Waar gaan jullie naartoe in 2011 met de spaarcentjes?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Waar gaan jullie naartoe in 2011 met de spaarcentjes?
klopt, mijn situatie is vergelijkbaar en daarom ben ik ook al content dat mijn geld min of meer zijn waarde behoud, probeer anderszijds wel zoveel mogelijk te profiteren van het fiscaal voordeel bij pensioensparen en lange termijnsparen.ZMDK schreef: Ja maar het verlies wordt wel beperkt.
Iemand die niet zoveel geld heeft (ja zo'n mensen bestaan echt), zetten hun geld meestal beter niet vast want die verliezen nog veel meer als m'n plots toch het geld nodig heeft. Ook risico's nemen (aandelen, obligaties,...) is niet aangeraden, als al zeker niet als je er niet veel van kent.
Heb overschreven naar Ethias, 10.000 EUR wil ik overschrijven naar Argenta, Rabobank of BMPB (ben er nog niet uit welke van de drie).
Het laatste jaar méér dan 85 % van mijn vermogen in aandelen gestoken, helaas in belgische bel 20 aandelen omdat je dan met het voordeel zit dat je geen 2 keer wordt belast. De meeste aandelen geven zelfs een coupon die hoger is dan de huidige rente op spaarboekjes. Dus maar een heel klein percentage meer op spaarrekening
.
Op die aandelen schrijf ik dan wat opties met een looptijd van 3 maanden en die zo een 10 % boven de uitoefeningsprijs noteren : dat brengt tot nog enkele percenten extra in het laatje.
Dan nog een 10% gestoken in gekochte opties met een looptijd van zo een 5 jaar op de nederlandse beurs ( voornamelijk opties op olieaandelen )
.
Op die aandelen schrijf ik dan wat opties met een looptijd van 3 maanden en die zo een 10 % boven de uitoefeningsprijs noteren : dat brengt tot nog enkele percenten extra in het laatje.
Dan nog een 10% gestoken in gekochte opties met een looptijd van zo een 5 jaar op de nederlandse beurs ( voornamelijk opties op olieaandelen )
Ik ben mijn aandelen aan het afbouwen. Het plan is om dit jaar iets te kopen en dan wil ik mijn geld liquide aanhouden. Ik verwacht ook een storm op de beurzen binnen 3 maand wanneer de Europese schuldencrisis weer opduikt.paul schreef:Het laatste jaar méér dan 85 % van mijn vermogen in aandelen gestoken, helaas in belgische bel 20 aandelen omdat je dan met het voordeel zit dat je geen 2 keer wordt belast. De meeste aandelen geven zelfs een coupon die hoger is dan de huidige rente op spaarboekjes. Dus maar een heel klein percentage meer op spaarrekening
.
Mijn spaarcenten worden in 2011 geïnvesteerd in een eigen zaak. Iets wat me 100% zeker meer zal opbrengen dan een spaarboekje of de meeste andere beleggingen.
Amai, en wat voor zaak zal het worden?Wook schreef:Mijn spaarcenten worden in 2011 geïnvesteerd in een eigen zaak. Iets wat me 100% zeker meer zal opbrengen dan een spaarboekje of de meeste andere beleggingen.
Ik zal mijn geld deels steken in coöperatieve aandelen met een (hopelijk) hoog dividend. Verder Rabo plus account (voor geld dat ik niet direct nodig heb) en de gewone raborekening (voor geld dat ik op korte termijn nodig heb). Vermits ik al mijn geld binnen de 8 jaar nodig heb, geen tak 21. Anders zou ik waarschijnlijk ook daarin investeren.
Laatst gewijzigd door Maarten op 8 januari 2011, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijven bij Ethias, spaarcenten brengen daar goed op (in vergelijking met veel andere banken).
Nieuw: Rabo Plus Account eens proberen.
Nieuw: Rabo Plus Account eens proberen.
Ik geloof dat ik mijn geld ga spreiden over Dexia, Rabobank en Ethias. Durf mijn geld niet laten staan bij 1 enkele bank. Het Kaupthing debacle dat ik heb meegemaakt, heeft mij zeer voorzichtig gemaakt.
-landbouwkrediet: cooperatieve aandelen en internet rekening met hoge getrouwheid
-rabobank: plus account
-misschien nog wat cooperatieve aandelen (ecopower, alterfin), maar ben nog aan het denken
-rabobank: plus account
-misschien nog wat cooperatieve aandelen (ecopower, alterfin), maar ben nog aan het denken
Spaarrekeningen : Keytrade, BKCP en BNP Paribas-fortis
Beleggingen : - Fonds : AXA Carmignac Invest Lat.
- Fondsen:ING :Global Opportunities en Renta Fund EMD
hard currency) : obligaties opkomende landen
- Keytrade : Carmignac Investissement en Patrimoine
Pensioensparen : Star fund
Levensverzekering fiscaal : Hamburg-Mannheimer : UKTV60
Vrij aanvullend pensioen zelfstandige : AXA
Ik ben zelfstandige en ik wil op pensioen op 60 jaar.
Beleggingen : - Fonds : AXA Carmignac Invest Lat.
- Fondsen:ING :Global Opportunities en Renta Fund EMD
hard currency) : obligaties opkomende landen
- Keytrade : Carmignac Investissement en Patrimoine
Pensioensparen : Star fund
Levensverzekering fiscaal : Hamburg-Mannheimer : UKTV60
Vrij aanvullend pensioen zelfstandige : AXA
Ik ben zelfstandige en ik wil op pensioen op 60 jaar.