Vraag over herziening hypothecaire lening.
TIP
Vraag over herziening hypothecaire lening.
Goeiemorgen
Mijn vrouw en ik hebben 5 jaar geleden een woning gekocht en we hebben hiervoor 190 000 euro geleend bij de KBC voor 30 jaar vast aan 3,79 %ven we betalen 877 per maand af. Desondanks de lange looptijd hebben we goeie voorwaarden gekregen voor ssv enzo. En toen leek dat het veiligste om dat bedrag af te betalen.
Het moment dat ik mijn lening afsloot verdiende ik 1400 netto. Ik heb nu een nieuwe vastbenoemde job (brandweer) en met weekends etc nachturen zit ik hier nu ruim over en mijn vrouw verdient nu ook meer. Onze woning hebben we nu volledig gerenoveerd, hebben nieuwe auto gekocht (zonder krediet), we hebben al 4 jaar een kindje we kunnen goed leven en voldoende sparen.
Ik zou onze lening willen laten herzien en qua looptijd naar 20 jaar gaan indien mogelijk bij dezelfde bank. Met welke rentevoet mogen we tevreden zijn?
Mercikes alvast
Mijn vrouw en ik hebben 5 jaar geleden een woning gekocht en we hebben hiervoor 190 000 euro geleend bij de KBC voor 30 jaar vast aan 3,79 %ven we betalen 877 per maand af. Desondanks de lange looptijd hebben we goeie voorwaarden gekregen voor ssv enzo. En toen leek dat het veiligste om dat bedrag af te betalen.
Het moment dat ik mijn lening afsloot verdiende ik 1400 netto. Ik heb nu een nieuwe vastbenoemde job (brandweer) en met weekends etc nachturen zit ik hier nu ruim over en mijn vrouw verdient nu ook meer. Onze woning hebben we nu volledig gerenoveerd, hebben nieuwe auto gekocht (zonder krediet), we hebben al 4 jaar een kindje we kunnen goed leven en voldoende sparen.
Ik zou onze lening willen laten herzien en qua looptijd naar 20 jaar gaan indien mogelijk bij dezelfde bank. Met welke rentevoet mogen we tevreden zijn?
Mercikes alvast
Re: Vraag over herziening hypothecaire lening.
Aan 2,80% zou je toch zeker moeten geraken bij KBC op 20 jaar. Anders ga je eerst maar eens naar andere bank waar je nog een beter tarief kan krijgen.
Met dat voorstel, zal KBC dat wel proberen te evenaren.
Succes
Met dat voorstel, zal KBC dat wel proberen te evenaren.
Succes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt. Ik maak zo snel mogelijk een afspraak. Hoop toch het onderste uit de kan te halen? Wat wordt trouwens bedoeld met een goed dossier?
Ik zou je aanraden om de optie te bekijken om je huidige lening op te splitsen in 2 stukken.
Deel 1 laat je de huidige termijn uitlopen, kwestie van fiscale aftrek te behouden voor de volle termijn. Optimale maandbedrag van dit stuk bedraagt 380 euro.
Deel 2 zet je om naar een zo kort mogelijk termijn (financieel makkelijk haalbaar).
Ga zeker ook eens langs bij een andere bank dan kbc. Externe herziening kost wel wat, maar meestal haal je dat er wel uit met veel betere condities.
Deel 1 laat je de huidige termijn uitlopen, kwestie van fiscale aftrek te behouden voor de volle termijn. Optimale maandbedrag van dit stuk bedraagt 380 euro.
Deel 2 zet je om naar een zo kort mogelijk termijn (financieel makkelijk haalbaar).
Ga zeker ook eens langs bij een andere bank dan kbc. Externe herziening kost wel wat, maar meestal haal je dat er wel uit met veel betere condities.
Ga eens langs bij een ander kantoor van KBC, vriendin heeft dit ook gedaan en had dus geen extra kosten (akte,..)
Ok dus de termijn van 30 jaar behouden en dan een stuk omzetten naar 20 jaar? Of lees ik dat verkeerd?
Mvg
Mvg
Het fiscale gedeelte laten staan op 30 (nu nog 25j), al de rest terugbrengen naar wat financieel mogelijk is (bijv. 20j.)
Even voorleggen aan eigen bank (kbc) en ook paar andere banken doen (ing, crelan en belfius zijn momenteel aanraders)
Even voorleggen aan eigen bank (kbc) en ook paar andere banken doen (ing, crelan en belfius zijn momenteel aanraders)
Ok bedankt voor de info. Dus een hypotheek blijft al die tijd fiscaal interessant? Andere banken zijn zeker een optie. We hebben voldoende spaargeld staan als een overstap voordelig is dan overweeg ik dat zeker.
Het is niet aan te raden zeker om spaargeld te gebruiken voor de hypotheek?
Dit heeft sowieso wel een bepaald rendement (mindering in intrest en eventueel betere onderhandelingspositie wegens dalende quotiteit), maar dan vooral voor relatief grote bedragen die op echt overschot zijn.
Ben hier ook op bankenjacht,er staat nog ong 200000e open en na beetje onderhandelen kom ik toch bij verschillende banken aan 1,70-1,80 uit hoor....
Wij zijn gisteren naar de KBC geweest. Door het overlijden van een familielid van mijn vrouw en mijn vrouw is nu eerste efgename hebben ze deze week ook een serieus bedrag op de rekening gestort. Een rentevoet van 1,2 % procent kunnen wij krijgen mits een eigen inbreng (wat zou komen van het geld van de erfenis) waardoor de maandelijkse afbetaling ong €645 wordt en dit voor nog 15 jaar. Na de eigen inbreng blijft er nog een mooi bedrag over. Wij hebben al een mooi bedrag gespaard en denken er aan om dit te doen.redbulke schreef:Ben hier ook op bankenjacht,er staat nog ong 200000e open en na beetje onderhandelen kom ik toch bij verschillende banken aan 1,70-1,80 uit hoor....
Met hypotheek, vaste kosten zoals elektriciteit, water, gas, telefoon internet, en altijd iets dat we opzij zetten voor verzekeringen en belastingen te betalen zitten we aan 1200 zoals familiale, brand, grondbelastingen, zorgkas dat geld plaats ik altijd op een aparte rekening. Is het aan te raden om op dit voorstel in te gaan? Ook al zijn we dan direct wat geld kwijt. Maar voor de moment is het huis volledig in orde, auto nieuw geen krediet ik twijfel er sterk aan om dit te doen of wordt zoiets niet aangeraden om direct een aardige som in de hypotheek te steken?
ik vind dit toch een zéér mooi aanbod 1,2% op 15 jaar
ben momenteel ook bezig voor mijn lening te laten herzien naar een looptijd van 15 jaar ( oorspronkelijk nog 18 jaar en 8 maanden te gaan)
ben al verschillende banken afgelopen en mijn beste voorstel ligt nu op 1,89%
vrijdag afspraak bij KBC ( thuisbank) ben benieuwd wat zij kunnen/willen forceren?
waarschijnlijk heb je deze lage rentevoet voor interne herziening verkregen omdat je ook een fiks bedrag vervroegd terugbetaald??
ben momenteel ook bezig voor mijn lening te laten herzien naar een looptijd van 15 jaar ( oorspronkelijk nog 18 jaar en 8 maanden te gaan)
ben al verschillende banken afgelopen en mijn beste voorstel ligt nu op 1,89%
vrijdag afspraak bij KBC ( thuisbank) ben benieuwd wat zij kunnen/willen forceren?
waarschijnlijk heb je deze lage rentevoet voor interne herziening verkregen omdat je ook een fiks bedrag vervroegd terugbetaald??
1.2% op 15 jaar is zeker een mooi voorstel, zeker als het gaat om een interne herziening.
Kapitaalsaflossing zou ik in jou geval zonder nadenken doen. Lijkt me nog één van de weinig overgebleven 'beleggingen' waar je een mooi gewaarborgd rendement uit haalt.
Kapitaalsaflossing zou ik in jou geval zonder nadenken doen. Lijkt me nog één van de weinig overgebleven 'beleggingen' waar je een mooi gewaarborgd rendement uit haalt.
Hier net ingetekend op een voorstel van Crelan,herfinanciering ,huidige lening is bij andere bank,dus er komen wat kosten van notaris en dergelijke bij. Maar toch een mooi tarief van 1,57% gekregen op 20j!