Voorgestelde fondsen voor beleggen 50k
TIP
-
The Mars volta
- Newbie

- Contacteer:
Voorgestelde fondsen voor beleggen 50k
Ik zit met een 50k die ik niet direct nodig heb, en gezien de lage rente op spaarboekjes daar ook liever niet laat op staan.
Ben en leek op het vlak van beleggingen, dus te rade gegaan bij mijn huisbankier (ING)
Hij stelt een combinatie van 2 of 3 van onderstaande fondsen voor:
- AXA World Funds - Framlington Global Real Estate Securities ((ISIN: LU0266012235)
- NN (L) Global High Dividend ( LU0146257711)
- Blackrock Global Allocation Fund ( LU0072462426)
- FIRST EAGLE AMUNDI INTERNATIONAL FUND (LU0068578508)
Hebben jullie hier op of aanmerkingen bij? Adviezen?
Alvast héél erg bedankt!
Ben en leek op het vlak van beleggingen, dus te rade gegaan bij mijn huisbankier (ING)
- AXA World Funds - Framlington Global Real Estate Securities ((ISIN: LU0266012235)
Alvast héél erg bedankt!
Re: Voorgestelde fondsen voor beleggen 50k
Lijkt me een leuke mix. Je kan eens op Morningstar kijken voor meer ideeën. Hier hun waardering van de gesuggereerde fondsen:
1) 3 sterren, neutraal. Andere optie onroerend goed wereldwijd: NN GLobal Real Estate (3 sterren, brons)
2) 3 sterren, neutraal. Andere optie dividend fonds: Deutsche Invest Top Dividend (4 sterren, zilver)
3) 4 sterren, goud. Niet het (aller)hoogste rendement, maar goede keus voor een mixfonds.
4) 4 sterren, brons. Andere optie aandelen wereldwijd: Robeco BP Global Premium Equities (4 sterren, zilver)
Algemene observatie: het wordt wel een behoorlijk offensieve mix, maar ik zou het zelf wel ongeveer zo aanpakken als ik nu in fondsen zou willen investeren.
Gespreid instappen zou wel raadzaam kunnen zijn in deze (potentieel) volatiele tijden!
1) 3 sterren, neutraal. Andere optie onroerend goed wereldwijd: NN GLobal Real Estate (3 sterren, brons)
2) 3 sterren, neutraal. Andere optie dividend fonds: Deutsche Invest Top Dividend (4 sterren, zilver)
3) 4 sterren, goud. Niet het (aller)hoogste rendement, maar goede keus voor een mixfonds.
4) 4 sterren, brons. Andere optie aandelen wereldwijd: Robeco BP Global Premium Equities (4 sterren, zilver)
Algemene observatie: het wordt wel een behoorlijk offensieve mix, maar ik zou het zelf wel ongeveer zo aanpakken als ik nu in fondsen zou willen investeren.
Gespreid instappen zou wel raadzaam kunnen zijn in deze (potentieel) volatiele tijden!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
welke fondsen je ook kiest, 5 is toch het minimum, ik zou eerder voor 10 gaan.The Mars volta schreef:Ik zit met een 50k die ik niet direct nodig heb, en gezien de lage rente op spaarboekjes daar ook liever niet laat op staan.
Alvast héél erg bedankt!
koop gespreid aan: eerste aankopen 500 per fonds of zo, bij tien is dat 5000 totaal.
herhaal dat dan elke x maand of bij grote dalingen (zo zomaar kunnen dat na de US elections de beursen xx% dalen).
nooit alles ineens!
belangrijkste tip!
sorry voor uw grootbank (wat zijn de instapkosten, bewaarkosten en uitstapkosten bij ING?), maar koop uw fondsen bij een internetbank, a la rabo, medirect, keytrade, ...
veel succes
Dreamy, die ik heb die NN Global Real Estate eens opgezocht omdat ik nog op zoek ben naar laaggewaardeerde vastgoedfondsen of trackers, maar die zit bijna 50% in de US, is dat niet wat vies? Het fonds heeft bovendien een gemiddelde prijs/boek van bijna 2... ik heb in februari nog COFB gekocht voor <1 prijs/boekwaarde.
Ik denk ook dat nu wellicht niet het beste moment is om in te stappen in een (gespreid) vastgoedfonds, maar als je blootstelling zoekt aan wereldwijd vastgoed, dan zou NN GLobal Real Estate wel een optie kunnen zijn.
Die grote blootstelling aan de VS zal wel komen doordat dit soort fondsen meestal niet veel van de benchmark durven af te wijken.
Vastgoed is duur, dus voor degenen die het toch aandurven lijkt het aan te raden om gespreid in te stappen.
Die grote blootstelling aan de VS zal wel komen doordat dit soort fondsen meestal niet veel van de benchmark durven af te wijken.
Vastgoed is duur, dus voor degenen die het toch aandurven lijkt het aan te raden om gespreid in te stappen.
Herkenbare situatie.
Ik heb uiteindelijk mijn gading gevonden via deze mensen mijnkapiptaal.be en Me Direct
Momenteel loopt er trouwens weer een interessante actie bij Me Direct. Je krijgt al direct 1% op geïnvesteerde gelden!
Ik heb uiteindelijk mijn gading gevonden via deze mensen mijnkapiptaal.be en Me Direct
Momenteel loopt er trouwens weer een interessante actie bij Me Direct. Je krijgt al direct 1% op geïnvesteerde gelden!
[quote][/quote]
Wat bedoel je eigenlijk met 50k?
Bedoel je 50 000 euro?
Wat bedoel je eigenlijk met 50k?
Bedoel je 50 000 euro?
-
pisa
Misschien toch die avatar nu eindelijk eens aanpassen?Maxwell35 schreef:Wat bedoel je eigenlijk met 50k?
Bedoel je 50 000 euro?
Ik weet nu wel zeker dat je je niet goed realiseert wat die juist representeert...
Wat is je probleem en wie denk je dat je bent?pisa schreef:Misschien toch die avatar nu eindelijk eens aanpassen?Maxwell35 schreef: Wat bedoel je eigenlijk met 50k?
Bedoel je 50 000 euro?
Ik weet nu wel zeker dat je je niet goed realiseert wat die juist representeert...
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Bekijk ook eens fondsen met allocatie rusland/china/india herkapitaliserend.
Daar hebben wij hier al mooie ritjes mee gehad en er zit nog ruimte in.
Ik zou persoonlijk fondsen met grote europese/japanse blootstelling vermijden. (Dus bekijk eens wat de onderliggende activa is van de fondsen voorgesteld)
Qua sector: goud en zilver indien lt weerstanden gebroken worden (niet het geval en onwaarschijnlijk nu).
Biotech (al jaren feitelijk), technology , agricultuur.
Tot slot: zijn die fondsen mixfondsen (equities + obligaties)? Indien obligaties oppassen met de blootstelling rentestanden in acht nemende. Heb persoonlijk een voorkeur voor 100% equities.
Daar hebben wij hier al mooie ritjes mee gehad en er zit nog ruimte in.
Ik zou persoonlijk fondsen met grote europese/japanse blootstelling vermijden. (Dus bekijk eens wat de onderliggende activa is van de fondsen voorgesteld)
Qua sector: goud en zilver indien lt weerstanden gebroken worden (niet het geval en onwaarschijnlijk nu).
Biotech (al jaren feitelijk), technology , agricultuur.
Tot slot: zijn die fondsen mixfondsen (equities + obligaties)? Indien obligaties oppassen met de blootstelling rentestanden in acht nemende. Heb persoonlijk een voorkeur voor 100% equities.
-
HONDAFAN
Ik zou afwachten tot na de verkiezingen in de VS... Daarna een plan uitwerken. Trouwens het is bijna Kerstmis... 
Wachten tot na de verkiezingen? Dan mis je de opluchtingsrally als Clinton wint.
-
HONDAFAN
Eens eindigt elke rally.. De beurskoersen zijn volgens mij puur gedopeerd... De economie is verre van goed bezig. In dit klimaat vind ik "investeren" of beleggen zeer risicovol. Starten met 50K "die ik op korte of middellange termijn" niet nodig heb zou ik max 10K willen "inzetten" of vergokken door nu in te stappen in aandelen en dan PUUR in aandelen met een stevige reputatie en zeker geen obligaties van overheden... Daarna afwachten en uitkijken... en verstand gebruiken.
Aangezien ik wat fondsen heb die in groeilanden beleggen had ik graag wat meer info geweten over wat er allemaal gaande is in die landen qua economie/trends/overheid...
Waar kan je bijvoorbeeld wat meer info over China, Brazilië, Japan,... vinden.
De berichtgeving hier gaat meestal over Europa en VS.
Waar kan je bijvoorbeeld wat meer info over China, Brazilië, Japan,... vinden.
De berichtgeving hier gaat meestal over Europa en VS.
https://www.ft.com/world/asia-pacific/china
https://www.ft.com/topics/places/Brazil
https://www.ft.com/topics/places/Japan
Of google op China news, Brazil news, ... Maar ik vraag me af wat het nut is om het nieuws van ginder zo nauw te volgen. Als er iets belangrijks te melden is lees je het wel in de kranten hier.
https://www.ft.com/topics/places/Brazil
https://www.ft.com/topics/places/Japan
Of google op China news, Brazil news, ... Maar ik vraag me af wat het nut is om het nieuws van ginder zo nauw te volgen. Als er iets belangrijks te melden is lees je het wel in de kranten hier.