vraag ivm erelonen makelaars
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
vraag ivm erelonen makelaars
Hallo,
Wij zitten met een bezorgdheid ivm de verkoop van ons huis .
Even de situatie schetsen :
Ons huis heeft 3 maanden te koop gestaan met makelaar A. Tijdens die periode zijn er een aantal huisbezoeken geweest , maar jammergenoeg geen verkoop..
Na die 3 maanden zijn wij op zoek gegaan naar een andere makelaar B en daar een nieuw contract afgesloten voor 6 maand.
Toen we de einde mandaat brief inkeken van makelaar A zagen we daarin een clausule staan , met alle namen van van contacten die er geweest tijdens die 3 maanden met kandidaat kopers , waaruit blijkt dat , indien deze personen alsnog tot aankoop zouden aangaan binnen de 6 maanden , de makelaar toch nog recht heeft op het ereloon .
We hebben nu sedert vorige week een bod gekregen en aanvaard met makelaar B , dus het huis is verkocht.
Nu heb ik toevallig gezien dat deze koper ook in de lijst van makelaar A voorkomt.
Lopen wij hier het gevaar dat wij zowel aan makelaar A als B ereloon zullen moeten betalen ?
Hoe kan makelaar A erachter komen dat ons huis verkocht is met 1 van hun kandidaat kopers van hun lijst ?
Wie kan ons advies geven wat we best doen in dit geval ?
Alvast bedankt
S
Wij zitten met een bezorgdheid ivm de verkoop van ons huis .
Even de situatie schetsen :
Ons huis heeft 3 maanden te koop gestaan met makelaar A. Tijdens die periode zijn er een aantal huisbezoeken geweest , maar jammergenoeg geen verkoop..
Na die 3 maanden zijn wij op zoek gegaan naar een andere makelaar B en daar een nieuw contract afgesloten voor 6 maand.
Toen we de einde mandaat brief inkeken van makelaar A zagen we daarin een clausule staan , met alle namen van van contacten die er geweest tijdens die 3 maanden met kandidaat kopers , waaruit blijkt dat , indien deze personen alsnog tot aankoop zouden aangaan binnen de 6 maanden , de makelaar toch nog recht heeft op het ereloon .
We hebben nu sedert vorige week een bod gekregen en aanvaard met makelaar B , dus het huis is verkocht.
Nu heb ik toevallig gezien dat deze koper ook in de lijst van makelaar A voorkomt.
Lopen wij hier het gevaar dat wij zowel aan makelaar A als B ereloon zullen moeten betalen ?
Hoe kan makelaar A erachter komen dat ons huis verkocht is met 1 van hun kandidaat kopers van hun lijst ?
Alvast bedankt
S
Re: vraag ivm erelonen makelaars
Wat is de mening van makelaar B in deze.stratosfierce schreef: ↑29 maart 2022, 10:00 Hallo,
Alvast bedankt
S
Vrees dat het het dubbele betaling gaat worden.
Afhouding bij notaris openstaande schulden.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De bedoeling hiervan was om na' het mandaat van de makelaar A het pand niet particulier te gaan verkopen aan iemand die het pand ervoor bezocht had.
Nu makelaar B kan niet weten of de potentiele koper het pand ervoor bezocht heeft.
Echter zou jij dat wel mogelijks kunnen weten als je bij ieder huisbezoek mee aanwezig was, want jij tekent met de koper het compromise..
Nu zal makelaar A er wel achter komen ( als het pand verkocht is vraagt hij dit op bij het kadaster wie de eigenaar is ) en zijn ereloon opvragen, doch ik zou dit laten beslechten door de vrederechter..
Het kost niets, en wie niet waagt, niet wint..
PS: Je kan de koop onderling voor 1 euro verbreken, zes maand wachten en het dan aan hem verkopen.. Als het sop de kool waard is..
??????
Nu makelaar B kan niet weten of de potentiele koper het pand ervoor bezocht heeft.
Echter zou jij dat wel mogelijks kunnen weten als je bij ieder huisbezoek mee aanwezig was, want jij tekent met de koper het compromise..
Nu zal makelaar A er wel achter komen ( als het pand verkocht is vraagt hij dit op bij het kadaster wie de eigenaar is ) en zijn ereloon opvragen, doch ik zou dit laten beslechten door de vrederechter..
Het kost niets, en wie niet waagt, niet wint..
PS: Je kan de koop onderling voor 1 euro verbreken, zes maand wachten en het dan aan hem verkopen.. Als het sop de kool waard is..

-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb mijn bezorgheid tegenover makelaar B nog niet uitgesproken , maar ik vrees dat deze daar niet van zal wakker liggen aangezien zij zowiezo hun ereloon zullen krijgen . Het is niet hun probleem , maar eerder een probleem tussen ons en makelaar A.platin schreef: ↑29 maart 2022, 10:42Wat is de mening van makelaar B in deze.stratosfierce schreef: ↑29 maart 2022, 10:00 Hallo,
Alvast bedankt
S
Vrees dat het het dubbele betaling gaat worden.
Afhouding bij notaris openstaande schulden.