Vraag ivm getrouwheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Vraag ivm getrouwheid
Ik heb op Credit Europe wat geld geplaatst op 01.01.2009.
Nu het jaar afloopt vraag ik me af wanneer ik het geld daar kan weghalen zonder de getrouwheid mis te lopen...
Moet ik wachten tot eind 2010?
Alvast bedankt !
-- PS. Wanneer worden intresten uitbetaald? Bij de jaarlijkse openingsdag van de rekening of na nieuwjaar?
Nu het jaar afloopt vraag ik me af wanneer ik het geld daar kan weghalen zonder de getrouwheid mis te lopen...
Alvast bedankt !
-- PS. Wanneer worden intresten uitbetaald? Bij de jaarlijkse openingsdag van de rekening of na nieuwjaar?
Re: Vraag ivm getrouwheid
Mogelijk maken ze bij CE nog gebruik van die zogenaamde overgangsmaatregel bij spaargelden van voor01-04-09, indat geval heb je MOGELIJK na 6 maanden je getrouwheid reeds verworven.
Maar ik zou dat risico NIET nemen, en gewoon wachten tot de intrest effectief op je rekening staat.
Aan de hand van oa de uitsplitsing getrouwheid, en gewone intrest, zou je moeten kunnen zien of ze je getrouwheidspremie tot en met 31-12-2009 hebben uitbetaald.
De juiste datum van uitbetaling van intresten is meestal een verrassing.
Je kan op 31-12 eens kijken, maar mogelijk gaan ze het de eerstvolgende werkdag pas uitvoeren.
Maar ik zou dat risico NIET nemen, en gewoon wachten tot de intrest effectief op je rekening staat.
Aan de hand van oa de uitsplitsing getrouwheid, en gewone intrest, zou je moeten kunnen zien of ze je getrouwheidspremie tot en met 31-12-2009 hebben uitbetaald.
De juiste datum van uitbetaling van intresten is meestal een verrassing.
Je kan op 31-12 eens kijken, maar mogelijk gaan ze het de eerstvolgende werkdag pas uitvoeren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zowel voor het jaar 2007 als voor 2008 werden de interesten op mijn Top Interest Account bij Credit Europe Bank,
bijgeboekt op 31 december, met valutadatum 01 januari.
Dus verwacht ik ook voor 2009 dat we over de interesten zullen kunnen beschikken vanaf valutadatum 01/01/2010.
bijgeboekt op 31 december, met valutadatum 01 januari.
Dus verwacht ik ook voor 2009 dat we over de interesten zullen kunnen beschikken vanaf valutadatum 01/01/2010.
Zoals ik ook zei voor DHB,
ASAP oversluizen.
Je getrouwheidspremie voor een storting op 01/01/2009 (of elke andere datum tot 31/03/2009) heb je al "pro rata temporis" en met een storting 2009 bij je nieuwe bank haal je de getrouwheidspremie 2010 op 01/01/2011
(Tenzij je kiest voor BNP of BMBP - dan heb je wel tot 30/01/2010 tijd maar loont het toch nog altijd om het in 2009 te doen)
ASAP oversluizen.
Je getrouwheidspremie voor een storting op 01/01/2009 (of elke andere datum tot 31/03/2009) heb je al "pro rata temporis" en met een storting 2009 bij je nieuwe bank haal je de getrouwheidspremie 2010 op 01/01/2011
(Tenzij je kiest voor BNP of BMBP - dan heb je wel tot 30/01/2010 tijd maar loont het toch nog altijd om het in 2009 te doen)
Toch opletten met CE en DHB dat zijn 2 buitenbeentjes : hebben nooit een echte getrouwheidspremie gekend - wel een soort premie. Dus opletten of bij hen die overgangsmaatregel ook wel geldig is ?ted schreef: Zoals ik ook zei voor DHB,
ASAP oversluizen.
(Tenzij je kiest voor BNP of BMBP - dan heb je wel tot 30/01/2010 tijd maar loont het toch nog altijd om het in 2009 te doen)![]()
Je moet niet wachten. Bij CE geldt voor 2009 dat ze gebruik maken van de overgangsmaatregel. Dit wil zeggen dat hun oud systeem van premiebereking blijft gelden. De premie is in jouw geval verworven op 01.07.2009. Vanaf 01.07.2009 verwerf je de premie steeds per 14 dagen. Dit systeem van premiebereking geldt enkel voor Credit Europe en vanaf stortingen vanaf 01.04.2009 is de premie pas na 12 maanden verworven.xyper schreef: Ik heb op Credit Europe wat geld geplaatst op 01.01.2009.
Alvast bedankt !
De meeste banken laten je de premie pas verwerven na 12 maanden. Ik zou dus proberen om je geld nog voor het einde van het jaar bij de andere bank te krijgen zodat je de premie voor 2010 nog kan verwerven. De interesten van CE kan je in januari overboeken.
Tenzij ik misgerekend heb was CE helemaal geen slechte keuze om een jaartje je spaarcentjes te laten renderen:
https://www.spaargids.be/sparen/forum/i ... pic=7878.0
Laatst gewijzigd door Stier op 28 december 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Bedankt voor de adviezen !! Ik ga dan nu dadelijk even het geld doorsluizen naar een andere rekening.
Ik had momenteel dan gedacht aan DB of Keytrade omdat ik bij beiden een rekening beschikbaar heb om direct te storten ... ??
Keytrade is misschien meer betrouwbaar.
Ik had momenteel dan gedacht aan DB of Keytrade omdat ik bij beiden een rekening beschikbaar heb om direct te storten ... ??
Keytrade is misschien meer betrouwbaar.
Jammer genoeg is de tegenrekening voor mijn CE account ... een DB rekening dus heb ik vliegensvlug overgeschreven om tijdig te kunnen storten voor 31.12.2009. :P
Dan pffff.. nog een paar dagen wachten voor ik kan zien of het gelukt is bij DB, gezien hun trage verwerking.
Valutadatum is vandaag dus hopelijk?..
Voor wat ING geld heb ik wel Keytrade kunnen gebruiken...
Allemaal een super 2010 gewenst !!

Dan pffff.. nog een paar dagen wachten voor ik kan zien of het gelukt is bij DB, gezien hun trage verwerking.
Valutadatum is vandaag dus hopelijk?..
Voor wat ING geld heb ik wel Keytrade kunnen gebruiken...
Allemaal een super 2010 gewenst !!
Laatst gewijzigd door xyper op 28 december 2009, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.