikbaar:
http://fradaems.atspace.cc" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkele updates:
- de categorie barometers zijn nu toegevoegd. Er zijn er 8 in totaal (elk telkens voor EUR en USD): (Groter) China, Azië incl. Pacific, Emerging Markets, Europa, Indië, Japan, VS, en wereldwijd. Het genereren van deze pagina en van de grafieken erop is apart geprogrammeerd met de bedoeling om frequenter een bijgewerkte versie ervan te kunnen publiceren. Vandaar ook een aparte datum onder de desbetreffende link op de hoofdpagina.
- ik draai ten minste één maal per maand een automatische synchronisatie van de algemene gegevens van de fondsen in de databank met de desbetreffende gegevens op de Morningstar websites (be en/of nl). Vb: deze maand is overal beheerder "Petercam N.V." vervangen door twee andere benamingen (één voor BE en één voor LU fondsen). Gegevens die gecontroleerd worden zijn: benaming fonds, fondsbeheerder, categorie, fondstype (kap of dis). Nieuwe benamingen voor fondsbeheerders en voor categorieën worden niet automatisch aangepast en blijven op een controlelijst staan. Ter info, bijgevoegd de laatste controlelijst met niet aangepaste gegevens. Hierop zie je ook de fondsen voor dewelke het proces de pagina van Morningstar niet kon oproepen (gebeurt wel meer, en gebeurt niet steeds voor dezelfde fondsen - ik denk dat dit met periodiek onderhoud van de gegevens op de Morningstar website te maken heeft).
- nog een aanpassing in de JT gegevens is het bijwerken van de code voor DIS fondsen. Voortaan zijn fondsen met jaar dividend aangeduid met de code DIS. Verder zijn er de nog de volgende codes: HDIS (halfjaarlijks dividend), QDIS (kwartaal dividend), MDIS (maandelijks dividend). Ook dit gebeurt via synchronisatie met de Morningstar gegevens. Opgelet, het gaat hier om de definitie van het dividend, niet of er dan effectief wel een dividend uitbetaald zal worden.
http://fradaems.atspace.cc" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkele updates:
- de categorie barometers zijn nu toegevoegd. Er zijn er 8 in totaal (elk telkens voor EUR en USD): (Groter) China, Azië incl. Pacific, Emerging Markets, Europa, Indië, Japan, VS, en wereldwijd. Het genereren van deze pagina en van de grafieken erop is apart geprogrammeerd met de bedoeling om frequenter een bijgewerkte versie ervan te kunnen publiceren. Vandaar ook een aparte datum onder de desbetreffende link op de hoofdpagina.
- ik draai ten minste één maal per maand een automatische synchronisatie van de algemene gegevens van de fondsen in de databank met de desbetreffende gegevens op de Morningstar websites (be en/of nl). Vb: deze maand is overal beheerder "Petercam N.V." vervangen door twee andere benamingen (één voor BE en één voor LU fondsen). Gegevens die gecontroleerd worden zijn: benaming fonds, fondsbeheerder, categorie, fondstype (kap of dis). Nieuwe benamingen voor fondsbeheerders en voor categorieën worden niet automatisch aangepast en blijven op een controlelijst staan. Ter info, bijgevoegd de laatste controlelijst met niet aangepaste gegevens. Hierop zie je ook de fondsen voor dewelke het proces de pagina van Morningstar niet kon oproepen (gebeurt wel meer, en gebeurt niet steeds voor dezelfde fondsen - ik denk dat dit met periodiek onderhoud van de gegevens op de Morningstar website te maken heeft).
- nog een aanpassing in de JT gegevens is het bijwerken van de code voor DIS fondsen. Voortaan zijn fondsen met jaar dividend aangeduid met de code DIS. Verder zijn er de nog de volgende codes: HDIS (halfjaarlijks dividend), QDIS (kwartaal dividend), MDIS (maandelijks dividend). Ook dit gebeurt via synchronisatie met de Morningstar gegevens. Opgelet, het gaat hier om de definitie van het dividend, niet of er dan effectief wel een dividend uitbetaald zal worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Bedankt Frank 
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Beste Frank zit die er niet in?
LU0599946893
DWS Kaldemorgen
greetz
jempi25
LU0599946893
DWS Kaldemorgen
greetz
jempi25
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Ja, die zit erin (maar bestaat nog niet echt lang).
Beter zoeken, dus ...
Beter zoeken, dus ...
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Knap werk, dank er voor, alleen zou ik mijn kennis van excel moeten opfrissen en bijsturen om alle mogelijkheden te benutten.
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
@frank
Heb zoals je zegt niet goed gekeken!
Thanks
jempi25
Heb zoals je zegt niet goed gekeken!
Thanks
jempi25
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Er zijn eenvoudiger manieren dan kijken.
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
Ik heb een mogelijkheid ingebouwd om specifieke lijsten met fondsen te samen op één web pagina te tonen. Als voorbeeld het MijnKapitaal mixerfonds. Zie onderaan de hoofdpagina.
Er zijn 2 fondsen die ontbreken in die lijst: het Flossbach von Storch fonds (te jong om 3-jaarsberekeningen te hebben) en het Rouvier fonds (was weg uit mijn databank sinds de omschakeling van FR- naar LU-fonds, maar zal er vanaf volgende maand terug bij zijn).
Er zijn 2 fondsen die ontbreken in die lijst: het Flossbach von Storch fonds (te jong om 3-jaarsberekeningen te hebben) en het Rouvier fonds (was weg uit mijn databank sinds de omschakeling van FR- naar LU-fonds, maar zal er vanaf volgende maand terug bij zijn).
Re: Voor de fondsbelegger: Jukebox Tunes Fun(ds)
@ AMA wat is gemakkelijker dan kijken????
@frank
Ja die heb ik ook gezocht! En niet gevonden.
Maar bij mijn foutje, enkele dagen geleden, heb ik via zoekfunctie van Excel gezocht en waarschijnlijk een spatie voor de nummer ingegeven of erachter? Had gekopieerd vanuit Mijn Kapitaal beleggersinfo! En geplakt in jou zoek via nummer!
Moet wel zeggen dat wat U gemaakt heeft volgens mij veel inspanning vraagt, en tijd en werk om zoiets ten eerste te maken in Excel, en dan nog bij te houden!
greetz
jempi25
@frank
Ja die heb ik ook gezocht! En niet gevonden.
Maar bij mijn foutje, enkele dagen geleden, heb ik via zoekfunctie van Excel gezocht en waarschijnlijk een spatie voor de nummer ingegeven of erachter? Had gekopieerd vanuit Mijn Kapitaal beleggersinfo! En geplakt in jou zoek via nummer!
Moet wel zeggen dat wat U gemaakt heeft volgens mij veel inspanning vraagt, en tijd en werk om zoiets ten eerste te maken in Excel, en dan nog bij te houden!
greetz
jempi25



