Vrijstelling t/m 1730euro op spaarboekjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
steven$
Vrijstelling t/m 1730euro op spaarboekjes
Door de hoge inflatie stijgen de fiscale drempels voor de inkomsten van 2009 gevoelig. Een spaarrekening mag nu 1.730 euro opbrengen voor je er roerende voorheffing op moet betalen. Elke belastingplichtige mag maximaal 86.500 euro op zijn rekening zetten als hij geen roerende voorheffing wil betalen. Bij de maximale spaarrente van 4,5 procent mag de spaarder slechts 38.500 euro op zijn rekening zetten zonder roerende voorheffing. Die bedragen gelden per huwelijkspartner. Voor koppels is de vrijstelling 3.460 euro. Dit jaar mogen pensioenspaarders 870 euro storten of 40 euro extra in vergelijking met vorig jaar
Ik heb een vriendin maar we wonen allebij nog thuis, is het ook mogelijk dat ik een rekening op onze beide namen zet enzo van de vrijstelling tot 3460 euro kan genieten?
Hoe gaat dit dan juist in zen werk?
Alvast bedankt voor de tips.
Ik heb een vriendin maar we wonen allebij nog thuis, is het ook mogelijk dat ik een rekening op onze beide namen zet enzo van de vrijstelling tot 3460 euro kan genieten?
Hoe gaat dit dan juist in zen werk?
Alvast bedankt voor de tips.
Re: Vrijstelling t/m 1730euro op spaarboekjes
Volgens mij wel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Vrijstelling t/m 1730euro op spaarboekjes
Mijn echtgenoot heeft samen met zijn broer een spaarrekening die op hun beide namen staat, met verschillende adressen. (waarop zij samen sparen om hun demente moeder te onderhouden)
Bij hen werd dat door het bankkantoor zo geregeld dat er vrijstelling is van RV tot de eerste schijf van 3460 euro.
Dus die mogelijkheid bestaat, maar je moet de bank wel op de hoogte brengen. In het geval van mijn man, kende de bank hun situatie en paste het automatisch toe.
Maar pas op : voor de fiscus moet je in ieder geval àl je rente van je verschillende spaarrekeningen bijeentellen en in totaal moet je per persoon onder het maximum vrijgestelde bedrag van 1730 euro blijven. Anders wordt je verondersteld om dit aan te geven op je belastingbrief.
Bij hen werd dat door het bankkantoor zo geregeld dat er vrijstelling is van RV tot de eerste schijf van 3460 euro.
Dus die mogelijkheid bestaat, maar je moet de bank wel op de hoogte brengen. In het geval van mijn man, kende de bank hun situatie en paste het automatisch toe.
Maar pas op : voor de fiscus moet je in ieder geval àl je rente van je verschillende spaarrekeningen bijeentellen en in totaal moet je per persoon onder het maximum vrijgestelde bedrag van 1730 euro blijven. Anders wordt je verondersteld om dit aan te geven op je belastingbrief.