Voor en nadelen overschakelen pensioenfonds
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Voor en nadelen overschakelen pensioenfonds
Ik heb momenteel een pensioenfonds bij Fintro lopen namelijk : Metropolitan Rentastro Growth. Ik heb vanaf dit jaar echter geen stortingen meer gedaan in dit fonds omdat ze voor elke storting 3% instapkosten aanrekenen. Daarom wou ik dit fonds gewoon laten staan tot aan mijn pensioen en ben ik dit jaar overgestapt naar Rabobank (die geen instapkosten aanrekenen) in het Pension Fund Growth. Nu heb ik via Rabobank een aanbieding gekregen om mijn vorige pensioenfonds over te brengen naar hen. Alle kosten voor overbrenging zou Rabobank voor zich nemen en ik krijg ook nog een netto premie van 75 euro hiervoor van hen uitbetaald. Ik zou de waarde van mijn vorige fonds dan willen overzetten naar het Rabobank.be Pension Fund Growth dat ik dit jaar al voor gestort heb. Is dit aan te raden voor mij of zijn er nadelen die ik over het hoofd zie ?
Elke hulp hierover is welkom
Elke hulp hierover is welkom
Re: Voor en nadelen overschakelen pensioenfonds
ik dacht dat dit zonder veel kosten gebeurd, rabo zou die namelijk zelf dragen en ook al het werk op zich nemen.
ook al uw verrichtingen gaan over en zo.
ik wil dit ook nog doen dit jaar
ook al uw verrichtingen gaan over en zo.
ik wil dit ook nog doen dit jaar
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Voor en nadelen overschakelen pensioenfonds
Uiteindelijk is dit hetzelfde fonds en overzetten geeft dus niet een specifiek voordeel qua rendement. Behalve dat alles dan netjes bij één bank staat i.p.v. twee.