Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

waar goedkoopste kwaliteitslaptop kopen ?

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Fredje
Jr. Member
Jr. Member

waar goedkoopste kwaliteitslaptop kopen ?

• Citeer

Bericht door Fredje » 10 februari 2013, 08:47

Ik zocht zowat de meeste sites af naar de goedkoopste kwaliteitslaptop en 349 € bleek de laagste prijs te zijn maar de harde schijf is maar 320 GB terwijl 500 Gb blijkbaar de standaard is. Heeft er iemand van jullie tips in dit verband ?

movado
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer movado
Verstuur privébericht

Re: waar goedkoopste kwaliteitslaptop kopen ?

• Citeer

Bericht door movado » 10 februari 2013, 08:55

Ik dacht vandenborre of via kieskeurig

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
mijn_geld
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer mijn_geld
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mijn_geld » 10 februari 2013, 09:02

En hoe bepaal je de kwaliteit van die laptop ?
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder

Fredje
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Fredje » 10 februari 2013, 09:20

mijn_geld schreef:En hoe bepaal je de kwaliteit van die laptop ?
Ik meen dat gekende merken zoals o.a. HP, Dell, Acer, Sony en nog enkele andere, enigszins toch kwaliteitsgarantie bieden t.a.. bv Medion, Lenovo, Hewett Packard enz... Met kwaliteitsgarantie bedoel ik de kans op defecten, levensduur, garantie, technische kenmerken.

Fredje
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Fredje » 10 februari 2013, 09:25

Yaris schreef:Twee opmerkingen:
1) Je moet geen hogere en duurdere specs nemen omdat ze standaard zijn maar omdat je ze nodig hebt. Heb je 500 GB nodig?
2) Er bestaan mobiele externe harde schijven voor laptops al van 4 TB.
Het betreft de aankoop van een laptop voor mijn kleindochter die dit jaar naar het middelbaar onderwijs gaat. Of 320 Gb dan voldoende is weet ik echt niet. Een externe harde schijf is niet zo praktisch denk ik voor haar.

Fredje
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Fredje » 10 februari 2013, 09:34

Uiteraard Yaris, daarom zal ik niet online aankopen. Te veel risico.

Fredje
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Fredje » 10 februari 2013, 09:39

Ik ben ook niet echt voorstander voor de aankoop van een laptop bij een supermarkt (Carrefour, Makro) hoewel hun prijzen meestal lager zijn dan bij een elektrohandel.

monte
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer monte
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door monte » 10 februari 2013, 09:43

Een dvd bevat 4,7 GB dus kan je al beetje uitrekenen hoeveel 320 GB is .Voor school zelf zal dit ruim genoeg zijn als ze de harde schijf niet volzet met muziek en films .belangrijker is nazien welke processor en videokaart de pc heeft en hoeveel ram werkgeheugen.
Een lokale pc -boer is soms wel gemakkelijker als er problemen zijn . In welke streek woon je ?
Zou ook eens kijken online bij redcoon.be en alternate.be maar als de prijs niet veel hoger ligt toch bij pc-boer kopen .

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 10 februari 2013, 09:54

Fredje schreef:
mijn_geld schreef:En hoe bepaal je de kwaliteit van die laptop ?
Ik meen dat gekende merken zoals o.a. HP, Dell, Acer, Sony en nog enkele andere, enigszins toch kwaliteitsgarantie bieden t.a.. bv Medion, Lenovo, Hewett Packard enz... Met kwaliteitsgarantie bedoel ik de kans op defecten, levensduur, garantie, technische kenmerken.

Wanneer je kwaliteit gelijkstelt met bekendheid dan vergis je je zwaar vrees ik. Van de gekende merken die jij opsomt zijn er al minstens twee die juist gekend zijn voor hun belabberde kwaliteit en van de minder gekende is er al direct één merk die gekend is voor goede kwaliteit. Je moet maar eens een search doen met Google dan kom je er vanzelf wel achter.

monte
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer monte
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door monte » 10 februari 2013, 09:57

Wat is het verschil tussen goede HP en een slechte Hewett Packard ?
Volgens mij is dit zelfde merk .
Ik heb er twee van HP en een Samsung en allen werken nog goed.

Fredje
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Fredje » 10 februari 2013, 10:04

Yaris schreef:Voor school is 320 GB zeker genoeg. Maar ja, dat kind zal haar laptop niet enkel voor school gebruiken.

Nog een raad: koop de basisversie van een model en betaal niet extra bij voor hogere specs. Binnen een paar jaar koopt ze toch een nieuwe computer waar de specs waar je je nu blauw aan betaalt, standaard op zitten.
Dit lijkt mij een nuttig advies. Dank u.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 10 februari 2013, 21:13

Fredje schreef:Ik meen dat gekende merken zoals o.a. HP, Dell, Acer, Sony en nog enkele andere, enigszins toch kwaliteitsgarantie bieden t.a.. bv Medion, Lenovo, Hewett Packard enz... Met kwaliteitsgarantie bedoel ik de kans op defecten, levensduur, garantie, technische kenmerken.
Medion (Aldi) geeft wel 3 jaar garantie ipv de 2 jaar garantie die door Europa is voorgeschreven. Echter nooit problemen mee gehad.
En je hoeft geen actie af te wachten in je Aldi-winkel je kan ze ook online bestellen, dan kan je zelf nog bepalen welke zaken je belangrijker vindt. Online heb je evenwel slechts 2 jaar garantie, in de Aldi-winkel 3 jaar.
Eén keer 'n scanner na 2 jaar en 51 weken in panne gehad, opgestuurd en de week daarna een nieuw model ontvangen, een model dat een maand nadien in de winkel lag met véél betere eigenschappen. Ik ben in ieder geval PRO Medion.

Terzijde: Wie kan wachten en ziet dat er na een actie nog veel in het rek liggen kan soms beter nog 'n maand of 2 wachten en de zaak opvolgen. Meestal gaat er na 'n maand of 2 nog eens 20% van de prijs af. De oude prijs wordt dan vermeld met een geel etiket (=basisprijs), de promo-prijs wordt dan vermeld met 'n rood etiket. (meestal circa 20% goedkoper) ;)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 11 februari 2013, 09:52

Eeen laptop moet je zo goedkoop mogelijk kopen. Zorg dat je een pick up en return hebt.
Al de tijd die je na de 2 jaar nog hebt is extra. Gaat het kapot: pech maar dan ook ook met een Sony gebeuren.
Ik werk al 4 jaar met een spotgoedkope Compaq en hij voldoet nog altijd met een gemiddelde bedrijfstijd van ca 8u/dag. Toen 500 Euro met gratis HP tas in de Makro.
Voor spelletjes te spelen heb ik een PS3 dus "zwaar" moet die laptop niet zijn.

Boterbloem574
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Boterbloem574
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Boterbloem574 » 11 februari 2013, 11:05

Enig advies kan ik wel geven, maar het is enkel mijn mening...

Let wel op bij de grote ketens zoals Mediamarkt, in aanschaf zijn het zeker correcte toestellen, tegen een goede prijs, maar er is ook steeds een keerzijde aan...

Ik ben zelf thuis in IT, en als ik hoor wat onzin die verkopers allemaal uit hun nek kletsen, ongelofelijk, dus ga niet teveel af op hun uitleg. Ook heb ik mij reeds de vraag gesteld over de tarieven die men bij mediamarkt aanrekent voor herinstallatie of vervangen van onderdelen buiten garantie. Bovendien zal je vreugde van de lage prijs lang vervlogen zijn als je een uur aan de "servicedesk" moet wachten.

Ikzelf ben wel wat thuis in die dingen, en heb bij mediamarkt een Lenovo (het vroegere IBM) laptop gekocht voor minder dan 500€, en die doet nu reeds 3,5 jaar zijn werk. Deze laptops zijn geen spelletjesmachines, je kan er wel spelletjes mee spelen, maar eigenlijk zijn deze daar niet voor gemaakt. Dus deze toestellen zijn zeker niet slecht! Maar verwacht geen service.

Ik moet je wel ten stelligste afraden om een laptop te kopen bij Carrefour!!! Ookal zijn de prijzen soms erg laag, de keerzijde is dat deze toestellen speciaal voor Carrefour gemaakt worden. Dit wil zeggen, dat wanneer je op de site van de leverancier een jaar later op zoek wil gaan naar een driver, dat je uw toestel niet in het rijtje zal vinden. Vraag mij niet waarom, maar doe maar eens de test, schrijf in een Carrefour een modelnummer op, en ga op zoek op internet.

Een laptop met 320Gb is zeker wel voldoende hoor, als je geen fervente muziek/film downloader bent zal je al veel Word documentjes mogen maken alvorens die schijf vol is. Waar zou ik wel op letten? 4 GB RAM geheugen! Minstens! Geef mij maar een laptop met een kleinere harde schijf, maar met meer ram geheugen. Je computer werkt er veel vlotter door.

Waar bespaart men op bij de goedkopere laptops? Meestal op de batterij! Ik weet niet hoe het zit bij de Aldi Medion laptops, maar voor mijn 500€ kostende Lenovo kan ik nu nog steeds een nieuwe batterij kopen, ondertussen heb ik dit reeds gedaan, en ik kan er opnieuw 3u mee werken op de batterij. Hou er rekening mee dat na 2 jaar het beste er toch af zal zijn. Als je een laptop hebt van een minder bekend merk, en je kan geen batterij meer kopen dan is dit jammer. Natuurlijk als het de bedoeling is om altijd op het stopcontact te werken hoef je hier geen rekening mee te houden.
Ook kan de behuizing meer "plastiekerig" aanvoelen, natuurlijk heeft dit niets te maken met de werking van de laptop, deze kan ook in een plastieken behuizing perfect werken.

Vraag zeker ook eens bij je "locale" computerwinkel, ik heb onlangs een brochure gekregen, en er stond een laptop in van Toshiba, een degelijk computer merk, voor 409€, wat zeker niet duur is. Het voordeel is wel dat bij een defect je naar de winkel kan gaan, en niet eerst een uur moet wachten aan de servicedesk. Je krijgt ook een vervangtoestel mee naar huis, wat ook niet het geval is in de supermarkt.

Blijf wel VER weg van de netbooks! zeker voor schoolwerk zal je kleindochter het grotere scherm van een laptop waarderen. Maar voor 500€ moet je zeker een laptop kunnen vinden waar je kleindochter veel plezier zal van hebben.

Fredje
Jr. Member
Jr. Member

• Citeer

Bericht door Fredje » 11 februari 2013, 11:13

Goozzez schreef:Enig advies kan ik wel geven, maar het is enkel mijn mening...

Let wel op bij de grote ketens zoals Mediamarkt, in aanschaf zijn het zeker correcte toestellen, tegen een goede prijs, maar er is ook steeds een keerzijde aan...

Ik ben zelf thuis in IT, en als ik hoor wat onzin die verkopers allemaal uit hun nek kletsen, ongelofelijk, dus ga niet teveel af op hun uitleg. Ook heb ik mij reeds de vraag gesteld over de tarieven die men bij mediamarkt aanrekent voor herinstallatie of vervangen van onderdelen buiten garantie. Bovendien zal je vreugde van de lage prijs lang vervlogen zijn als je een uur aan de "servicedesk" moet wachten.

Ikzelf ben wel wat thuis in die dingen, en heb bij mediamarkt een Lenovo (het vroegere IBM) laptop gekocht voor minder dan 500€, en die doet nu reeds 3,5 jaar zijn werk. Deze laptops zijn geen spelletjesmachines, je kan er wel spelletjes mee spelen, maar eigenlijk zijn deze daar niet voor gemaakt. Dus deze toestellen zijn zeker niet slecht! Maar verwacht geen service.

Ik moet je wel ten stelligste afraden om een laptop te kopen bij Carrefour!!! Ookal zijn de prijzen soms erg laag, de keerzijde is dat deze toestellen speciaal voor Carrefour gemaakt worden. Dit wil zeggen, dat wanneer je op de site van de leverancier een jaar later op zoek wil gaan naar een driver, dat je uw toestel niet in het rijtje zal vinden. Vraag mij niet waarom, maar doe maar eens de test, schrijf in een Carrefour een modelnummer op, en ga op zoek op internet.

Een laptop met 320Gb is zeker wel voldoende hoor, als je geen fervente muziek/film downloader bent zal je al veel Word documentjes mogen maken alvorens die schijf vol is. Waar zou ik wel op letten? 4 GB RAM geheugen! Minstens! Geef mij maar een laptop met een kleinere harde schijf, maar met meer ram geheugen. Je computer werkt er veel vlotter door.

Waar bespaart men op bij de goedkopere laptops? Meestal op de batterij! Ik weet niet hoe het zit bij de Aldi Medion laptops, maar voor mijn 500€ kostende Lenovo kan ik nu nog steeds een nieuwe batterij kopen, ondertussen heb ik dit reeds gedaan, en ik kan er opnieuw 3u mee werken op de batterij. Hou er rekening mee dat na 2 jaar het beste er toch af zal zijn. Als je een laptop hebt van een minder bekend merk, en je kan geen batterij meer kopen dan is dit jammer. Natuurlijk als het de bedoeling is om altijd op het stopcontact te werken hoef je hier geen rekening mee te houden.
Ook kan de behuizing meer "plastiekerig" aanvoelen, natuurlijk heeft dit niets te maken met de werking van de laptop, deze kan ook in een plastieken behuizing perfect werken.

Vraag zeker ook eens bij je "locale" computerwinkel, ik heb onlangs een brochure gekregen, en er stond een laptop in van Toshiba, een degelijk computer merk, voor 409€, wat zeker niet duur is. Het voordeel is wel dat bij een defect je naar de winkel kan gaan, en niet eerst een uur moet wachten aan de servicedesk. Je krijgt ook een vervangtoestel mee naar huis, wat ook niet het geval is in de supermarkt.

Blijf wel VER weg van de netbooks! zeker voor schoolwerk zal je kleindochter het grotere scherm van een laptop waarderen. Maar voor 500€ moet je zeker een laptop kunnen vinden waar je kleindochter veel plezier zal van hebben.
Met bijzondere dank voor de zeer nuttige info !

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy