Vrijstelling verzekeringstaks
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Vrijstelling verzekeringstaks
Op de website van Ethias heb ik de productfiche van de Rent Fix gelezen, een Tak21 met een maandelijkse uitkering. De volgende zin trok mijn aandacht: "de taks zal niet van toepassing zijn op het rentecontract als het gaat om een onmiddellijke herbelegging van een verzekeringskapitaal afkomstig van de tweede pijler of van de derde pijler in het kader van langetermijnsparen".
Geldt dit ook voor een traditionele Tak21 op 8 jaar en 1 dag, m.a.w. moet ik geen verzekeringstaks betalen als ik op mijn 65e het bedrag van mijn pensioenspaarverzekering beleg in een AXA Crest 30, een BNP Fortis Free Invest Plan of een Ethias First ?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten van ... Edmond
Geldt dit ook voor een traditionele Tak21 op 8 jaar en 1 dag, m.a.w. moet ik geen verzekeringstaks betalen als ik op mijn 65e het bedrag van mijn pensioenspaarverzekering beleg in een AXA Crest 30, een BNP Fortis Free Invest Plan of een Ethias First ?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten van ... Edmond
Re: Vrijstelling verzekeringstaks
ik vermoed van wel. Anders kan er altijd over onderhandeld worden ivm commissie.
Reden is dat ze het geld proberen bij hen te houden.
Reden is dat ze het geld proberen bij hen te houden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Opgelet, dit heeft niks met commissie te maken.
Het gaat hier over omzettingen van groepsverzekeringen of L. Termijnsparen naar een rentecontract. Het zou kunnen dat daar specifieke bepalingen zijn.
Ik geloof nooit dat dit ook toepasselijk is voor gewone Tak21-contracten want dit zijn kapitalisatiecontracten.
Bovendien ook eerst goed de voorwaarden bekijken: ik ga dat ook eens doen.
Het gaat hier over omzettingen van groepsverzekeringen of L. Termijnsparen naar een rentecontract. Het zou kunnen dat daar specifieke bepalingen zijn.
Ik geloof nooit dat dit ook toepasselijk is voor gewone Tak21-contracten want dit zijn kapitalisatiecontracten.
Bovendien ook eerst goed de voorwaarden bekijken: ik ga dat ook eens doen.
Hebben jullie ook goed gelezen dat er in al deze contracten geen afkoop mogelijk is !Je krijgt een rente van 3,25 % en stel dat je na 5 jaar zou overlijden = het geinvesteerde bedrag krijgen uw echtgenote of kinderen niet terug en wordt eigendom van Ethias.
Als je ambras hebt met vrouw en kinderen en je wil ze absoluut bij den bok zetten, dan is dit misschien een aanrader.
Als je ambras hebt met vrouw en kinderen en je wil ze absoluut bij den bok zetten, dan is dit misschien een aanrader.
Lijkt me straf.
Gebruiken veel verzekeringsmaatschappijen dit soort technieken?
EL GRECO schreef:Lijkt me straf.
Het zal toch ergens wettelijk op moeten gebaseerd zijn, of anders nemen ze die taks gewoon ten laste.
Dit laatste lijkt mij het meest voor dehand liggende. Denk niet dat vele maatschappijen dat zo doen
Dit soort verzekeringen zijn Lijfrentecontracten.
Zulke contracten worden dikwijls afgesloten voor bepaalde termijn en dan al of niet met terugbetaling van het kapitaal. Er is weinig interesse om fiscale redenen en om de reden die ik hier vermelde. De meeste maatschappijen hebben ze in de aanbieding maar het succes is minimaal.
Er worden wel veel offertes aangevraagd door notarissen en advokaten: zo bekijken ze hoeveel ze dienen te betalen aan mensen die onder beheer worden geplaatst. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Zulke contracten worden dikwijls afgesloten voor bepaalde termijn en dan al of niet met terugbetaling van het kapitaal. Er is weinig interesse om fiscale redenen en om de reden die ik hier vermelde. De meeste maatschappijen hebben ze in de aanbieding maar het succes is minimaal.
Er worden wel veel offertes aangevraagd door notarissen en advokaten: zo bekijken ze hoeveel ze dienen te betalen aan mensen die onder beheer worden geplaatst. Als je begrijpt wat ik bedoel.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties.
Groeten van ... Edmond
Groeten van ... Edmond