vraag ivm RV
TIP
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
vraag ivm RV
Misschien zelfs een domme vraag maar tis t volgende:
hoe weten banken wanneer je RV op je intrest moet betalen?
Stel je hebt 5 rekeningen van 30000eu die elk 2% dus 600eu intrest opleveren. Dus das telkens minder dan 1770eu. Dus denk ik dan: geen RV...
Samen is dat 3000eu. Betaal je dan WEL RV van 15% op 1230eu?
Wanneer wordt dit ingehouden? Doen banken dit? Ik versta dat niet.
Stel je hebt 5 rekeningen van 30000eu die elk 2% dus 600eu intrest opleveren. Dus das telkens minder dan 1770eu. Dus denk ik dan: geen RV...
Re: vraag ivm RV
reppiepeppie schreef:Misschien zelfs een domme vraag maar tis t volgende:
inderdaad
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is niet het probleem van de banken ( zij houden moeten enkel de intrest per rekening nakijken of er al dan niet rv moet worden ingehouden.
Het is aan u om de intrest van alle rekeningen op te tellen en indien u boven de 1770 euro ( of op gezamelijke rekening maal 2 ) zit die in uw belastingaangifte te vermelden.
Het is aan u om de intrest van alle rekeningen op te tellen en indien u boven de 1770 euro ( of op gezamelijke rekening maal 2 ) zit die in uw belastingaangifte te vermelden.
In jouw voorbeeld wordt door de banken geen RV afgehouden omdat ze rekening per rekening bekijken en ze de rekeningen niet samentellen.
Maar formateur Di Rupo heeft een voorstel klaar waarin op alle spaarrekeningen RV wordt afgehouden vanaf de eerste euro interest. Je moet het vrijgestelde bedrag van 1.770 euro het jaar nadien dan terugvorderen via je belastingaangifte.
Maar formateur Di Rupo heeft een voorstel klaar waarin op alle spaarrekeningen RV wordt afgehouden vanaf de eerste euro interest. Je moet het vrijgestelde bedrag van 1.770 euro het jaar nadien dan terugvorderen via je belastingaangifte.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Administratieve vereenvoudiging ....Yaris schreef:In jouw voorbeeld wordt door de banken geen RV afgehouden omdat ze rekening per rekening bekijken en ze de rekeningen niet samentellen.
Nee, ze willen iets doen aan het geheugenverlies van de Belgen (al die mensen die vergeten dat ze de interest boven de 1.770 euro moeten aangeven in hun belastingaangifte).