{ Voorbeeld portefeuille Dividendaandelen }
TIP
Re: { Voorbeeld portefeuille Dividendaandelen }
Nee hou het niet bewust aan de kant wacht alleen nog op nieuwe cijfers om te bepalen wat ik het best koop .
Gestart met de top 10 van mijn screening en zal nu zien wat er nieuw is binnen die top 10 .
Maar heb nog niet alle cijfers zal maar tegen het einde van de week zijn
Update over nieuwe top 10 voor februari online ,
Gesorteerd volgens risico en verwacht rendement
Transactie worden morgen toegevoegd
Posities die uit de top 10 vallen zijn een hold en dus geen verkoop !
4 nieuwe posities zullen dus worden toegevoegd aan de portfolio waardoor de portfolio zal bestaan uit 14 aandelen
4 nieuwe posities zullen dus worden toegevoegd aan de portfolio waardoor de portfolio zal bestaan uit 14 aandelen
-
- Verbannen Gebruiker
Het is al overmorgen en nog geen nieuws?lop schreef: ↑6 februari 2022, 17:20 Update over nieuwe top 10 voor februari online ,
Staat er al op sinds gisteren wanneer ik dit bericht gepost heb .DeblauweBLOB schreef: ↑8 februari 2022, 18:29Het is al overmorgen en nog geen nieuws?lop schreef: ↑6 februari 2022, 17:20 Update over nieuwe top 10 voor februari online ,
De aandelen staan er zelfs al op van zondag avond .
Met de bijhorende analyse
Zelfde link , pagina 1 hier op spaargids .
Na sluiting van de beurzen op 28-2 staat mijn voorbeeld portfolio op een rendement van + 0,85% inclusief dividend
Tegenover - 8,81% voor de S&P500.
Volgende aankopen zullen terug bepaald worden door de nieuwe posities in de top 10 .
Tegenover - 8,81% voor de S&P500.
Volgende aankopen zullen terug bepaald worden door de nieuwe posities in de top 10 .
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Beste lop (en anderen), kan u bij elke update de volgende gegevens meegeven:
EFFECTEN:
CASH:
TOTAAL:
Deze gevevens gaan uiteindelijk in het 'grote rekenblad'.
We moeten deze gegevens van 20 portefeuilles verzamelen om te kunnen vergelijken. Dat vergt toch wat opzoekwerk. Het zou handig zijn als de portefeuillebezitters ons het leven zo wat makkelijker konden maken. Rendementen berekenen we beter centraal, want de ene doet het zo, de andere geeft rendementen zonder zijn cashgedeelte, etc...
EFFECTEN:
CASH:
TOTAAL:
We moeten deze gegevens van 20 portefeuilles verzamelen om te kunnen vergelijken. Dat vergt toch wat opzoekwerk. Het zou handig zijn als de portefeuillebezitters ons het leven zo wat makkelijker konden maken. Rendementen berekenen we beter centraal, want de ene doet het zo, de andere geeft rendementen zonder zijn cashgedeelte, etc...
troglodytes schreef: ↑1 maart 2022, 07:08 Beste lop (en anderen), kan u bij elke update de volgende gegevens meegeven:
EFFECTEN:
CASH:
TOTAAL:
68445,09€ geïnvesteerd
69609,71€ waard op 28-02-22
Cash saldo =34056,67€
Totaal =103666,38€ tegenover 101000€ geïnvesteerd
Is dus een rendement van iets meer dan 2,3% als je het dividend meetelt .
Dus eindelijk meer dan wat ik eerder zei Het is nu 15u30 mijn vorige berekening waren gisteren rond 23 uur
Intussen tijd is de valuta met 0.62% in waarde gestegen vandaar ook het verschil
Jammer dat je geen grafiek beschikbaar kunt stellen van alle portfolio's
Zou een veel beter overzicht geven van hoe jullie het nu doen
Nu een uur later is alles al 0,75% gedaald welke waarde moet je dan opgeven
Ik hou het bij die 0,85% dat ik gisteren heb gepost dit was na sluitingstijd laatste dag van de maand

Ik hou het bij die 0,85% dat ik gisteren heb gepost dit was na sluitingstijd laatste dag van de maand
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Het enige wat telt is dat je één keer per maand CASH, EFFECTEN en TOTAAL doorgeeft in deze draad. Het maakt niet echt uit wanneer, maar het liefst ergens rond de maandwissel. Alle andere info is noise en illustratie.
Jouw eigen rendementsberekeningen zijn dus niet belangrijk. Lees mijn vorige commentaar. We weten niet hoe je ze berekent etc. Je mag ze natuurlijk wel posten ter illustratie, maar we gaan die niet overnemen wanneer we de data groeperen.
Tijdens een jaar zou je toch minimaal 12 data-punten moeten meegeven om een deftige grafiek te kunnen maken. Die komen er zeker, maar met slechts 2 datapunten momenteel is dat een beetje belachelijk.
Jouw eigen rendementsberekeningen zijn dus niet belangrijk. Lees mijn vorige commentaar. We weten niet hoe je ze berekent etc. Je mag ze natuurlijk wel posten ter illustratie, maar we gaan die niet overnemen wanneer we de data groeperen.
Tijdens een jaar zou je toch minimaal 12 data-punten moeten meegeven om een deftige grafiek te kunnen maken. Die komen er zeker, maar met slechts 2 datapunten momenteel is dat een beetje belachelijk.
Had dan beter de cijfers gisteren avond opgetypt .troglodytes schreef: ↑1 maart 2022, 17:28 Het enige wat telt is dat je één keer per maand CASH, EFFECTEN en TOTAAL doorgeeft in deze draad. Het maakt niet echt uit wanneer, maar het liefst ergens rond de maandwissel. Alle andere info is noise en illustratie.
Bij de opening van de beurs was valuta al veel veranderd .
Maar heb alleen het rendement doorgegeven op dat moment .
Maar zal op termijn toch niks uitmaken
De getallen die je vraagt staan normaal wel telkens op mijn blog bij nieuwe aankopen .
Maar koop maar aan als ik alle nieuwe gegevens heb meestal 2 de week van de maand
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
lop, het is lastig genoeg om 20 portefeuilles bij te houden en over te nemen in een rekenblad. Gelieve deze gegevens één keer per maand zelf te posten. Thanks!
Dus nu nog 94 keer. :-)
Dus nu nog 94 keer. :-)
Hier nog even de post waarmee deze oefening opgestart is:
Voor de stand van de portefeuille zien we graag de opsplitsing : <cash> + <effecten> = <totaal>B7H4long schreef: ↑15 december 2021, 19:42 De regels voor de portefeuilles in deze oefening:
Zie ook de vorige thread voor de discussie hierrond.
Start op 1 Jan 2022.
Startkapitaal 100000 Euro, maandelijkse aanvulling 1000 Euro Cash.
Het is een virtuele portefeuille waar de acties de werkelijk zo dicht mogelijk benaderen.
Alle assets zijn toegelaten zolang ze maar door iedereen kunnen aangekocht worden, en dat het steeds mogelijk is om de huidige prijs te vinden.
Praktische regels voor de deelnemers:
Registreer je thread hieronder voor 1/1/22.
Start je thread met "[Voorbeeld portefeuille 22-30]" gevolgd door je naam of strategie of .... .
Probeer in de eerste posts je strategie uit te leggen. Bespreek de risico/rendement afweging van je strategie.
Zelf kan je de portefeuille opvolgen hoe je wil (excel, Morningstar, porfolio-tools, ... ) .
Je kan zelf beslissen hoeveel informatie je wil delen.
Minimum:
- Als je een transactie doet post de order dan op de dag zelf (geen transacties in het verleden)
- Specifieer welke broker je gebruikt - welke kosten je hebt: algemeen en per transactie. (Laat ons uit gaan van iemand die een portefeuille heeft van 100-200k)
- Afrekening van de transactie zo snel mogelijk toevoegen (wisselkosten, tax, aankoop+verkoop kosten).
- Ook als 'activiteit' is op je posities post je die best in je thread: bvb dividend, stock-split, ...
- Regelmatig (per maand of tenminste per trimester), de stand van je portefeuille posten in je thread.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er waren 6 veranderingen in de top 10 deze maand waarvan Ci al werd aangekocht in de maand Januari .
De volgende aandelen zullen morgen worden toegevoegd .
Silgan Holdings Inc ( SLGN )
UGI Corp ( UGI )
Stanley Black & Decker Inc. (SWK)
PPG Industries Inc. (PPG)
BlackRock Inc. (BLK)
Voor de analyse van de aandelen zie
https://dividendlop.blogspot.com/2022/0 ... maart.html
Voor de portfolio zelf te volgen en het dividend .
https://simpleportfolio.app/portfolios/qNpo2l9R
De volgende aandelen zullen morgen worden toegevoegd .
Silgan Holdings Inc ( SLGN )
UGI Corp ( UGI )
Stanley Black & Decker Inc. (SWK)
PPG Industries Inc. (PPG)
BlackRock Inc. (BLK)
Voor de analyse van de aandelen zie
https://dividendlop.blogspot.com/2022/0 ... maart.html
Voor de portfolio zelf te volgen en het dividend .
VFC werd toegevoegd aan de portfolio aan de koers van 42.25€
Een totaal van 114 aandelen werd gekocht voor 4976.10€ transactie kosten en tax inbegrepen .
Hiermee bestaat de portfolio nu uit 20 aandelen en heeft een huidige waarde van 97756,89 €
en blijft er nog 8830,41€ + 503.92€ netto aan dividend over aan cash .
Dit maakt een totaal van 107091,22€ tegenover 105000€ aan inleg .
VFC analyse .
https://www.blogger.com/blog/post/edit/ ... 6138824701
Een totaal van 114 aandelen werd gekocht voor 4976.10€ transactie kosten en tax inbegrepen .
Hiermee bestaat de portfolio nu uit 20 aandelen en heeft een huidige waarde van 97756,89 €
en blijft er nog 8830,41€ + 503.92€ netto aan dividend over aan cash .
Dit maakt een totaal van 107091,22€ tegenover 105000€ aan inleg .
VFC analyse .
https://www.blogger.com/blog/post/edit/ ... 6138824701
Welkom terug lop.