Vraag van bank
TIP
Re: Vraag van bank
Doe inderdaad niet moeilijk om moeilijk te doen denk ik dan...
"Upfront bewijs van eigen middelen" en soms zelfs "upfront gebruik van eigen middelen" (in een renovatieproject) zijn frequent gebruikte 'voorwaarden' bij de toekenning van een krediet.
Je lening is goedgekeurd omdat/als je 30.000 euro eigen middelen hebt, de bank wil die zien vooraleer verder te gaan, is dat nu iets om in vraag te stellen?
"Upfront bewijs van eigen middelen" en soms zelfs "upfront gebruik van eigen middelen" (in een renovatieproject) zijn frequent gebruikte 'voorwaarden' bij de toekenning van een krediet.
Je lening is goedgekeurd omdat/als je 30.000 euro eigen middelen hebt, de bank wil die zien vooraleer verder te gaan, is dat nu iets om in vraag te stellen?
Als ik bankier zou zijn zou ik u nog niet als klant willen.
Als ge geld komt schooieren moet ge open kaart spelen punt!
M.
Als ge geld komt schooieren moet ge open kaart spelen punt!
M.
Je kan al zoveel zeggen om je solvabilliteit te ondersteunen, om een lening te krijgen dat je op X tijd 30.000 euro gespaard hebt.
Hij die beweert , moet bewijzen, .
En dat is nu juist wat de bank je vraagt.
Heb je dat geld van je inkomsten echt gespaard, of is dat geld van iemand anders???..
Hij die beweert , moet bewijzen, .
En dat is nu juist wat de bank je vraagt.
Heb je dat geld van je inkomsten echt gespaard, of is dat geld van iemand anders???..
Bij mijn bank (Crelan) was dat vrij simpel.
Mijneer wil 75.000 eigen inleg doen, maar wil eerst zijn lening aanspreken?
Ok, geen probleem, maar dan zouden wij graag eerst die 75.000 op een spaarrekening bij ons zien verschijnen.
Mijneer wil 75.000 eigen inleg doen, maar wil eerst zijn lening aanspreken?
Ok, geen probleem, maar dan zouden wij graag eerst die 75.000 op een spaarrekening bij ons zien verschijnen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Als bij de akte die 75.000 euro er niet is, gaat de akte misschien niet door..
Hoop gedoe voor de Bank de Notaris en de verkopers..