Vrt NU via Chromecast
- JanvanGent001
- Newbie
Vrt NU via Chromecast
Gewoonlijk kijk ik tv (niet-poco programmas zoals series) op mijn smartphone via de app. van VRTNU.
Mijn echtgenote echter wil graag nu en dan eens samen op een echt tv-scherm kijken, dit voor de gezelligheid.
Dus heeft ze nu een Chromecast gekocht.
Voor Utube werkt dit ding perfect maar de app. van VRTnu wordt blijkbaar niet door chromecast ondersteund. Wel vond ik op Utube VrtNu maar dat zijn slechts zaken uit het verleden.
Is er een of andere mogelijkheid (liefst gratis) om toch alle programmas van vrt via Chromecast te bekijken?
Dank!
Mijn echtgenote echter wil graag nu en dan eens samen op een echt tv-scherm kijken, dit voor de gezelligheid.
Voor Utube werkt dit ding perfect maar de app. van VRTnu wordt blijkbaar niet door chromecast ondersteund. Wel vond ik op Utube VrtNu maar dat zijn slechts zaken uit het verleden.
Is er een of andere mogelijkheid (liefst gratis) om toch alle programmas van vrt via Chromecast te bekijken?
Dank!
Re: Vrt NU via Chromecast
Ik vraag me af of TV Vlaanderen app werkt via Chromecast ..
Of wat er zoals nog / wel werkt via dat ding.. Dan koop ik er misschien ook een.
Of wat er zoals nog / wel werkt via dat ding.. Dan koop ik er misschien ook een.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
VRTnu-app ondersteunt wel degelijk Chromecast. Er is dus waarschijnlijk een ander probleem, probeer eens met een ander toestel.
PS: "niet-poco programmas (sic.)"; je zit hier niet op Twitter of FB.
PS: "niet-poco programmas (sic.)"; je zit hier niet op Twitter of FB.
- JanvanGent001
- Newbie
Welk ander toestel?
Andere tv of andere smartphone?
De andere smartphone in ons bezit is die van mijn echtgenote. Het is een I-phone maar haar versie ondersteunt chromecast niet!
Dat het hier noch Twitter noch Facebook is, hoef je mij niet in mijn neus te wrijven en indien wel, so what?
Ik ben 'avers' tov Twitter en FB ..
En ik had er geen idee van wat die poco dinges betekende al kon ik het wel afleiden uit de context.
Dan kan je zeggen, omdat ik het niet verstond : so what ?
Tja .. niks zeker. Maar Vlaams spreken (of NL) is toch nog altijd beter. Dat zou iedereen moeten verstaan hier.
Als ik je een goeie raad mag geven : Als iemand een opmerking geeft, neem het dan licht genoeg op.
Didymus bedoelde het niet kwaad, daar ben ik zeker van. Net zoals jij het niet kwaad bedoelde.
En ik had er geen idee van wat die poco dinges betekende al kon ik het wel afleiden uit de context.
Dan kan je zeggen, omdat ik het niet verstond : so what ?
Tja .. niks zeker. Maar Vlaams spreken (of NL) is toch nog altijd beter. Dat zou iedereen moeten verstaan hier.
Als ik je een goeie raad mag geven : Als iemand een opmerking geeft, neem het dan licht genoeg op.
Didymus bedoelde het niet kwaad, daar ben ik zeker van. Net zoals jij het niet kwaad bedoelde.
Andere smartphone bedoel ik, gewoon om compatibiliteitsproblemen van de VRTnu-app met jouw specifieke model uit te kunnen sluiten.
Het punt is dat het hier niemand kan schelen welke programma's je al dan niet kijkt, dus is er ook geen nood om dat te gaan polariseren.JanvanGent001 schreef: ↑3 september 2019, 14:49Dat het hier noch Twitter noch Facebook is, hoef je mij niet in mijn neus te wrijven en indien wel, so what?
Dat heeft zeker native vanuit de app gewerkt vanop android. Je kan ook gans je scherm casten via de google home app, maar dat is toch wel minder vind ik persoonlijk. Lukt het casten vanop een laptop? En probeer eens met een andere smartphone. (de tv maakt normaal niet uit die "weet" niet dat je een chromecast gebruikt)
Nu ja, de laatste tijd kiijken wij meer via kodi naar de vrt nu. Ik zou het nog eens moeten testen via mijn smartphone en de chromecast
Nu ja, de laatste tijd kiijken wij meer via kodi naar de vrt nu. Ik zou het nog eens moeten testen via mijn smartphone en de chromecast

Vrt Chromecast via Vrt Nu App zowel op Android als op iPhone.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Da's zeker (ook al dialectisch Vlaams), maar waar ik ooit gewerkt heb, hebben ze me geleerd dat je je moet uitdrukken in de taal die door je gesprekspartner best verstaan wordt. Ook met het soort taalgebruik is dat het geval. Praat tegen een minister geen boerentaal en omgekeerd.
Hoe je het ook draait of keert : verfranst Vlaams versta ik, versta jij en de rest ook .. In West Vlaanderen verstaan ze dat nog beter ..
Voor mij mag het zelfs kompleet Frans, Engels, Duits zijn.
Maar Twitter- of Facebooktaal versta ik niet.
De 'per total' stond trouwens tussen aanhalingstekens (enkele / ik ben op alles zuinig).. het gebruik ervan is u wellicht bekend ?
Hij die zonder zonden is mag de eerste steen gooien Carpe. Ik zal maar nog geen helm opzetten zeker ?
http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... m/pertotal
Hoe je het ook draait of keert : verfranst Vlaams versta ik, versta jij en de rest ook .. In West Vlaanderen verstaan ze dat nog beter ..
Voor mij mag het zelfs kompleet Frans, Engels, Duits zijn.
Maar Twitter- of Facebooktaal versta ik niet.
De 'per total' stond trouwens tussen aanhalingstekens (enkele / ik ben op alles zuinig).. het gebruik ervan is u wellicht bekend ?
Hij die zonder zonden is mag de eerste steen gooien Carpe. Ik zal maar nog geen helm opzetten zeker ?
http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... m/pertotal
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's juist. Maar de Westvlamingen weten wel dat het perte totale is in de taal van Molière.
Zeker van? Ik citeer: 'De expert heeft de auto (gelukkig) per total verklaard want er was grote schade rondom.'
Als het een troost mag zijn: ik schrijf zeker ook niet foutloos. En het gebeurt heel zelden dat ik in jouw teksten fouten opmerk. Daarom ook dat deze mijn aandacht trok

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
En voila :CarpeNoctem schreef: ↑3 september 2019, 19:13 Zeker van? Ik citeer: 'De expert heeft de auto (gelukkig) per total verklaard want er was grote schade rondom.'
Maar ik doe dat dan maar één keer per tekst. Luiheid of zuinigheid.. Wie weet het ?
Jaja .. Ge hebt gelijk. Ze weten het.CarpeNoctem schreef: ↑3 september 2019, 19:13 Da's juist. Maar de Westvlamingen weten wel dat het perte totale is in de taal van Molière.

En verder : ge moogt er ook zijn

Vreemd, volgens de site van vrt (https://www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag) zou dat wel ondersteund zijn:JanvanGent001 schreef: ↑3 september 2019, 11:07 Gewoonlijk kijk ik tv (niet-poco programmas zoals series) op mijn smartphone via de app. van VRTNU.
Dank!
Kan ik Chromecast gebruiken?
Wij geven uw graag meer informatie over het gebruik van VRT NU op televisie.
De VRT kiest de platformen in functie van de beschikbare middelen, relevantie, bereik en economische haalbaarheid. Momenteel biedt de VRT, VRT NU aan als webplatform en kan u sinds kort ook de VRT NU app downloaden. We kunnen dan ook enkel garanderen dat de dienst werkt via pc, tablet of smartphone. Kijkers die Chromecast voor Android toestellen en iOS toestellen of Apple Airplay gebruiken, kunnen met de nieuwe VRT NU app wel kijken via hun TV. Momenteel staat het nog niet op de planning om de VRT NU app beschikbaar te stellen voor Smart TV.
Om de vraag naar deze app echter beter in kaart te brengen, willen wij u vriendelijk vragen onderstaande korte bevragen in te vullen:
https://vrt.eu.qualtrics.com/jfe/form/S ... tjzoUSeoVD
Ik kan perfect vanop mijn ipad via chromecast naar VRT-nu kijken, vanuit de app . Jullie zullen toch nog verder bij jullie moeten zoeken, het ligt niet aan de app.
En wat zijn nu juist poco programma’s ?