Waar aandelen en fondsen opvolgen?
TIP
Waar aandelen en fondsen opvolgen?
Momenteel gebruik ik 'Mijn Portefeuille' op de website van De Tijd om de evolutie van mijn effectenportefeuille op te volgen. Maar blijkbaar zijn niet alle fondsen daar bekend, zodat ik op zoek moet naar een alternatieve oplossing.
Ik heb een account bij Morningstar aangemaakt, daar zijn al mijn effecten op vandaag terug te vinden.
Zijn er nog alternatieven om je effectenportefeuille online op te volgen?
Ik heb een account bij Morningstar aangemaakt, daar zijn al mijn effecten op vandaag terug te vinden.
Zijn er nog alternatieven om je effectenportefeuille online op te volgen?
Re: Waar aandelen en fondsen opvolgen?
Je kan ook nog een account aanmaken op Morningstar.nl en op Morningstar.fr
Als ik me niet vergis kan het ook op IEX.nl en er zijn er ook nog enkele goede in 't Duits.
Belgie komt er qua fondsen erg belabberd uit: de markt is te klein en dan nog opgedeeld in twee taalgroepen. In de Belgische fondsen zelf is de middelmaat troef.
Als ik me niet vergis kan het ook op IEX.nl en er zijn er ook nog enkele goede in 't Duits.
Belgie komt er qua fondsen erg belabberd uit: de markt is te klein en dan nog opgedeeld in twee taalgroepen. In de Belgische fondsen zelf is de middelmaat troef.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij IEX.nl is de lijst van fondsen ook vrij beperkt. Ik had graag 1 online portefeuille waar ik al mijn fondsen en aandelen kan opvolgen, maar blijkbaar is dit een utopie...
fondsen opvolgen is koppijn of glimlachen.
in fondsen stappen en alle dage koppijn of glimlach ?
maar ja gaan shorten met fondsen ?
verkoop en plaats op een hoogrentende spaar rekening.
voordeel , ge weet wat ge krijgt op einde jaar (bvb rabo online tool) , en nog belangrijker geen koppijn bij dalende beurs.
in fondsen stappen en alle dage koppijn of glimlach ?
maar ja gaan shorten met fondsen ?
verkoop en plaats op een hoogrentende spaar rekening.
voordeel , ge weet wat ge krijgt op einde jaar (bvb rabo online tool) , en nog belangrijker geen koppijn bij dalende beurs.

Estate Guru believer.
Het is niet mijn bedoeling om te gaan shorten, maar het is wel handig om het rendement per fonds te kennen. Aangezien ik mijn fondsen (helaas) moet spreiden over meerdere banken kan ik niet 1 overzicht krijgen van al mijn fondsen.
Laatst gewijzigd door glennl op 18 februari 2012, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de mensen van Morningstar al enkele malen verzocht om geen onderscheid meer te maken tussen bvb. morningstar.be en morningstar.nl.
Maar ze blijven bij hun standpunt dat een fonds officieel in ons land moet geregistreerd zijn voor ze het beschikbaar stellen in de database van morningstar.be. Wie creatief omgaat met ongeregistreerde fondsen, zal dus nooit alle fondsen in één Morningstar portefeuille samen kunnen opvolgen. Maar voor de meeste beleggers denk ik de Morningstar de meest volledige site is.
Maar ze blijven bij hun standpunt dat een fonds officieel in ons land moet geregistreerd zijn voor ze het beschikbaar stellen in de database van morningstar.be. Wie creatief omgaat met ongeregistreerde fondsen, zal dus nooit alle fondsen in één Morningstar portefeuille samen kunnen opvolgen. Maar voor de meeste beleggers denk ik de Morningstar de meest volledige site is.
Al Fonds,
Om in één oogopslag de koersevolutie(dagelijks) en grafiek tot 5 jaar gebruik ik de app van Bloomberg op m'n smartphone. Deze app kan je gratis downloaden en is een mooie nuttige tool voor koersinformatie, research moet je elders zoeken uiteraard. Onder de rubriek "my stocks" kan je niet enkel alle aandelen wereldwijd volgen maar ook alle mutual funds wereldwijd die je volgt en inbrengen, downloaden kan via http://www.bloomberg.com/mobile/" onclick="window.open(this.href);return false; of via Markit op je android
Om in één oogopslag de koersevolutie(dagelijks) en grafiek tot 5 jaar gebruik ik de app van Bloomberg op m'n smartphone. Deze app kan je gratis downloaden en is een mooie nuttige tool voor koersinformatie, research moet je elders zoeken uiteraard. Onder de rubriek "my stocks" kan je niet enkel alle aandelen wereldwijd volgen maar ook alle mutual funds wereldwijd die je volgt en inbrengen, downloaden kan via http://www.bloomberg.com/mobile/" onclick="window.open(this.href);return false; of via Markit op je android
Bedankt Conrad, mooie app, zit er zeer goed uit. 

De Tijd heeft een handige portefeuille module maar het aantal fondsen is zo beperkt dat je er niet veel mee kan doen.
Ik heb hen daar al attent op gemaakt maar blijkbaar vinden ze niet nodig om te antwoorden op emails.
Een alternatief is Gazet van Antwerpen. Die hebben ook een portefeuille module en een uitgebreide databank van fondsen, zelfs fondsen die niet geregistreerd zijn in België zoals Skagen.
Ik heb hen daar al attent op gemaakt maar blijkbaar vinden ze niet nodig om te antwoorden op emails.
Een alternatief is Gazet van Antwerpen. Die hebben ook een portefeuille module en een uitgebreide databank van fondsen, zelfs fondsen die niet geregistreerd zijn in België zoals Skagen.
Bij mij heeft De Tijd wel geantwoord:
In overleg met en op vraag van de marktautoriteiten heeft De Tijd het aantal fondsen waarover informatie beschikbaar is in de Fund Finder op de site aangepast aan het aanbod waartoe de Belgische spaarder/belegger effectief toegang heeft en waarover bovendien ‘gereglementeerde informatie’ beschikbaar is.
Bovendien beslissen de financiële instellingen vaak zelf over welke fondsen ze nog gegevens wensen beschikbaar te stellen en welke niet.
We doen er alles aan om de beschikbare informatie alvast zo ruim mogelijk te houden voor onze lezers.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Heeft u nog vragen, aarzel niet en neem zeker contact op met onze klantendienst via de onderstaande gegevens.
Dat is een antwoord waar je niet veel aan hebt.
Het punt is dat ze door de beperkte selectie de portefeuille onbruikbaar maken.
Bijvoorbeeld voor sommige fondshuizen wordt enkel de kapitalisatie-versie van de fondsen gegeven. Als je dus een distributie-versie van een fonds hebt is de portefeuille tool waardeloos.
Het punt is dat ze door de beperkte selectie de portefeuille onbruikbaar maken.
Bijvoorbeeld voor sommige fondshuizen wordt enkel de kapitalisatie-versie van de fondsen gegeven. Als je dus een distributie-versie van een fonds hebt is de portefeuille tool waardeloos.
Niet iedereen zal evenveel fondsen of aandelen opvolgen zoals ik: dan is het volgens mij veel simpeler om zelf een tooltje op te maken om je portefeuille op te volgen. Daarin kan je berekenen en opvolgen wat je wil.
Eén keer per week of per 14 dagen put je de nieuwe waarden in en je bent weer up to date. Daarvoor kan je dan wel de tool gebruiken van Morningstar ( BE en NL ) en de Tijd: je maakt daar een portefeuille aan met de fondsen die ze hebben en je drukt ze af: je hebt dan alle cijfers en kan ze snel inputten.
Eén keer per week of per 14 dagen put je de nieuwe waarden in en je bent weer up to date. Daarvoor kan je dan wel de tool gebruiken van Morningstar ( BE en NL ) en de Tijd: je maakt daar een portefeuille aan met de fondsen die ze hebben en je drukt ze af: je hebt dan alle cijfers en kan ze snel inputten.
Ik heb zonet even de Bloomberg App op mijn smartphone gezet. Ziet er een prachtige tool uit. Maar nu begint de ellende. Ik moet alle fondsen invoeren, maar op het eerste zicht kan ik niet zoeken op ISIN-code. Klopt dit ?
Aangezien je geen account dient aan te maken bij Bloomberg ga ik er ook vanuit dat de portefeuille enkel lokaal opgeslagen wordt. Is het dan zo dat als we deze tool ook op onze Ipad willen, we de portefeuille nogmaals dienen in te geven ? If so ... dan laat Bloomberg een serieuze kans liggen om een klantvriendelijke tool ter beschikking te stellen.
Iemand tips om dit alsnog vlot te gebruiken ?
Aangezien je geen account dient aan te maken bij Bloomberg ga ik er ook vanuit dat de portefeuille enkel lokaal opgeslagen wordt. Is het dan zo dat als we deze tool ook op onze Ipad willen, we de portefeuille nogmaals dienen in te geven ? If so ... dan laat Bloomberg een serieuze kans liggen om een klantvriendelijke tool ter beschikking te stellen.
Iemand tips om dit alsnog vlot te gebruiken ?
Ik heb ook de bloomberg app staan en ik moet zeggen het is een makkelijke tool om alles op te volgen dat je in portefeuille hebt. Op me pc heb ik wel een excell met daarin al mijn posities + de betaalde kosten zodat ik het correcte rendement kan zien.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Met vriendelijke groet,
Geblin
Gebruik op mijn PC ook een excell met al mijn posities in. Dat is de evidentie zelf.
Ik wou gewoon ook door de dag een betere opvolging kunnen doen. En dan liefst eenmalig alles ingeven en op al mijn toestellen in sync zijn. Jammer dat er nog niemand die opportuniteit ingevuld heeft.
Zal mij dus maar eens een uurtje aan het bloombergen zetten. Zoeken op naam
en dat in tijden dat er een ISIN-code is die alle fondsen uniek maakt.
Ik wou gewoon ook door de dag een betere opvolging kunnen doen. En dan liefst eenmalig alles ingeven en op al mijn toestellen in sync zijn. Jammer dat er nog niemand die opportuniteit ingevuld heeft.
Zal mij dus maar eens een uurtje aan het bloombergen zetten. Zoeken op naam